شستشوی با روغن برای محافظت از مو در ساحل و استخر
شستشوی با روغن برای محافظت از مو در ساحل و استخر

شستشوی با روغن برای محافظت از مو در ساحل و استخر

سلام در این مقاله می خواهیم درباره شستشوی با روغن برای محافظت از مو در ساحل و استخر صحبت کنیم

باماهمراه باشید تا موهایی سالم داشته باشید.

آب دریا:

آب دریا،به شکل محسوسی مو را خشک می کند.وشستشوی با روغن برای محافظت از مو در ساحل و استخر یکی از ضروریات  است.

آب دریابرای موهای چرب مناسب است ،ولی برای موهای خشک چندان خوشایند نیست.و حتما بایستی قبل از رفتن در آب، شستشوی با روغن برای محافظت از مو ضروری است ،وپس از خارج شدن ،به دقت سرخود را با آب شیرین یا بهتر از آن ،با محلول شستشویی که خود تهیه کرده اید،آبکشی کنید.

اگر نمک موجود در دریا مو را خشک میکند،بخاطر کریستال هایی است که آن را می پوشاندو حالت خفگی در آن ایجاد می کند.به همین دلیل،آبکشی با آب شیرین نیز ضروری است.آب تنی در آب دریا ،موها را کمی بی رنگ میکندو به تدریج ،رنگ مو روشن تر می شود.علت ،این است که کلر موجود در نمک آب دریا (کلرور سدیم) باعث اکسیداسیون مو می شودکه دقیقا مشابه بی رنگ کردن آن است.

شن دریا:

شن دریا نیز دارای تاثیر مضری برای موی شما است(بر اثر سایش مو و پوست)و می تواند باعث خارش سر شود.بنابراین ،مراقب باشید که شن روی مو یا پوست سر شما باقی نماند.

آب استخر:

کلر موجود در آب استخر کاملا برای مو مضر است.(در آب دریا ،کلربه صورت نمک و به شکل خیلی رقیقی وجود دارد،در حالی که در آب استخر،مقدار زیادی از آن برای ضد عفونی کردن آب مصرف می شود).به همین دلیل ،آب استخرها شدیدا قلیایی است و

PH پوست را تغییر می دهد.و باعث ایجاد شوره سر و بی رنگ شدن رنگ مومی شود.بنابراین ،قویا  هنگامی که به دریا می روید مراقب موی خود باشید و از کلاه کاملا سودمند استفاده کنید.

شستشوی با روغن برای محافظت از مو در ساحل و استخر:

به مدت سه روز ،30 دانه خرد شده سرو کوهی+20 عدد گل لادن+یک دسته بولاغ اوتی خرد شده را دریک لیتر روغن زیتون با کیفیت خوب بخیسانید.و پس از سه روز محلول را صاف کرده و کمی حرارت بدهید و 150گرم مریم گلی در حین حرارت دادن به آن اضافه کنید و بعد از سرد شدن صاف کنید و25 قطره اسانس مریم گلی به آن بیفزایید.و هربار قبل از قرار گرفتن در معرض تابش آقتاب ،آب تنی در آب دریا یا استخر به موهای خود بزنید.

منبع:مجله ماه سرا

 

 

 

 

درباره‌ی فاطمه

فاطمه اربابی هستم کارشناس حقوق علاقمند به کامپیوتر و دنیای آموزش در فضای مجازی و اینترنت، در حال حاضر مشغول به محتوا نویسی و وبمستری هستم.

حتما ببینید

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

دیپینگ و فواید آن برای ناخن : تا به حال در مورد روش های کاشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *