تکنیک ها و ترفندهای پاک کردن آرایش صورت به روش ماه سرا
تکنیک ها و ترفندهای پاک کردن آرایش صورت به روش ماه سرا

تکنیک ها و ترفندهای پاک کردن آرایش صورت به روش ماه سرا

با سلام خدمت همراهان عزیز و همیشگی مجله ماه سرا در این مقاله می خواهیم درباره تکنیک ها و ترفندهای پاک کردن آرایش صورت به روش ماه سرا نکاتی را بیان کینم با ما همراه باشید.

تمیزی صورت:

همه ما دوست داریم هر روز صورتمان درخشان و صاف و عاری از هرگونه لک وکک ومک باشد،رسیدن به این آرزو محال نیست و با رعایت چند ترفند و نکات بهداشتی مخصوص پوست می توان پوستی صاف و درخشان داشت.در این تکنیک ها و ترفندهای پاک کردن آرایش صورت به روش ماه سرا معرفی می شود.

تکنیک ها و ترفندهای پاک کردن آرایش:

ژل پاک کننده:

ژل های پاک کننده صورت حاوی گلیسیرین،مرطوب کننده،عصاره گیاهان ویتامین  E،آنتی اکسیدان هستند،این ژل ها بسیار ملایم بوده و تمام ناخالصی ها را از پوست می زداید.بافت مایع این محصول مناسب برای انواع پوست ها مناسب است.

روغن پاک کننده آرایش:

این روغن ها با ساختاری سبک آرایش چشم و صورت شما رابدون ایجاد حس ناخوشایند چربی به طور کامل پاک می کند.و با رطوبت رسانی به پیشگیری از ایجاد چروک ، روشن کننده و رفع تیرگی دور چشم و باز سازی سیمان بین سلولی اشاره کرد.این روغن ها مناسب پوست های خشک،نرمال و آرایش واتر پروف را به خوبی پاک میکند.

لوسیون تونرها:

این تونرها به عنوان مکمل پاک سازی پوست،بعد از محصولات پاک کننده از جمله روغن پاک کننده استفاده ی شود.از خواص لوسیون تونرها می توان به رطوبت رسانی بالا،ایجاد شفافیت در پوست،اکسیژن رسانی،کاهش قرمز و التهابات پوستی اشاره کرد،این لوسیون تونرها باعث کنترل چربی بیش از حد پوست و کمک به بستن منافذ باز آن می شود.لوسیون تونرها حاوی آب مقطر،عصاره کالاندولا،عصاره گل رز و گلیسیرین است.

آب پاک کننده:

آب پاک کننده با ساختار میسلار،به عنوان پاک کننده عمقی پوست و آرایش چشم و صورت استفاده می شود.آب پاک کننده حاوی عصاره انواع گل ها و گلیسیرین،عصاره ریشه گیاهان است و چربی پوست را کنترل ،ایجاد شفافیت  و رفع کدری پوست،کاهش قرمزی و التهابات پوستی و جلوگیری از خشکی پوست بعد از پاک سازی اشاره نمود،این محصول مناسب پوست های چرب و مختلط است.

فیس براش های ملایم:

برای پاک کردن آرایش روی صورت بهتر است پاک کننده آرایشی را روی صورت زده و ماساژ دهید،و تمام صورت تا حط رویش مو و زیر چانه و نواحی گردن آغشته کرده و بعد از 1 دقیقه با استفاده از یک دستمال مرطوب و سفید آرایشتان را پاک کنید اگر بعد از این مرحله باز هم آرایش روی صورتتان بود از یک فیس براش بسیار ملایم استفاده کنید و به آرامی روی صورت خود بکشید،تا تمام کرم پودر و رژ گونه پاک شود و مجددا یک دستمال مرطوب بکشید.

پاک کردن چشم ها:

برای پاک کردن ریمل و خط چشم نباید از حرکات خشن و ماساژ بیش از حد روی چشم استفاده کرد،درست است که پاک کردن ریمل و خط چشم کمی مشکل است ولی با استفاده ازپدهای مرطوب،پاک کننده های دوفاز گزینه ای مناسب برای پاک کردن آرایش چشم است.

پدهای روغنی:

با استفاده از پد های آرایشی نم دار و یا روغنی را به مدت 15 ثانیه بر روی پلک و مژه گذاشته و بعد از 15 ثانیه آرایش چشم و مژه شما حل شده و از پوست جدا می شود.و برای ریمل های ضد آب بهتر است از پاک کننده های روغنی استفاده کنید،در غیر این صورت مجبور می شوید با کمی خشونت آرایش مژه را پاک کنید.

بخار آب:

یکی از روش های پاک کردن آرایش بخار آب است،این بخار آب می تواند معمولی و یا با استفاده از گیاهان معطر خشک مانند چای سبز،گل رز و… باشد،این روش روند پاکسازی آرایش کمی طولانی است ولی بهترین و مطمئن ترین روش برای داشتن پوستی تمیزو شاداب است.

سرکه سیب:

یک تکه پنبه را به شکل گلوله ای در آورده و در یرکه سیب اجازه دهید دقیقه بماند،بعد به آرامی روی صورت خود ماساژ دهید و آرایش صورت را پاک کنید از این پنبه برای پاک کردن آرایش چشم و مژه استفاده نکنید.

پاک کردن رژ لب:

برای پاک کردن آرایش رژ لب می توانید از پدهای حاوی لیکوئیدی و یا مرطوب استفاده نمایید و تمام رژ روی لب را پاک کنید ولی اگر از رژ های با مدت طولانی استفاده کرده اید باید از پدهای حاوی روغن استفاده کنید.

استفاده از پاک کننده ها متناسب بانوع پوست:

مهمترین گزینه برا یپاک کردن آرایش از روی صورت این است که نوع پوست خود را بشناسید، با توجه به نوع پوست خود از انواع تونرها،لوسیون ها استفاده کنید.

پوست چرب:

برای پاک کردن آرایش در پوست های خشک از ژل و تونر همراه با فوم استفاده کنید.

پوست خشک:

برای پاک کردن آرایش از روی پوست های خشک از شیر پاک کن حاوی مواد مرطوب کننده استفاده کنید.

بایدها و نبایدهای پاک کردن آرایش صورت:

نبایدها:

هرگز از شامپو بچه برای پاک کردن آرایش صورت استفاده نکنید،به علت PH بالا در این شامپو پوست خشک می شود.

برای پاک کردن آرایش صورت به هیچ عنوان از دستمال مرطوب مخصوص کودکان استفاده نکنید.

بایدها:

با پوست خود با ملایمت رفتار کنید،برای این کار می توانید نوک انگشتان خود را به انواع روغن های طبیعی آغشته نموده و پوست صورت خود را ماساژ دهید.

این کار را هر شب قبل از خواب انجام دهید حدود5 الی 10 دقیقه با این کار پوستی شفاف و نرم خواهید داشت.

 

درباره‌ی فاطمه

فاطمه اربابی هستم کارشناس حقوق علاقمند به کامپیوتر و دنیای آموزش در فضای مجازی و اینترنت، در حال حاضر مشغول به محتوا نویسی و وبمستری هستم.

حتما ببینید

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

دیپینگ و فواید آن برای ناخن : تا به حال در مورد روش های کاشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *