تاثیر روابط جنسی بر سلامتی بدن

تاثیر روابط جنسی بر سلامتی بدن

یافته های تازه نشان می دهند، تاثیر روابط جنسی توسط زنان در طول سیکل ماهانه ممکن است توانایی سیستم ایمنی بدن شان را ارتقاء داده و احتمال باردار شدن را افزایش دهد. دانشمندان مدرسه پزشکی دانشگاه ایندیانا اعلام کردند، زوجین با برقرار کردن روابط جنسی در سیکل ماهانه زنان می توانند احتمال باردار شدن را افزایش دهند که این از  تاثیر روابط جنسی آن است

دکتر ترنت لورنز، استاد مدرسه پزشکی دانشگاه ایندیانا و سرپرست این مطالعه گفت:” پس از مطالعه بر روی بیش از 30 زن 25 تا 35 ساله دریافتیم برقراری رابطه جنسی مستمر در سیکل ماهانه زنان احتمال بارداری را به شدت افزایش می دهد. ”

تحقیقات نشان داده است افرادی که رابطه جنسی مکرر دارند (هفته ای یک یا دو بار)، دارای ایمونوگلوبولین بالاتری هستند، یعنی همان مولکول های تولید شده توسط گلبول های سفید که یک بخش حیاتی از پاسخ ایمنی هستند. نویسندگان علت آن را پیگیری نکردند. اما این می تواند به فعالیت بدنی مربوط باشد؛ سایر تحقیقات نشان دادند که ورزش می تواند سطح ایمونوگلوبولین را افزایش دهد.

اما برخی مطالعات مشخص کردند که افرادی که حتی تعداد دفعات بیشتر رابطه جنسی داشتند، در خیلی از موارد بالا رفتن سطح ایمونوگلوبولین را نداشتند. نویسندگان این مطالعه اظهار داشتند که این زوج های عاشق پیشه ممکن است در تلاش برای جبران اضطراب در رابطه خود باشند و این نوع استرس می تواند سیستم ایمنی را سرکوب کند. در این زمینه تحقیقات دیگر نشان می دهند که خودارضایی نیز مزایایی دارد. طبق مطالعه کوچک انجام گرفته توسط گروه روانشناسی پزشکی در کلینیک دانشگاه آلمان، محققان متوجه شدند که تعداد گلبول های سفید خون 11 مرد پس از رسیدن به ارگاسم، بالا رفته بود.

اما باید بدانید که این تغییرات لزوماً به اندازه کافی قابل ملاحظه و ماندگار نیستند که بتوانند سرماخوردگی، آنفولانزا یا ویروس های مهاجم را سرکوب کنند.

دیگر مزایای رابطه جنسی

شما می توانید از داشتن رابطه جنسی احساس خوبی بدست آورید. این فعالیت نیز نوعی ورزش محسوب می شود و سلامت قلب و عروق شما را بهبود می بخشد، همچنین فشار خون را کاهش می دهد. بعلاوه رابطه جنسی منظم می تواند عضلات کف لگن شما را تقویت کرده و به کنترل مثانه شما کمک کند. ارگاسم باعث آزاد شدن اندروفین و سروتونین می شود و در نتیجه می تواند به تسکین دردهایی از جمله درد گرفتگی قاعدگی کمک کند. دراگر اشاره کرد که یک مطالعه نشان داده است که خودارضایی می تواند میگرن را تسکین دهد.

 

درباره‌ی امیر محمد

حتما ببینید

ازدواج :معرفی حرکاتی که برای تازه عروس ها بی کلاسی است.

ازدواج :معرفی حرکاتی که برای تازه عروس ها بی کلاسی است.

حرکات بی کلاس برای تازه عروس ها: بعد از ازدواج و تمام شدن مراسم عروسی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *