معرفی چند ماسک شکلات خوب برای صورت و طرز تهیه و استفاده از آن
چند ماسک شکلات خوب برای صورت و طرز تهیه و استفاده از آن

چند ماسک شکلات خوب برای صورت و طرز تهیه و استفاده از آن

سلام عزیزان ماه سرایی در این مطلب ما می خواهیم شما را با چند ماسک شکلات خوب برای صورت و طرز تهیه و استفاده از آن آشنا کنیم. لطفا با ما همراه باشید.

چند ماسک شکلات خوب برای صورت و طرز تهیه و استفاده از آن

ما در این مطلب شما را با چند ماسک شکلات خوب برای صورت و طرز تهیه و استفاده از آن آشنا می کنیم. کلمه شکلات بسیار وسوسه انگیز است. و من مطمئنم که همه انسانها این نظر را دارند. مقاومت کردن در برابر این خوراکی بسیار سخت است. حال ما به شما می گوییم که ماسک شکلات بسیار برای پوست شما مناسب است. در ادامه مطلب ما به استفاده از ماسک شکلات پرداختیم لطفاً با ما همراه باشید.

چرا شکلات برای پوست شما مفید است؟

شکلات دارای فواید عجیبی برای سلامتی است. علاوه بر این فواید این ماده غذایی خوشمزه به شما برای داشتن پوستی سالم و درخشان کمک می‌کند.

شکلات تلخ دارای کاتچین پلی فنول و فلاوانول است. به کمک این ترکیبات ارگانیک شکلات تلخ به یک آنتی اکسیدان قوی می تواند تبدیل شود. در اصل شکلات تلخ از عصاره های دانه کاکائو درست می شود. که از لحاظ ظرفیت آنتی اکسیدانی یک میوه بسیار عالی به شمار می رود. با کمک یک مطالعه انجام شده به این نتیجه رسیدند. که شکلات تلخ بیشتر از هر میوه های حاوی فلاوانول پلی فنول و سایر آنتی اکسیدان ها است.به کمک این ماده پوست شما می‌تواند. از آسیبی که ناشی از نور خورشید هست محافظت کند.  علاوه بر آبرسانی مناسب و کمک به افزایش جریان خون فلاوانول موجود در شکلات می تواند پوست را در برابر اشعه های مضر uv به خوبی محافظت کند.

استرس یکی از دلایل مهم و اصلی برای از بین رفتن کلاژن و بروز چین و چروک بر روی پوست می باشد اما به کمک شکلات می توانید با استرس مقابله کنید علاوه بر آن کاکائو می تواند به شما در کاهش سطح هورمون های استرس کمک کند

آشنایی با چند ماسک شکلات

ماست شکلات شاداب کننده که برای پوست های چرب و مستعد آکنه به کار میرود

موادی که برای این ماسک لازم است. یک قاشق غذاخوری پودر کاکائو شیرین شده کمی دارچین و یک قاشق غذاخوری  عسل ارگانیک است.

طرز تهیه و استفاده آن به این گونه است که. در ابتدا یک کاسه برداشته و پودر کاکائو و عسل و دارچین را با یکدیگر در آن مخلوط می کنید. حال با آنها یک خمیر درست کرده و اگر خمیر شما زیاد غلیظ شد عسل بیشتری را به آن اضافه کنید. حالا این خمیر را به صورت و گردن خود بمالید. حالا بگذارید که این خمیر ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بر روی پوست شما بماند و سپس آن را بشویید.  این کار را دو بار در هفته انجام دهید.  تاثیری که شکلات و عسل بر روی پوست صورت شما می گذرد خواص آنتی اکسیدانی دارد که این امکان را به شما می دهد که باکتری هایی که باعث ایجاد آکنه می شود از بین برود. تاثیر دیگر این ماسک این است که پوست شما را ملایم و لطیف نگه می‌دارد.

ماسک صورت به کمک شکلات تلخ

موادی که برای این ماسک لازم است. دو تخته شکلات تلخ است که حداقل ۷۰ درصد باشد و یک دوم فنجان شیر و یک قاشق چای خوری نمک دریایی و ۳ قاشق غذاخوری شکر قهوه ای است.

طرز تهیه و استفاده از این ماسک به این گونه است که شکلات تخته ای را در یک کاسه آب کنیم و بعد به آن نمک و شکر و شیر را اضافه کنید و آنها را خوب هم بزنید. حال بگذارید که مواد خنک شود در ادامه آن را به صورت و گردن خود بمالید. اجازه دهید که به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه بر روی پوست شما بماند سپس آن را بشویید. دوبار در طول هفته از این ماسک استفاده کنید. تاثیری که این ماسک بر روی صورت شما می گذارد به دلیل داشتن آنتی اکسیدان موجود در شکلات صورت شما را از آن مغزی می کند و از رادیکال های آزاد مضر جلوگیری

میکند.

ماسک صورت به کمک شکلات و خاک روس

موادی که برای این ماسک لازم است. یک چهارم فنجان پودر کاکائو ۲ قاشق غذاخوری خاک رس دو قاشق غذاخوری ماست ساده و یک قاشق چایخوری آبلیمو و یک قاشق چای خوری روغن نارگیل است.

طرز تهیه و استفاده از این ماسک به این صورت است که همه مواد را به خوبی با یکدیگر مخلوط می کنیم و بعد این مخلوط را روی صورت و گردن خود بمالید حالا بگذارید که این مخلوط ۱۵ الی ۲۰ دقیقه بر روی صورت و گردن خود بماند سپس آن را با آب سرد بشویید. از این ماسک دوبار در طول هفته استفاده کنیم.  تاثیری که این  ماسک بر روی پوست دارد چون آبلیمو و ماست روشن کننده پوست و باز کننده منافذ هستند و پودر کاکائو نیز از آنتی اکسیدان سرشار است و می‌تواند در کنار روغن نارگیل و خاک رس باعث جوانسازی پوست شما شود.

 

منبع:مجله ماه سرا

درباره‌ی amirafshar

حتما ببینید

آموزش فرکردن مو های آسیب دیده از رنگ و دکلره به روش ماه سرا

آموزش فرکردن مو های آسیب دیده از رنگ و دکلره

با سلام و درود خدمت همراهان عزیز و همیشگی مجله ماه سرا در این مقاله …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *