لیست داروهای گیاهی جهت حفظ و زیبایی پوست صورت
لیست داروهای گیاهی جهت حفظ و زیبایی پوست صورت

لیست داروهای گیاهی جهت حفظ و زیبایی پوست صورت

باسلام خدمت عزیزان ماه سرایی در این مقاله می خواهیم درباره لیست داروهای گیاهی جهت حفظ و زیبایی پوست صورت نکات جالبی را بیان کنیم با ما همراه باشید.

پوست و زیبایی:

پوست سرچشمه زیبایی و زندگی است،و پوست نیاز به مراقبت های زیادی دارد،صراحتا می توان گفت که داشتن پوست زیبا و بدون لک و آکنه هنر زیادی است.و باعث لذت و دلخوشی را فراهم می کند.و بسیاری از افراد برای رسیدن به این پوست از مواد شیمیایی و انواع ماسک ها،لوسیون ها و سرم ها استفاده کرده اند،بهترین روش استفاده از گیاهان دارویی است.

تشخیص گیاهان دارویی متناسب با پوست:

قبل از انجام هر کاری ابتدا باید نوع پوست خود را بشناسید تا متناسب با نوع پوست خود از گیاهان دارویی استفاده کنید.چون هر گیاه دارویی خاصیت مخصوص به خود را دارد و روی پوست تاثیر معجزه آسایی می گذارد.

لیست داروهای گیاهی جهت حفظ و زیبایی پوست صورت:

درمان جوش و آکنه:

جای جوش و آکنه یکی از معضلات و مشکلات آزار دهنده برای بسیاری از افراد است،ولی با استفاده از چند ماده طبیعی می توان جای جوش را بهبود و صورتی صاف داشته باشید.لیست داروهای گیاهی جهت حفظ وسلامت پوست معرفی می شود.

عسل:

عسل به علت خاصیت ضد التهابی و پاک کنندگی که دارد.بهترین پاک کننده پوست صورت است،عسل یک سلاح مرموز برای پاک کردن جای جوش روی صورت است.با کمک یک پنبه مقداری عسل حالص را روی صورت به مدت 15دقیقه گذاشته و با آب ولرم بشویید.هر روز 1 بار انجام دهید.

روغن اسطوخودوس:

روغن اسطوخودوس یا (لوندر)به عنوان پاک کننده جای جوش و آکنه از طرف کارشناسان به اثبات رسیده است.چند قطره از روغن اسطوخودوس را با آب مقطر ترکیب نموده و با استفاده از یک پنبه به صورت بمالید،و تا صبح روی صورت بماند.این ترکیب را هفته ای 2 بار انجام دهید.

چای سبز:

چای سبز به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی و نرم کننده مقوی پوست گزینه عالی برای پوست و پاک کردن لک های صورت است.چای سبز را دم کنید و بعد از سرد شدن،با استفاده از یک پنبه روی جوش بزنید و تا صبح بماند.از این روش هر روز تا 1 ماه استفاده کنید.

آب خیار:

برای درمان آکنه و جای جوش ها بهترین گزینه در تمام پیشهادات آب خیار است ،آب خیار یک رطوبت رسان عالی گزینه عالی برای درمان جای جوش و آکنه است.خیار را رنده کرده و آب آن را با صافی گگرفته و به مدت 20 دقیقه روی پوست بماند.این کار را هر روز انجام داده و سپس با آب سرد صورتتان را بشویید.

توت فرنگی:

بهترین دوست پوست صورت توت فرنگی است،با ترکیب این میوه با آب لیمو می توانید برای درمان جای جوش و آکنه بهترین ماسک را تهیه و استفاده کنید.هفته ای یک بار به مدت15 دقیقه

ریواس:

از ترکیب عسل +ریواس بهترین ماسک های طبیعی برای برطرف کردن جای جوش و آکنه به دست می آید.این ماسک را به مدت 20 دقیقه روی پوست بماند و بعد از آن بشویید.

برگ سنا:

ترکیب برگ سنا+سرکه از ماسک های طبیعی برای درمان جای جوش و آکنه است،این ماسک را به مدت 2 ساعت روی صورت بماند و بعد بشویید.

گوجه فرنگی:

گوجه فرنگی گیاهی است که تمام پزشکان طب سنتی آن را برای درمان جوش و آکنه توصیه می کنند.گوجه فرنگی را له کنید و روی پوست صورت بگذارید و صبح بشویید.

پیری زود رس:

تخم مرغ:

برای داشتن یک پوست عالی تخم مرغ بهترین گزینه است.زرده تخم مرغ را زده و به مدت 20 دقیقه روی پوست صورت قرار دهید.برای رفع بوی زحم تخم مرغ می توانید از عصاره اسطوخودوس استفاده کنید.بهترین گزینه برای درمان چین و چروک است.

گلاب:

برای پیشگیری از انجام چین و چروک صورت میتوانید از ترکیب خیار و گلاب استفاده کنید.خیار را پوست بگیرید و ریز کنید و به مدت 30 دقیقه در گلاب مرغوب بگذارید بماند.این ماسک یک آبرسان قوی و تغذیه مناسب برای سلول های پوست صورت است. افزایش مقاومت سلول های پوستی در برابر پیری زود رس و جلوگیری از خشکی صورت.

ماهیچه های اطراف لب ها:

لب جزء حساس ترین قسمت های صورت است.و اولین علائم پیری در اطراف پوست لب با خطوط ریز چروک خود را نشان می دهد.برای جلوگیری از این مشکلات می توانید از چند تکنیک عالی گیاهی و طبیعی استفاده کنید.

عسل:

هر شب قبل از خواب مقداری عسل به لب های خود بمالید،و اجازه دهد تا صبح بماند.صبح کمی شکر را روی لب ها و اطراف آن بزنید.ماساژ دهید،با این کار سلول های مرده از بین برود.

کره حیوانی:

از ترکیب عسل +کره حیوانی می توانید،روی لب ها بمالید،این کار را روزی3 بار در روز انجام دهید.

اطراف چشم:

تیرگی اطراف چشم ،مساله مهمی است که بیشتر افراد برای درمان و رفع آن تمام روش ها را امتحان می کنند.در اینجا چند تکنیک ارائه می شود،برای،درمان تیرگی های دور چشم.

سیب زمینی را رنده کرده و آب آن را با استفاده از پنبه دور چشم بمالید.به مدت 15 دقیقه و می توانید به دلخواه هر روز3 بار انجام دهید.بعد از شستشو حتما اطراف چشم را با روغن بادام ماساژ دهید.

آفتاب سوختگی:

در روز به مدت چند دقیقه در برابر آفتاب قرار گرفتن پوست را دچار سوختگی می کند.برای درمان این آفتاب سوختگی از راه های گیاهی استفاده کنید.

ماست:

از ترکیب آبلیمو+ماست+زردچوبه ماسکی عالی برای درمان آفتاب سوختگی به وجود می آید.از این ترکیب هر روز به مدت 15 دقیقه روی صورت گذاشته و بعد با آب سرد بشویید.بهترین نتیجه را می گیرید.

انواع لک ها:

یکی از علائم پیری و آسیب دیدن پوست بروز لک است.لکه ها از تجمع رنگدانه ها روی پوست ایجاد می شود.

سیب زمینی:

یک عدد سیب زمینی را رنده کرده و چند قطره آبلیمو به آن اضافه کنید.و روی صورت بزنید و به آرامی روی پوست بزنید.و بعد از 10 دقیقه با آب سرد بشویید.

جو:

برای تهیه این ماسک مقداری آرد جو خالص را با کمی ماء الشعیر مخلوط کرده و این خمیر را روی صورت بمالیدو بعداز 30 دقیقه صورت را بشویید.این ماسک باعث طراوت و شادابی پوست می شود.و لک های صورت را به کلی ازبین می برد.

آرد باقالی:

ماسک آرد باقالی پیشنهاد عالی برای از بین بردن لک های صورت است که از طرف تمام متخصصان پوست مورد تایید است.

2قاشق غذاخوری پودر باقلا

1 قاشق مرباخوری سرکه

5قاشق غذاخوری آب

تمام مواد را ترکیب کرده و روی قسمت های پوست تیره و لکه ها بگذارید،و بعد از 30 دقیقه پوست صورت را بشویید.هرچه این ماسک بیشتر روی صورت بماند،اثر بیشتری دارد و پوست را سفید می کند.بعد از استفاده از این ماسک پنبه آغشته به گلاب را روی صورت بزنید و تمام جرم های صورت را بگیرید.

برای پوست های چرب یک ماسک عالی برای لایه برداری است.برای این منظور می توانید ماسک را به کمک نوک انگشتان به صورت ماساژ داده و لایه برداری کنید.وبعد از شستشو از یک مرطوب کننده عالی استفاده کنید.

منبع:مجله ماه سرا

درباره‌ی فاطمه

فاطمه اربابی هستم کارشناس حقوق علاقمند به کامپیوتر و دنیای آموزش در فضای مجازی و اینترنت، در حال حاضر مشغول به محتوا نویسی و وبمستری هستم.

حتما ببینید

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

دیپینگ و فواید آن برای ناخن : تا به حال در مورد روش های کاشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *