خطرات ویاگرا و داروهای اختلال نعوظ و درمان شلی دستگاه تناسلی مرد

خطرات قرص ویاگرا و داروهای اختلال نعوظ و درمان شلی دستگاه تناسلی مرد

قرص ویاگرا یکی از بحث برانگیزترین داروهایی است که در ۳۰ سال گذشته وارد بازار شده است. در بیشتر موارد از قرص ویاگرا برای درمان اختلال در نعوظ استفاده می شود.

مردان تقریبا 20 سال است که برای درمان اختلال نعوظ و تقویت نعوظ خود به ویاگرا روی آورده اند.

اثرات قرص ویاگرا

مصرف قرص ویاگرا به مردانی که به دلیل اختلال در نعوظ، در رسیدن به حالت نعوظ یا حفظ آن مشکل دارند، کمک می کند. قرص ویاگرا واکنش نعوظ در طول تحریک جنسی را بهبود می دهد، ولی موجب تحریک جنسی نمی شود.

در طول تحریک جنسی، اکسید نیتریک توسط سیستم عصبی بافت نعوظ آلت تناسلی مرد آزاد می شود که  موجب گشاد شدن شریان ها (سرخرگ ها) در آلت تناسلی می شود، به طوری که شریان ها و بافت نعوظ پر از خون می شوند و در نتیجه نعوظ رخ می دهد. ویاگرا از کاهش cGMP جلوگیری می کند، بنابراین جریان خون و حالت نعوظ ادامه پیدا می کند.

ویاگرا موجب کُند شدن عملکرد PDE5 (فسفودی استراز نوع ۵) می شود  آنزیم PDE5 ماده ای را که مسئول جریان خون در آلت تناسلی است، تجزیه می کند. بنابراین مهار PDE5 موجب افزایش جریان خون به آلت تناسلی مردان می شود و افزایش جریان خون در آلت تناسلی نیز در رسیدن به حالت نعوظ و حفظ آن مؤثر است.

استفاده از هر گونه دارو بدون نسخه عاقلانه نیست.

مایکل ایزنبرگ، MD، مدیر پزشکی و سلامت جنسی در مردان در Stanford Health Care در استنفورد، کالیفرنیا، می گوید: “هرگز از داروهای اختلال نعوظ بدون نسخه پزشک استفاده نکنید.” اثرات و عوارض جنسی داروها بسیار خطرناک است ضمن اینکه ممکن است شرایط پزشکی و مشکلات سلامتی در بدنتان وجود داشته باشد که مصرف این داروها آن ها را تشدید کرده و عواقب شدیدی داشته باشد.

چرا مردان ویاگرا و سایر داروهای درمان اختلال نعوظ را سوء مصرف می کنند؟

دکتر آیزنبرگ می گوید: “مطمئنا تعداد بسیاری از مردان وجود دارند که سعی می کنند از ویاگرا استفاده کنند درحالی که هیچ مشکل جنسی یا اختلال نعوظ ندارند.” ” این سومصرف در بعضی موارد، ممکن است فقط به علت افزایش عملکرد و یا عملکرد جنسی بهتر باشد.”

چرا ویاگرا می تواند به صورت تفریحی استفاده شود؟

بعضی افراد از ویاگرا استفاده می کنند اما نه برای درمان اختلال نعوظ بلکه به این دلیل که آن ها شنیده اند که ویاگرا می تواند عملکرد ورزشی را بهبود بدهد.

آیزنبرگ می گوید: “اکثر ما در زندگی بسیار پرمشغله ای داریم، و به همین دلیل ممکن است مراجعه به پزشک برای بسیاری از مردان دشوار باشد. “همچنین در مورد اختلال نعوظ یک تابو وجود دارد . به همین دلیل ممکن است بسیاری از مردان جوان برای گرفتن کمک خجالت بکشند.

چگونه افراد ویاگرا را بدون نسخه دریافت می کنند؟

خرید آنلاین آن  ساده ترین راه است

یک مطالعه منتشر شده در مجله Current Drug Abuse Reviews پیشنهاد کرده است که دسترسی آسان مهمترین دلیل استفاده بی رویه از داروهای درمان اختلال نعوظ است.

استفاده تفریحی از ویاگرا می تواند بسیار خطرناک باشد.

خرید ویاگرا از یک منبع غیر قابل اعتماد می تواند خطرناک باشد. داروهای فروخته شده آنلاین ممکن است جعلی، آلوده و یا منقضی شده باشند.

عوارض جانبی ویاگرا :

همچنین لازم است بدانید که ویاگرا می تواند عوارض جانبی مانند:

-سردرد
-ناراحتی معده و اسهال
-سرماخوردگی
-سوزش سر دل
-آبریزش بینی
-خونریزی بینی

استفاده غیر پزشکی یا غیر مجاز از ویاگرا :

اداره غذا و داروی آمریکا (FDA) ویاگرا را برای درمان اختلال نعوظ تائید کرده است، با این حال محققان در حال بررسی قابلیت مصرف دارو برای درمان سایر مشکلات پزشکی هستند به عنوان مثال، ویاگرا در شرایط زیر نیز می تواند کمک کننده باشد:

پرفشاری خون ریوی
بیماری رینود .
سرطان پروستات

همیشه دارو را با یک نسخه و از پزشک دریافت کنید.

مصرف ویاگرا بدون داشتن نسخه کاملا خطرناک است. درست همانند سایر داروها. شما همیشه باید به پزشک خود و یا یک متخصص سکس تراپیست مراجعه کنید. شما باید در مورد مزایا و خطرات استفاده از ویاگرا برای مصارف غیر معمول اطلاعات کافی داشته باشید.”.

درباره‌ی امیر محمد

حتما ببینید

زناشویی :10 نیاز عاطفی مهم در رابطه زناشویی که باید بدانید.

زناشویی :10 نیاز عاطفی مهم در رابطه زناشویی که باید بدانید.

نیازهای عاطفی مهم در رابطه زناشویی : زمانی در انسان حس رضایت و خوشحالی به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *