معرفی استفاده بهینه عطر و نکاتی که در این راستا موثر است
استفاده بهینه عطر و نکاتی که در این راستا موثر است

استفاده بهینه عطر و نکاتی که در این راستا موثر است

با سلام خدمت همراهان همیشگی مجله سلامت و زیبایی ماه سرا. دراین مقاله درباره ی استفاده بهینه عطر و نکاتی که در این راستا موثر است میخوانید. با ما همراه باشید.

استفاده بهینه عطر و نکاتی که در این راستا موثر است

استفاده از عطر ادکلن اسپری و انواع محصولات خوشبو کننده توسط افراد در رده های سنی و جنسیت های مختلف. باعث شده تا این محصول جزو لاینفک سبد خرید هر فرد باشد. همین موضوع باعث شده تا صنعت عطر و ادکلن از قدیمی ترین صنعت های زیبایی به شمار برود. به همین دلیل همانطور که میدانید تعداد زیادی از رایحه های مختلف از این محصول در بازار جهانی تولید و عرضه می‌شود. اما در این مقاله تصمیم گرفتیم تا راهکارهایی را به افرادی که زیاد از عطر استفاده می کنند ارائه دهیم. تا هم هزینه کمتری برای خرید عطر صرف کنند هم بتوانند همیشه بوی خوش عطر خودشان را در فضای اطرافشان پراکنده  کنند.

راهکار هایی برای استفاده بهینه از عطر 

انتخاب رایحه مناسب

شاید برای شما هم این اتفاق افتاده باشد که وقتی برای خرید عطر اقدام می کنید. هنگام انتخاب آن یک رایحه به مشام شما می رسد. و بعداز این که آن را خریداری کرده و استفاده می کنید احساس می کنید که بوی آن تغییر کرده است.

برای جلوگیری از این اتفاق هنگام خرید مقداری از آن را روی پوست خود زده و ۱۰ دقیقه صبر کنید در این مدت رایحه واقعی و طولانی مدت عطر نمایان میشود و راحت تر می توانید انتخاب کنید.

محل نگهداری

محل نگهداری عطر بسیار مهم است. و اگر شیشه عطر را در محل گرم و در معرض تابش نور آفتاب قرار دهید  باعث می‌شود تا رایحه عطر تغییر کند. محل مناسب برای نگهداری شیشه عطر در جعبه و در محلی تاریک و خنک است.

زمان دوام عطر

این نکته را باید توجه داشته باشید که بهترین عطرها هم تمام روز را دوام نمی آورد. پس انتظارتان را از دوام رایحه عطر منطقی کنید. در حالت درست عطر باید هر  ۵ ساعت یکبار تجدید شود.

عطر روز و شب

هر عطر برای زمان خاصی از روز مناسب است. پس سعی کنید عطری که در روز استفاده میکنید با عطری که در شب استفاده میکنید متفاوت باشد.

عطر و وازلین

عطر روی پوست چرب دوام بیشتری دارد. لذا قبل از عطر زدن روی قسمت های نبض گاه مقداری وازلین استفاده کنید.

عطر را مالش ندهید

یکی از عادت های غلط هنگام عطر زدن این است که افراد وقتی  عطر را روی مچ دست میزنند آنها را به هم مالش می دهند. در صورتی که اصطکاک باعث از بین رفتن سریع عطر و تبخیر آن می‌شود. برای دوام بیشتر رایحه عطر خود از این کار خودداری کنید.

نواحی مناسب برای عطر

برای استفاده از عطر نقاطی که نبض دارند را مورد هدف قرار دهید. این نواحی مانند مچ دست روی گردن آرنج و پشت زانو است. استفاده از عطر در این نقاط از بدن باعث می شود تا عطر شما بهتر پخش شود.

لباس های همیشه خوش بو

اگر می خواهید لباس های شما همیشه خوشبو باشد مقداری از عطرتان را روی دستمال کاغذی زده و آن را درون کمد لباس هایتان قرار دهید.

عطر روی پوست تمیز و مرطوب

عطر روی پوست تمیز و مرطوب بهتر پخش شده و به صورت کامل رایحه خود را در فضا پراکنده می کند. پس بهترین زمان برای عطر زدن بعد از بیرون آمدن از حمام است. چرا که آن زمان پوست تمیز بوده و مقداری رطوبت نیز دارد.

با عطر کمتر هم خوشبو میشوید

یک تصور و باور غلط در برخی افراد وجود دارد که استفاده زیاد از عطر برای هر بار باعث می شود تو خوشبو تر باشند. در حالی که عطر اگر با کیفیت باشد مقدار کم آن هم می تواند اثرگذاری بسیار زیادی داشته باشد. و باعث می شود تا رایحه حقیقی آن در اطراف پخش شود.

دوام بیشتر عطر

یکی از ترفندهایی که برای عطر زدن و دوام بیشتر رایحه آن مورد استفاده قرار می گیرد اسپری کردن عطر روی استخوان ترقوه و زیر گردن است. که باید از فاصله ۱۸ سانتی از سطح پوست انجام شود.

عطر زدن به ران پا و پشت  گوش

با اسپری کردن سریع عطر به جلوی ران های پا باعث افزایش رایحه آن در طول روز می شوید.

برای پخش شدن بهتر است عطر می‌توانید آن را به مقدار کمی پشت گوشتان بزنید.

عطر های متنوع بزنید

استفاده از یک نوع عطر برای مدت طولانی باعث می شود تا بدن به رایحه آن عادت کرده. و مثل روز اول نتواند آن را به طور کامل در فضا پخش کند. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود در بازه های زمانی کوتاه از عطر های مختلف با رایحه های خنک گرم و غیره استفاده کنید. تا هم بدنتان به یک رایحه عادت نکند و هم بتوانید از جذابیت عطرهای مختلف استفاده کنید.

منبع: مجله ماه سرا

درباره‌ی Mohamad

حتما ببینید

آموزش فرکردن مو های آسیب دیده از رنگ و دکلره به روش ماه سرا

آموزش فرکردن مو های آسیب دیده از رنگ و دکلره

با سلام و درود خدمت همراهان عزیز و همیشگی مجله ماه سرا در این مقاله …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *