تفاوت کراتینه و بوتاکس مو و معایب و مضرات آن برای زیبایی پوست و مو
تفاوت کراتینه و بوتاکس مو و معایب و مضرات آن برای زیبایی پوست و مو

تفاوت کراتینه و بوتاکس مو و معایب و مضرات آن برای زیبایی پوست و مو

باسلام خدمت همراهان عزیزو همیشگی مجله ماه سرا در این مقاله می خواهیم درباره تفاوت کراتینه و بوتاکس مو

و معایب و مضرات آن برای زیبایی پوست و مو نکات جذابی را بیان کنیم با ما همراه باشید.

کراتینه و بوتاکس:

کراتینه و بوتاکس دو تکنیک برای تقویت و زیبایی مو است.ولی این دو تکنیک در عین اینکه شباهت های زیادی با هم دارند تفاوت هایی هم دارند که در این مقاله به تفاوت کراتینه و بوتاکس مو و معایب و مضرات آن برای زیبایی پوست و مو پرداخته می شود،با ما همراه باشید.

کراتینه و بوتاکس موهای وز:

موها براثر رنگ کردن های مکرر،فر کردن زیاد و هر عیب طبیعی وغیر طبیعی آسیب  زیاد دیده و، وز وخشن شده است،برای رفع این مشکل ها می توانید از تکنیک های بوتاکس مو وکراتینه استفاده کنید این تکنیک ها باعث می شود که در مدت زمانی کوتاه موهایی درخشان و فوق العاده صاف داشته باشید.

تفاوت اصلی کراتبنه و بوتاکس مو:

مهم ترین تفاوت بوتاکس مو وکراتینه مو در نوع مواد مصرفی این دو تکنیک است ،بوتاکس مو یک تکنیک تقویت وترمیم موهای آسیب دیده است و با استفاده از مواد ارگانیک و نفوذ این مواد به تار مو بافت را ترمیم، و حجم مو را افزایش می دهد،و در نتیجه مو ها بعد از عمل بوتاکس موها خوش حالت و نرم می شوند.ولی کرتینه حاوی مواد شیمیایی مخصوصا فرمالدهید است ،که این ماده سرطان زا و خطرناک است.و بعد از عمل کراتینه موها صاف و لخت می شود.ولی عوارض خاص خود را دارد. آشنایی با تفاوت کراتینه و بوتاکس مو برای همه بانوان لازم و ضروری است.

بوتاکس و فواید آن:

نرم کردن مو، ایجاد درخشندگی ، رفع گره های موجود در تارموها ، از فواید بوتاکس است . موادارگانیک  موجود در بوتاکس کاملا مفید است و خطری موها را تهدید نمی کند.

از بوتاکس به عنوان یک ماسک موی که بدون آسیب زدن رفع مشکلات مو رارفع می کند استفاده می کنند.برای داشتن موهای سالم و زیبا در طولانی مدت می توانید از بوتاکس استفاده کنید.

یکی از فوای مهم بوتاکس درمان بیمارهای پوستی و شوره  و درمان ریزش مو و همینطور درخشندگی مو می توان اشاره کرد.

بوتاکس موخوره را درمان می کند.آبرسان قوی به موهاست.

با بوتاکس همیشه موهای مرتب و لختی دارید.و شمارا از اتو مو بی نیاز می کند.

عوارض بوتاکس مو:

بوتاکس عوارض بسیار کمی دارد و در موارد محدود امکان ایجاد حساسیت و آلرژی کمی دارد.و نکته مهم در بوتاکس مو اینکه نباید در بوتاکس تزریقی مو نباید به طور مکرر استفاده کرد.

مراحل اجرای تکنیک بوتاکس:

انجام فرایند تکنیک بوتاکس مو روش خاصی ندارد وشما می توانید در منزل آن را اجرا کنید مواد مورد نیاز این تکنیک در بازار موجود است ولی پیشنهاد می شودبرای اطمینان بیشتربه  سالن های زیبایی مراجعه و این تکنیک را توسط فر ماهر و دوره دیده انجام شود.

در ابتدای کار موهای را با شامپوهای مخصوص شستشوداده وتوصیه اکید می شود،که نباید قبل از انجام بوتاکس از نرم کننده استفاده نشود.بعد موها را تقسیم بندی و به مواد بوتاکس آغشته و بعد از 25 الی 90 دقیقه بسته به نوع موهای افرادموها را شسته و خشک می کنند.

کراتینه مو:

صاف و لخت کردن مو با استفاده از مواد شیمیایی کراتینه نام دارد و این تکنیک عوارض و فواید خاص خود را دارد.کراتینه یک تکنیک صاف کردن مو است،و اولین خواستگاه کراتینه برزیل است.و با تکنک کراتین فولیکول خای آسیب دیده مو را ترمیم می کنند البته به صورت موقت.

فواید کراتین:

زیبایی موهای وز و خشن،ایجاد صافی و لختی،درخشندگی برای مدت زمان طولانی البته طول این مدت بسته به نوع مو های افراد تفاوت دارد.

مضرات کراتین مو:

حساسیت وآلرژی، ایجاد مشکلات ریوی برای جنین در دوران بارداری ،نازک شدن وضعیف شدن تار موهای، تشدید عوارض بیماری در افراد مبتلا به برونشیت و آسم،ریزش مو شدید،بروز دانه های قرمز وخارش وسوزش  پوست سر از عوارض کراتینه مو است.و در صورت ادامه ریزش مو حتما به متخصص مراجعه شود.

مراحل تکنیک کراتینه:

روش  کراتینه در سالن  و زیرنظر فردمتخص و دوره دیده انجام می شود.   و موها را به موتد کراتینه آغشته و از  یک اتوی مو و درجه حرارت مناسب برای ثابت شدن مواد بر روی موها، استفاده می کند.زمان کراتینه مو امکان دارد، 90 دقیقه یا بیشترباشد،و علت آن هم بستگی به بلندی و حجم موی افراد دارد.

خطرات فرمالدهید چیست؟

فرمالدهید یک کاده خطرناک و سرطان زا است،این ماده از راه پوست جذب می شود،و بعد از جذب ماسک های مو هیچ تاثیری روی مو نخواهند داشت.و امکان آلرژی و حساسیت زیاد است.فرمالد هید از موارد پر طرفدار .و پر مصرف در صاف کردن مو می باشد.و محصولات حاوی این ماده از طرف کشورهای کاندا و اتحادیه اروپا منع شده است،ولی در آمریکا هنوز استفاده می شود و طرفداران زیادی دارد.ول بعضی از افراد به علت عوارض کراتینه به کراتینه طبیعی و خانگی روی آورده اند.

تفاوت های عمده بوتاکس و کراتینه:

بوتاکس خاصیت ترمیم و درمان موهای آسیب دیده و موخوره را دارد.ولی کراتینه خاصیت درمانی ندارد.کراتینه تاثیر زیادی در صافی و لختی مو دارد ولی بوتاکس این خاصیت را ندارد.کراتینه مو دارای عوارض بسیار خطرناکی است ولی بوتاکس چون از مواد ارگانیک است،عوارض زیادی ندارد.بلکه به سلامت بیشتر مو کمک می کند.مدت ماندگاری بوتاکس از کراتینه خیلی کمتر است و تا 4 ماه اثر بوتاکس روی مو ها می ماند ولی اثر کراتینه تا 1 سال روی مو ها باقی می ماند. تفاوت کراتینه و بوتاکس مو بسیار مهم و حیاتی است.

کراتین طبیعی:

روغن قارچ یکی از روش های کراتین طبیعی در منزل است،این نوع قارچ در گذشته در جنگ های آمازون یافت می شده و محلی های آن منطقه از این روغن برای ترمیم وتقویت موهای آسیب دیده استفاده میکردند ،مواد موجود در این روغن حاوی اسید آمینه های قوی است و باعث احیاء و آبرسانی به مو می شود.

فرمول چند کراتینه در منزل:

فرمول 1:

قرص ویتامین E4 عدد

روغن زیتون 5 قاشق غذاخوری

تخم مرغ 1عدد

ماست 2 قاشق غذاخوری

تمام مواد را باهم ترکیب و موها را ماساژ داده و بعد از 1 ساعت موها را بشویید.

فرمول 2:

موز1 عدد

عسل 2 قاشق غذا خوری

زرده تخم مرغ 1 عدد

سس مایونز 2 قاشق غذاخوری

شیر 1 فنجان

روغن نارگیل 1 قاشق غذاخوری

تمام مواد را در میکسر ریخته و مخلوط  کرده و این ترکیب را آغشته به موهای خود کنید و بعد از 1 ساعت در حمام بشویید.و حداقل هفته ای دوبار از این ترکیب استفاده کنید،تا معجزه آن را ببینید.

منبع:مجله ماه سرا

‌ ‍ ‍

درباره‌ی فاطمه

فاطمه اربابی هستم کارشناس حقوق علاقمند به کامپیوتر و دنیای آموزش در فضای مجازی و اینترنت، در حال حاضر مشغول به محتوا نویسی و وبمستری هستم.

حتما ببینید

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

دیپینگ و فواید آن برای ناخن : تا به حال در مورد روش های کاشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *