معرفی لوازم آرایشی شخصی و توصیه های بهداشتی برای نگهداری از آنها
لوازم آرایشی شخصی و توصیه های بهداشتی برای نگهداری از آنها

لوازم آرایشی شخصی و توصیه های بهداشتی برای نگهداری از آنها

درود خدمت دوستداران سلامت و زیبایی. در مقاله در مورد لوازم آرایشی شخصی و توصیه های بهداشتی برای نگهداری از آنها نکاتی را خدمت شما بیان کنیم. با ما همراه باشید.

لوازم آرایشی شخصی و توصیه های  بهداشتی برای نگهداری از آنها

شانه را برای هر بار استفاده تمیز کنید

ریزش موی سر به اندازه ی 150 تار مو در طول طبیعی است. ریزش این تعداد به دلیل وجود  باقی مانده محصولات آرایش مو ، چربی طبیعی سر و پوست مرده ی سر است. اما نکته ای که خیلی دارای اهمیت است تمیز کردن شانه برای هربار استفاده است. چرا که براساس تحقیقات پزشکان فعال در زمینه سلامت و زیبایی اگر  برای هربار استفاده از شانه آنرا نشویید چربی ها و تار موهای باقی مانده بین شانه های برس باعث چرب تر شدن و حتی آلوده شدن پوست و موی سر میشوند.

 

پدهای مخصوص آرایش را در محفظه نگهداری کنید

همانظور که میدانید فضای دستشویی یکی از فضای آلوده در خانه است. آلودگی هایی که در دستشویی هستند در تمام فضا پخش هستند و بهترین محل برای تجمع باکتری ها و میکروب ها مکان های مرطوب است. حتما مراقب باشید وسایل بهداشتی و آرایشی خود را در مجاورت فضای باز قرار ندهید. چون باعث میشود پوست صورت شما مستقیما در معرض آلودگی های جذب شده به پد قرار گیرد. برای پد آرایشی خود یک محفظه در بسته را تعبیه کنید.

 

لیف صورت را در حمام جا نگذارید

همانطور که در بالااشاره کردیم رطوبت بستر بسیار مناسبی برای تجمع رشد باکتری ها و قارچ هاست. برای تمیز نگه داشتن لیف شستشوی صورت ابتدا باید آنرا بعد هربار استفاده با صابون ضدباکتری و آب گرم بشویید و در مکانی خشک قرار دهید تا خشک شود. سپس آنرا در محلی مانند کشوی میز عسلی قرار دهید تا از میکروب های محیطی در امان باشد. برای محکم کاری میتوانید از لیف های ضدمیکروبی که دارای الیاف نقره هستند استفاده کنید. هرچند لیف ضدباکتری را هم باید طبق دستور بشویید.

 

کرم صورت را با دست ندارید

یکی از نکاتی که کمتر مورد توجه قرار میگیرد و در واقع از اهمیت بالایی برخوردار است بیرون آوردن کرم از داخل ظرف توسط انگشت دست است. با هربار انجام اینکار میکروب ، چربی و آلودگی دست به کرم منتقل میشود. متخصصان این شیوه کرم برداشتن را حتی با دست تمیز صحیح و بهداشتی نمیدانند. مخصوصا زمانی که انگشت شما با تبخالی برخورد کند و مجددا داخل ظرف کرم برود. بهترین روش برای استفاده از کرم ، برداشتن آن توسط کاردک پلاستیکی یا پد اسفنجی و قرار دادن روی پوست است. البته دست ها حتما باید تمیز باشند.

 

برس های آرایشی تان را مرتب تمیز کنید

یکی از محصولات آرایشی که شدیدا در معرض آلودگی قرار دارد و میتواند بیماری های شدید پوستی را باعث شود برس های آرایشی است. به همین دلیل برای جلوگیری از انتقال آلودگی ، چربی و میکروب به پوست و در نتیجه بسته شدن منافذ باز پوست و یا بیماری عفونی شدید چشم صورتی ، باید مرتب آنرا تمیز کرد. برای تمیز کردن برس های آرایشی باید حداقل هفته ای دو مرتبه با اسپری مخصوص ضد باکتری آنرا میکروب کشی کنید.

 

حتما تیغ شخصی داشته باشید

در آرایش اشیائی مثل تیغ به دلیل تماس مستقیم با پوست و احتمال بریدن پوست میتواند بستر خطرناکی برای انتقال بیماری باشد. بیماری هایی نظیر هپاتیت B و C ، تبخال ، بیماری های باکتریایی مثل فولیکولیت و MRSA ، میتوانند از این طریق منتقل شوند. این بیماری ها به سختی درمان میشوند پس باید بسیار مراقب بود. در استفاده از تیغ علاوه بر اینکه حتما باید تیغ شخصی داشته باشید ، تیغ شخصی را هم باید مرتب عوض کنید. چراکه تیغ دائما در معرض رطوبت است و میتواند محل مناسبی برای رشد میکروب است. مخصوصا اگر تیغ کند باشد و احتمال بریدن پوست بیشتر باشد.

منبع: مجله ماه سرا

درباره‌ی Mohamad

حتما ببینید

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

دیپینگ و فواید آن برای ناخن : تا به حال در مورد روش های کاشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *