معرفی آرایش سبک و راهکارهایی برای نمایان کردن زیبایی طبیعی
آرایش سبک و راهکارهایی برای نمایان کردن زیبایی طبیعی

آرایش سبک و راهکارهایی برای نمایان کردن زیبایی طبیعی

با سلام خدمت همراهان مجله سلامت و زیبایی ماه سرا. در این مقاله درباره آرایش سبک و راهکارهایی برای نمایان کردن زیبایی طبیعی مطالبی را برای شما آورده ایم. با ما همراه باشید.

آرایش سبک و راهکارهایی برای نمایان کردن زیبایی طبیعی

همانطور که میدانید همیشه نمیتوان بصورت سنگین و حرفه ای آرایش کرد . به همین دلیل برای داشتن ظاهری زیبا در مکان های عمومی همچون دانشگاه و محل کار نیاز به آرایش ساده و سبک دارید. این آرایش ساده هم به شما زیبایی میدهد و کمک میکند چهره ی شما حالت طبیعی خود را حفظ کند.

 

از پوست خود مراقبت کنید

آرایش را میتوان به نقاشی تشبیه کرد ، همانطور که برای نقاشی بوم سفید و خالی نیاز داریم ، برای آرایش هم نیاز به پوستی صاف و سالم نیاز داریم. پوست سالم در این نوع آرایش به این دلیل اهمیت دارد که شما از فاندیشن و کانسیلر سبک تری استفاده میکنید. علاوه بر تمیز کردن مرتب پوست لازم است که جوش های پوستتان را ازبین ببرید و در نهایت به پوستتان بافتی نرم بدهید. در آخر، ظاهر چین و چروک‌های ظریف صورت و پیگمنشین‌ها را با رتینول یا سرم ویتامین C کم کنید.

 

مرطوب کننده، ضدآفتاب و پرایمر

استفاده از مرطوب کننده و ضدآفتاب و پرایمر از ملزومات هرگونه آرایشی است. بر کسی پوشیده نیست که استفاده از مرطوب کننده یکی از مهم ترین محصولات پوست است. اما استفاده از ضدآفتاب باعث جلوگیری از پیرشدن پوست بر اثر اشعات تابشی خورشید میشود. پرایمر هم میتواند چین و چروک های پوست را یپوشاند و هم میتواند زمینه ساز پخش و ماندگاری بیشتری آرایش روی پوست شود.برای صرفه جویی در وقت ، میتوانید از کرم های BB که هم مرطوب کننده ، هم ضدآفتاب و هم پرایمر است استفاده کنید.

 

فاندیشن بزنید

در آرایش طبیعی به یک یا دو لایه سایه ملایم نیاز داریم ، پس میتوانید از فاندیشن استفاده کنید. برای آرایش سبک و ساده به فاندیشنی با پوشانندگی کم یا متوسط نیاز دارید. انتخاب فاندیشن مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است . فاندیشن مناسب باید مواد آن با پوست شماسازگاری داشته باشد و رنگ آن به پوست شما نزدیک باشد. چگونگی استفاده از فاندیشن دارای اهمیت است و برای آرایش ساده باید مقدار کمی از فاندیشن را روی خط مو ، گوش ها و استخوان های گونه ، طوری ماساژ دهید که محو شود. ابزار این کار مهم نیست انجام صحیح آن مهمتر است.

 

از کانسیلر و پودر استفاده کنید

استفاده از کانسیلر هم میتواند در آرایش ساده و سبک تاثیر گذاری بالایی داشته باشد اما باید برای انتخاب رنگ کانسیلر آنرا با فاندیشن هماهنگ کرد. هماهنگ نبودن کانسیلر و فاندیشن باعث ایجاد دوگانگی در آرایش میشود. برای کانسیلر از دو رنگ استفاده کنید . یکی برای قرار گرفتن و هماهنگ با فاندیشن و دیگری برای پوشاندن هاله ی تیره رنگ دور چشم. کانسیلر را با براش برداشته و با نوک انگشتان کاملا محو کنید. در نهایت روی صورت خود را با پودر فیکس بپوشانید . برای دور چشمتان از پودر موزی رنگ استفاده کنید.

 

 رژگونه با رنگ مناسب انتخاب کنید

اضافه کردن رژگونه متیواند راهی بسیار ساده و در عین حال تاثیر گذار در زیبایی باشد. رژگونه میتواند به آرایش شما رنگ بدهد به شرطی که رنگ مناسب را انتخاب کنید.  این رنگ مناسب میتواند صورتی کمرنگ ، زردآلویی ، قرمز تیره یا ارغوانی باشد. برای داشتن آرایش زیبا و طبیعی از براش پرز دار شروع کنید و رژگونه را به سمت بالا و بیرون محو کنید.

 

لب‌ها خود را مرطوب کنید

عامل اصلی خشکی لب کمبود آب ، و هوای سرد و خشک است که رطوبت لب را از بین میبرد. از طرف دیگر لب یکی از زیبایی های اصلی صورت به حساب می آید. برای مرطوب کردن لب ابتدا پوست های مرده ی روی لب را باید از بین برد. و سپس، لایه ای ضخیم از مرطوب کننده ی لب را استفاده کرد و صبر کرد تا کاملا جذب شود. برای حجیم تر شدن لب میتوانید از بالم لب استفاده کنید.

منبع: مجله ماه سرا

درباره‌ی Mohamad

حتما ببینید

آموزش فرکردن مو های آسیب دیده از رنگ و دکلره به روش ماه سرا

آموزش فرکردن مو های آسیب دیده از رنگ و دکلره

با سلام و درود خدمت همراهان عزیز و همیشگی مجله ماه سرا در این مقاله …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *