معرفی آیا تا به حال درباره اسید آزلائیک چیزی شنیده اید؟دو فایده اسید آزلائیک
آیا تا به حال درباره اسید آزلائیک چیزی شنیده اید؟دو فایده اسید آزلائیک

آیا تا به حال درباره اسید آزلائیک چیزی شنیده اید؟دو فایده اسید آزلائیک

سلام عزیزان ماه سرایی ما در این مطلب به این پرداخته ایم که آیا تا به حال درباره اسید آزلائیک چیزی شنیده اید؟دو فایده اسید آزلائیک لطفا در ادامه با ما همراه باشید

 

آیا تا به حال درباره اسید آزلائیک چیزی شنیده اید؟دو فایده اسید آزلائیک

در این متن ما به این موضوع که آیا تا به حال درباره اسید آزلائیک چیزی شنیده اید؟دو فایده اسید آزلائیک پرداخته ایم. لطفا با ما همراه باشید.در بین همه ی مواد طبیعی که مورد استفاده است. برای درمان مشکلات پوستی تعداد کمی می تواند به اندازه اسید آزلائیک مشکلات و بیماری‌های پوستی را پوشش دهد..

اسید آزلائیک چیست؟

در واقع از اسید آزلائیک می توان به عنوان اسید طبیعی نام برد.این اسید در طبیعت با نام دی‌کربوکسیلیک یافت می‌شود.کاربردی که برای این ماده طبیعی بیان می شود. این است که مورد استفاده است برای درمان مشکلات پوستی و بهتر شدن بافت پوست.از مهم ترین های آن مشکلاتی است که از جمله آن می توان آکنه را نام برد. و یا روزاسه.این اسید را می توان در دانه‌های غلاتی نظیر جو، گندم و چاودار پیدا کرد.به علاوه آن را می توان به وسیله شرایط آزمایشگاهی در طی فرایند تخمیر تولید کرد.از نوع آزمایشی آن می توان در بیشتر محصولاتی که برای مراقبت پوست است اشاره کرد.

به راستی این اسید چه اتفاقی را برای پوست شما رقم می زند؟به کمک تحقیقاتی که انجام داده اند. این اسید دارای خاصیت ضد ‌میکروبی، ضد التهابی، مهار رادیکال‌های آزاد و البته لایه‌برداری است.پس با توجه به این موارد این اسید می تواند به درمان ترک‌های پوستی،آسیب‌های ناشی از اشعه خورشید کمک کننده باشد. چیزی که از عملکرد این اسید به نظر می رسد به این صورت می باشد:باکتری را در سطح پوست کاهش می دهد و با این کار باعث می شود که آکنه و التهابات پوستی از بین برود.به علاوه می تواند ترشح ماده سیتوکین را در لایه های سطح پوست کاهش دهد و با این کار باعث شود که مشکلاتی نظیر برآمدگی، قرمزی و ناهمواری‌های پوست درمان شود.و در ادامه می تواند به وسیله کاهش دادن تولید کراتین ترک های پوستی را درمان کند.

فواید اسید آزلائیک برای سلامت پوست

حالا ما در این قسمت به چند مورد از فواید اسید آزلائیک برای سلامت پوست اشاره می کنیم:

1.کاهش آکنه

به چند طریق می توانند به کاهش لکه های پوستی کمک کنند.این موضوع را درباره محصول های درمانی می گویند. که دارای اسید آزلائیک هستند.برای نمونه می توان گفت که این توانایی را دارند که باکتری‌های مشکل‌ساز را نابود کنند.یا می توان گفت که باکتری هایی مثل پروپریون که باعث ساخته شدن آکنه می شود. و یا استافیلوکوک اپیدرمیس که باعث می شود منافذ پوستی مسدود شود.به علاوه باعث می شود که التهابات پوستی کاهش پیدا کند.اسید آزلائیک دارای حاصیت ضد التهابی است. و این خاصیت به آن کمک می کند تا یک مورد مناسب باشد برای افرادی که درگیر مشکلات عمیق پوستی هستند.از جمله این مشکلات آکنه‌های کیستی و برآمدگی‌های قرمز رنگ را می توان نام برد.پس با این توضیحات استفاده کردن از این محصول می تواند باعث کاهش تیرگی، قرمزی، التهاب و درد التهابات پوستی بشود.

علاوه بر این بعضی از افراد از محصولات حاوی اسید آزلائیک استفاده میکنند تا از آکنه جلوگیری کنند و یا جای آن را درمان کنند وزخم های پوستی را.از این اسید به عنوان افزایش دهنده برای بازسازی و ترمیم سلولی و لذا التیام سریع‌تر پوست استفاده می شود.در ادامه محقق ها به این نتیجه رسیده اند که این اسید در موردی که به اندازه ی کافی و به علاوه آن از یک ضد آفتاب خوب نیز استفاده شود. با این کار می تواند کمک کند که حساسیت های کلی کاهش پیدا کند و با این موضوع علائم تحریکات پوستی را کاهش دهد.

2. کاهش علائم پیری و لکه‌های پوستی تیره

با توجه به این موضوع که اسید آزلائیک این قابلیت را دارد که عملکرد گونه های  اکسیژن واکنش‌پذیر را ضعیف کند.می تواند عاملی باشد برای کاهش مشکلات و تیرگی‌های پوست.در نتیجه با این تعاریف می تواند با کاهش التهاب، تضعیف لکه‌های قهوه‌ای و نیز یکنواخت سازی سطح پوست باعث شود که افراد از پوستی جوان‌تر و سالم‌تر برخوردار شوند.

 

منبع:مجله ماه سرا

درباره‌ی amirafshar

حتما ببینید

آموزش فرکردن مو های آسیب دیده از رنگ و دکلره به روش ماه سرا

آموزش فرکردن مو های آسیب دیده از رنگ و دکلره

با سلام و درود خدمت همراهان عزیز و همیشگی مجله ماه سرا در این مقاله …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *