شباهت و تفاوت دئودورانت و مام زیر بغل
شباهت و تفاوت دئودورانت و مام زیر بغل

شباهت و تفاوت دئودورانت و مام زیر بغل

با سلام ودرود خدمت همراهان عزیز و همیشگی مجله ماه سرا در این مقاله شباهت و تفاوت دئودورانت و مام مورد بررسی قرار می گیرد، چون با  ورود به فصل گرم تابستان استفاده از مام و دئودورانت بیشتر احساس می شود و بهترین وسیله برای رهایی از بوی عرق است،خالی از لطف نیست تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

شباهت و تفاوت دئودورانت و مام :

یکی از فصل هایی که بدن در معرض بیشتر تعریق قرار می گیرد، همانطور که می دانید تعریق یکی از واکنش های طبیعی بدن و صد البته مفید برای تنظیم دمای بدن در فصل گرم تابستان است.تا اینجای مطلب در مورد تعریق مشکلی وجود ندارد،مشکل از آنجا شروع می شود که با تعریق بدن و خیس شدن بدن ،عرق بوی ناخوشایندی می گیرد،و  با مشاهده این مشکل باید به فکر رفع آن باشیم،درست است اولین راه پیشنهادی تعویض لباس و یا گرفتن دوش است، اما گاهی اوقات امکان استفاده از این دو روش وجود ندارد، در اینجاست که به سراغ خوشبو کننده ها،ضد تعریق ها باید برویم و نقش آن بیشتر خودنمایی می کند،در فصل تابستان یکی از پرفروش ترین محصولات خوشبو کننده بدن مام  زیر بغل و دئو دو رانت است.اگر تفاوت دئو دورانت و مام زیر بغل  و البته شباهت آن را نمی دانید با ما همراه باشید.

مام زیربغل چیست؟

یکی از خوشبو کننده های تماسی در فصل تابستان مام زیر بغل است،نام اولین تولید کننده این محصول کاربردی و مفید مام نام داشت ،و به همین نام نیز در بین مردم مشهور شد،آلومینیوم و زیرکونیوم  از اصلی ترین عناصر در ترکیبات مام است، و علت استفاده از این دو ماده آنتی باکتریال بودن آن است،آلومینیوم میکروب،باکتری و قارچ هایی که موجب ایجاد بوی نامطبوع می شود را از بین می برد و عرق را خوشبو می کند.

فواید استفاده از مام زیربغل:

در روزهای گرم تابستان استفاده از مام زیر بغل می تواند تا حد زیادی کمک به رفع بوی ناخوشایند عرق کند،ولی آیا تنها مزیت مام رفع بوی بد بدن است؟ خیر، در ادامه به مزیت ها و فواید استفاده از مام زیر بغل اشاره می کنیم؛

شباهت و تفاوت دئودورانت و مام زیر بغل
تفاوت و شباهت دئودورانت و مام

کاهش تعریق بدن :

همانطور که می دانیم تعریق برای بدن لازم و ضروری است و دارای فواید زیادی است،ولی تعریق بیش از حد، برای ما مشکل ساز می شود و موجب خیس شدن لباس و ایجاد بوی نامطبوع می شود،که در محیط کار و اجتماع بسیار ناخوشایند و آزار دهنده است، استفاده از مام فعالیت این غدد را به صورت موقت متوقف می کند.

جلوگیری از خیس شدن لباس :

یکی از عوارض تعریق زیاد،خیس شدن زیر بغل در لباس می باشد که موجب ایجاد ظاهری ناخوشایند درلباس می شود،با استفاده از مام، خیسی به لباس متنقل نمی شود و مام با ایجاد یک لایه پوششی روی پوست از انتقال خیسی عرق به لباس جلو گیری می کند.

نرم و لطیف کردن پوست زیربغل :

در ترکیبات مام موادی وجود دارد که موجب نرمی و روشن شدن ناحیه زیر بغل می شود.

بهبود شرایط و روابط اجتماعی :

اگر به فرض در تمام طول روز عرق کرده باشید،و بوی نامطبوعی از شما منتشر شود،دیگران تمایلی به هم صحبتی با شما ندارند، و اعتماد به نفس شما پایین می آید، مام زیر بغل تاثیر زیادی در روابط اجتماعی و کاری شما دارد.

دئودورانت چیست؟

شباهت و تفاوت دئودورانت و مام زیر بغل
تفاوت دئودورانت و مام

 

یکی از خوشبو کننده های بدن دئودورانت است، دئو دورانت در ترکیبات خود ضد عرق و روغن های معطر محلول در الکل را دارد، که موجب جلوگیری از بو گرفتن عرق است، دئودورانت میزان عرق را کم یا زیاد نمی کند،فقط بدن را خوشبو نگه می دارد.

تفاوت مام زیربغل و دئودورانت چیست؟

فرمولاسیون مام و دئو دورانت متفاوت است، ولی عملکردی مشابه هم دارند،همانطور که بیان شد مام ها علاوه بر خوشبو کردن بدن، جلوی تعریق را می گیرد،و موجب کاهش حجم عرق می شود،ولی دئو دورانت ها موجب خوشبو کردن بدن می شود، خاصیت آنتی باکتریال دارد و در حجم عرق تاثیری ندارد.

تفاوت دئودورانت مردانه و زنانه :

دئودورانت اسپری:

دئودورانت اسپری یکی از کاربردی ترین و راحت ترین نوع دوئودورانت ها نسبت به انواع دیگر آن است،این دئودورانت روی پوست سریع خشک می شود،و مدت ماندگاری طولانی دارد،البته قیمت دئودورانت های اسپری نسبت به دیگر مدل ها گران قیمت تر است.

دئودورانت صابونی – جامد:

دئودورانت صابونی_جامد که گاهی اوقات به نام مام نیز شناخته شده است،به صورت تماسی است و باید روی بدن مالیده شود، دئودورانت های استیکی  یا صابونی سفید رنگ هستند و در هنگام استفاده از آن باید دقت داشته باشید که با لباس تماس نداشته باشد.

دئودورانت مایع:

سومین نوع دئودورانت که به دئودورانت های مایع معروف هستند، حالت مرطوب به پوست می دهند  که البته این رطوبت موقت است و چند لحظه بعد از تماس روی پوست خشک می شوند.

تفاوت دئودورانت مردانه و زنانه با یکدیگر :

همانطور که آناتومی بدن زن و مرد با هم تفاوات دارد غدد تعریق نیز در خانم ها و آقایان متفاوت است،و این گفته بدان معنا نیست که بانوان از آقایان بیشنتر عرق می کنند،چون اندازه غدد تریق در بدن آقایان بزرگ تر از خانم هاست ولی تعدادشان کمتر از غدد تعریقی بانوان است.و دئودورانت زنانه و مردانه از لحاظ فرمول و ترکیبات ساخت تفاوتی باهم ندارند،و تنها تفاوتشان در رایحه است، و می توانید نسبت به علاقه خود رایحه مورد نظر را انتخاب نمایید،

تفاوت دئودورانت ها و ضد عرق ها :

عده ای تصور می کنند که دئو دورانت ها خاصیت ضد عرق دارند، البته این تصور در مورد همه دئودورانت ها یکسان و صحیح نیست چون دئودورانت ها خاصیت آنتی باکتریال دارند و از رشد باکتری جلوگیری می کنند ، ولی اگر روی دئودورانتی کلمه antiperspirant درج شده باشد،دئودورانت ضد عرق است ، پس حتما هنگام خرید بر روی نوشته های روی بسته بندی دئودورانت دقت داشته باشید.

گفتار پایانی :

دوستان و همراهان عزیز در این مقاله به بررسی شباهت و تفاوت دئودورانت و مام زیر بغل پرداخته شد و تفاوت دئودوانت زنانه و مردانه و همچنین تفاوت دئودورانت و ضد عرق پرداخته شد امیدوارم این مطالب برای شما مفید و سازنده باشد،برای تهیه دئودورانت ها به فروشگاه های آنلاین و معتبر مراجعه نمایید ،می توانید برای تهیه انواع دئو دورانت ها به سایت ماه سرا مراجعه نمایید و بهترین دئو دورانت ها را با کیفیت عالی از بهترین برندها و قیمت مناسب تهیه نمایید.

درباره‌ی فاطمه

فاطمه اربابی هستم کارشناس حقوق علاقمند به کامپیوتر و دنیای آموزش در فضای مجازی و اینترنت، در حال حاضر مشغول به محتوا نویسی و وبمستری هستم.

حتما ببینید

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

دیپینگ و فواید آن برای ناخن : تا به حال در مورد روش های کاشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *