معرفی ضدتعریق خانگی و تهیه ی آن با استفاده از روشها و مواد طبیعی
ضدتعریق خانگی و تهیه ی آن با استفاده از روشها و مواد طبیعی

ضدتعریق خانگی و تهیه ی آن با استفاده از روشها و مواد طبیعی

ب اسلام خدمت همراهان محترم مجله سلامت و زیبایی ماه سرا. در این مقاله درباره ی ضدتعریق خانگی و تهیه ی آن با استفاده از روشها و مواد طبیعی میخوانید. با ما همراه باشید.

ضدتعریق خانگی و تهیه ی آن با استفاده از روشها و مواد طبیعی

استفاده از ضد تعریق ها بین غالب افراد رواج دارد. مام رول ها و دئودورانت ها با تکیه بر مواد تشکیل دهنده شان در جهت بهداشت افراد عمل میکنند. اما همانطور که گاها شنیده میشود که استفاده از ای محصولات در ناحیه ی زیر بقل میتواند مضر باشد. اما با این حال خیلی از افراد سالهاست که از این محصولات با برندهای مختلف استفاده میکنند و مشکلی برایشان ایجاد نشده است. ازطرفی هم افرادی هستند که برای تضمین سلامتیشان راه طبیعی را انتخاب میکنند.

1.دئودورانت اکالیپتوس

برای تهیه ی این ترکیب ضدتعریق به ¼ فنجان روغن قندق ، 25 قطره روغن لیمو ، 25 قطره روغن اکالیپتوس و بطری اسپری نیاز دارید. روغن فندق خاصیت ضدالتهابی دارد و جزء آنتی اکسیدان ها به شمار می آید. به همین دلیل باکتری هایی که باعث ایجاد بوی بد میشوند را ازبین میبرد.همچنین برای از بین بردن لکه های پوستی مناسب است.

2.دئودورانت اسطوخودوس

اگر به دنبال یک دئودورانت خانگی با کیفیت و خوشبو هستید این ضدتعریق را به شما پیشنهاد میدهیم. 15 قطره روغن اسطوخودوس ، ½ فنجان سرکه سیب ، 1شاخه اسطوخودوس و یک فنجان آب همه ی آن چیزی است که شما نیاز دارید.

اسطوخودوس یا لوندر گیاهی است که همه به عنوان عطر آن میشناسند. اما در اصل این گیاه خاصیت آنتی باکتریال و ضدالتهابی قوی دارد. از این گیاه برای بالا بردن کیفیت محصولات بهداشتی عمومی بدن استفاده میشود. به خاطر همین خاصیتش میتواند برای استفاده بعنوان دئودورانت مناسب باشد.

3.دئودورانت رس سفید و کالاندولا

برای تهیه ی این دئودورانت به 50 گرم جوش شیرین ، 25 میلی لیتر روغن نارگیل ، 50 گرم خاک رس سفید ، 10گرم روغن گیاه کالاندولا نیازدارید. این ترکیبات را به خوبی با یکدیگر ترکیب کنید تا یکدست شود. در صورتی که این ترکیب در جای خشک ، تاریک و خنک نگه داری شود میتوان تا یکسال از آن استفاده کرد. رس سفید عملکرد موثری در جذب سموم دارد و همچنین التیام بخش است. روغن کالاندولا هم همانطور که میدانید کاربرد اصلیش ضد التهابی بودنش است.

4.دئودورانت گلاب و بذر کتان

مواد لازم برای تهیه ی این ضد تعریق ½ فنجان گلاب ، ¼ فنجان جوش شیرین ، ¼ فنجان آب مقطر و 1 قاشق غذاخوری بذر کتان لازم دارید. برای تهیه ی این ترکیب ابتدا بذر کتان را به مدت 2 دقیقه در آب مقطر بجوشانید. بعد از خنک شدن محلول آنرا از صافی کرده و جوش شیرین و گلاب را اضافه کنید. گلاب به دلیل داشتن ویتامین C در محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده میشود.همینطور بذرکتان برای درمان جوش یا آکنه مفید است و همچنین آبرسانی مناسب برای پوست است.

5.دئودورانت آلوئه ورا

برای تهیه ی این دئودورانت 2 قاشق غذاخوری خمیر آلوئه ورا ، 1 قاشق غذاخوری آب لیمو ، ½ قاشق غذاخوری جوش شیرین ، 1 قاشق غذاخوری گلاب و1 قاشق غذاخوری گلیسیرین را ترکیب کنید. آلوئه ورا یکی از موادی است که در تهیه ی محصولات مراقبت پوست و مو زیاد استفاده میشود. این کثرت استفاده بخاطر خواصی از جمله آب رسانی و آنتی باکتریال بودن آن است. ازطرف دیگر گلیسیرین موجود در این دئودورانت خانگی وطبیعی مرطوب کننده قوی پوست است و برای جوان نگه داشتن پوست بسیار موثر است.

 

منبع: مجله ماه سرا

درباره‌ی Mohamad

حتما ببینید

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

دیپینگ و فواید آن برای ناخن : تا به حال در مورد روش های کاشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *