طراحی اتاق خواب
طراحی اتاق خواب

راز های طراحی دکوراسیون اتاق خواب

بعد از یه روز سخت و خسته کننده هیچی به اندازه دراز کشیدن در اتاق خواب دلچسب و لذت بخش نیست و خیلی مهم است که محیطی  که در ان هستید احساس راحتی کنید .

دوستای خوبم در اینجا ما راز های برای طراحی اتاق خواب به شما فاش خواهیم کرد .که نه تنها موجب زیباتر شدن اتاق خواب شما میشه بلکه خواب رو برای شما جذاب میکنه

1. مبلمان اضافی را در اتاق حذف کنید

اتاقی که در ان مبلمان هست میتونه بی نظمی و در هم ریختگی رو به وجود بیاره در اتاق عقب بایستید و نمای اتاق را از دور ببینید تابلونقاشی روی دیوار و مبلمان اضافی را از اتاقتان حذف کنید و تفاوت ان را ببینید.و این کار باعث میشه فضای بیشتری در اتاقتان ازاد شود .

2. به ابعاد و اندازه مبلامان در اتاق توجه کنید

وقتی برای مبلمان اتاق خواب خرید میکنیم بهتر است واقع بین باشیم قطعاتی را انتخاب کنیم که متناسب باشه با فضای اتاق  تخت خواب خیلی بزرگ میتواند به نظر برسه ولی برای یک اتاق خیلی کوچک بسیار نا نتناسب یبه نظر میرسه

3. ایجاد یک نقطه کانونی در اتاق خواب

در اتاق خواب درباره ایده یه چیز خاص و اون چیزی که مورد علاقه خودتان است فکر کنید .

مثلا نور پردازی اتاق و لوستر مناسب  نقطه کانونی فضای اتاق می باشد .

4.ریخت و پاش در اتاق رو کم کنیم

هیچ چیزی به اندازه  اینکه با یه اتاق در هم ریخته بعد از یه روز سخت کاری مواجه شدن نامید کننده نیست .ما باید سعی کنیم در اتاق برای وسایلمان مکان مشخص داشته باشیم مرتب کردن اتاق خواب زمانی که از خواب بیدار میشویم باعث میشود تا اخر روز احساس خوبی داشته باشم .

5. آینه در دکوراسیون اتاق خواب

اضافه کردن یک آینه روی دیوار کنار پنجره یا روبروی آن به اتاق تان درست کنید این کار باعث میشه روشنایی فضا با انعکاس نور طبیعی دوچندان کند. در ضمن اگر از پنجره چشم انداز خوبی داشته باشید، باعث میشه با این کار منظره ی بیشتری به اتاق خود می آورید. ضمن اینکه از کاربرد  معمولی آینه یعنی چک کردن ظاهرتان قبل از بیرون رفتن در فضای اتاق خود نیز بهره مند می شوید.

6. قاب کردن تخت خواب

تخت ساده ی قدیمی را میتونید  با یک سرتختی زیبا،  و  جذاب حیرت انگیز کنید. بسته به سبک دکوراسیون منزل شما و آنچه می پسندید، می توانید سرتختی چوبی با ظاهر طبیعی، سرتختی آهنی تزیینی یا حتی یک سرتختی پارچه ای انتخاب کنید.

اگر شما سر تختی  پارچه ی انتخاب میکنید سعی کنید که با رنگ بالش و کوسن و ملحفه اتاقتان یکی باشن که این کار باعث جذابتر نشون دادن اتاقتان میشود .

7. آرامش دیوار های اتاق خواب

انتخاب یک رنگ مناسب در اتاق میتواند منجر شود به یک خواب اسوده در شب و ان فرد که در اتاق است باعث ارامش ان مشود رنگ های ارامش بخش  مانند خاکستری ها و قهوه ای های روشن، بژ و کرمی می شود. با اضافه کردن رنگ هایی مثل آبی ها و سبز های پاستلی، طلایی ها و زرد ها فضا را جذاب تر کنید.

8. آراستن پنجره ها در اتاق خواب

آراستن پنجره چیزی بیش از مسدود  شدن نور می باشد . این آرایش ها پنجره را جذاب و زیبا می کنه  که هم می تونه  بسیار لوکس و نمایشی باشه  یا بسیار ظریف و افتاده. در هر صورت تأثیر زیادی در فضای اتاق خواب داره .  اگر پنجره های کوچکی  در اتاق دارید ، پرده ای بر آن ها آویزان کنید که تا کف ادامه داشته باشه  چنین کاری یک پنجره ی معمولی را بسیار جالب  میکنه و فضای اتاق رو ایده ال میکند .

9. فرش و قالیچه در دکوراسیون اتاق خواب

برای همه ی ما بسیار لذت داشته باشه   زمان پایین آمدن از تخت، پاهایمان سطحی نرم و لطیف را لمس کند. فرش دعوت کننده ترین، گرم ترین و نرم ترین نوع پوشش کف برای اتاق خواب  ماست که به شما آرامش  می دهد . اگر کف اتاق خواب خود را با کاشی و سرامیک یا چوب کفپوش کرده اید، از یک قالیچه بر روی آن، گرما و جذابیت فضا را  چند برار کنید .

10. سقف اتاق خواب

رنگ های روشن و درخشان در اتاق خواب بسیار مناسب می باشد  زیرا آن را جادارتر نشان می دهند  در   اتاق خواب های کوچک سقف ها را به رنگ دیوار ها رنگ آمیزی کنید. این کار خطوط تیره و سایه دار بین سقف و دیوار را از بین می برد و به چشم شما این حس را می دهد که اتاق بزرگ تر از صورت واقعی اش نشون داده بشه

درباره‌ی آزاده

حتما ببینید

انتخاب رنگ های تیره روی دیوار های اتاق نشیمن و فضای داخلی خانه

انتخاب رنگ های تیره روی دیوار های اتاق نشیمن و فضای داخلی خانه

سلام ماه سرایی های عزیز. در این مقاله می خواهیم شما را با انتخاب رنگ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *