رازهای شگفت انگیز میلیا روی پوست و درمان خاص آن در تمام افراد

رازهای شگفت انگیز میلیا روی پوست و درمان خاص آن در تمام افراد

سلام ماه سرایی عزیز. در این مقاله می خواهیم شما را با رازهای شگفت انگیز میلیا روی پوست و درمان خاص آن در تمام افراد آشنا کنیم. ازهمراهی شما تشکرمی کنیم.

آشنایی با میلیا:

کیست های کوچکی که روی پوست صورت ایجاد می شود،میلیا نام دارد. جوش های سرسفیدی که به خاطر تجمع کراتین زیر سطح پوست ایجاد می شود. از لحاظ پزشکی مشکلی ندارد. فقط شخص از لحاظ زیبایی چهره تحت تاثیر قرار می گیرد. افرادی که مبتلا به میلیا هستند، همیشه دنبال راهی برای درمان این عارضه پوستی هستند. میلیا ها به علت تجمع چربی و اختلالات هورمونی به وجود می آیند. برخی از افراد به آن لک های شیری می گویند. بیشتر در نواحی چشم ها ، گونه ،پیشانی و دستگاه تناسلی شایع تر است.

راه های مقابله با آن:

  •   شستشوی روزانه صورت: انتخاب یک شوینده مناسب برای صورتتان بهترین گزینه است.بعد شوینده را روی صورتتان ماساژ دهید، بعد ازمدتی آن را با آب سردبشویید. بعد آن را خشک کنید. قبل از خواب صورت خود را شستشو دهید، تا پوستتان نفس بکشد.
    افراد با پوست خشک می توانند ، از شوینده های ملایم استفاده کنند، شوینده هایی که آبرسانی پوستشان را انجام بده و پوستی شاداب و با لطافت داشته باشند.
  • بخور دادن پوست: بهترین دوست پوست شما استفاده از بخور است. اگر می خواهید پاکسازی عمیقی برای پوستتان استفاده کنید حتما از بخور استقبال کنید. روشهای مختلفی برای بخور دادن وجود دارد.
  • استفاده از دستگاه بخور
  • هنگام استحمام کردن اجازه دهید بخار در حمام جمع شود. 10 دقیقه از این بخار استفاده کند.
  • استفاده از یک ظرف آب روی اجاق ، بعد از جوش آمدن با کمک یک حوله به مدت 10دقیقه روی صورتتان متمرکز شوید.
  • استفاده ازبخور خود دلیل باز شدن منافذ پوست است.یک اسکراپ قوی برای ازبین بردن لایه های مرده پوست است. بخور دادن جریان خون در پوست را سریع می کند.

پس از بخور دادن:

بایک پارچه گرم و مرطوب زیر چشمخود را ماساژ دهید. ماساژ دادن این قسمت به صورت حرکات دایره ای باشد. حواستان باشدکه پارچه را محکم روی پوستتان نکشید، تا پوست دچار التهاب و قرمزی نشود.  این روش را هر روز انجام دهید. رازهای شگفت انگیز میلیا را در این مقاله می خوانیم.

ماسک عسل و گلاب:

 ترکیب عسل و گلاب را زیر چشم خود ماساژ دهید. به مدت 15 دقیقه اجازه دهید روی پوستتان بماند. و بعد از این تایم شما می توانید پوستتان را با آب ولرم شستشو دهید، و با یک پارچه نرم خشک کنید. خاصیت ضد میکروبی عسل وگلاب از بین برنده سریع میلیا است. بعضی از افراد امکان دارد بعد از استفاده از این ماسک پوستشان دچار التهاب شود، بهتر این است که از این روش استفاده نکنند.

شما حتی می توانید جایگزین گلاب از زردچوبه، آلوئه ورا، روغن بادام و جو دوسر استفاده کنید.

برای تهیه این ماسک یک قاشق مرباخوری عسل و چند قطره گلاب را با هم ترکیب کنید.

رازهای شگفت انگیز میلیا روی پوست و درمان خاص آن در تمام افراد

استفاده از کانسیلر:

کانسیلرهای ضد حساسیت بافتی نرم و  سبک دارند. به خاطر کاور قوی که دارند می توانند میلیاها را محو کنند. منافذ زیر چشم حساس هستند ،پس زیاد آن ها را با مواد آرایشی کاور نکنید.قبل از رفتن به رختخواب صورت خود را پاکسازی و تمیزکنید. رازهای شگفت انگیز میلیا شما را متعجب خواهد کرد.

حساس بودن میلیا:

از فشار دادن میلیا ها جدا بپرهیزید.زیرا علاوه بر التهاب پوست و قرمزی آن عفونت و زخم پوست را هم ایجاد می کند . اگر حتی با موچین خوب میلیا را استریل کنید . باز از این کار بپرهیزید. زیرا کار بسیار خطرناکی است، زیرا امکان عفونت چشم را در پی دارد. چشم نقطه حساس بدن است .

کافی است شما با یک متخصص پوست مشورت کنید. امکان دارد پزشک داروهای موضعی برایتان تجویز کند. این داروها را به چشمتان نزنید. ترکیبات این داروها برای درمان میلیا معجزه می کند. این ترکیبات شامل اسید سالیسیلیک میلیوم ها با این ،هیدروکسی آلفا و رتینول است.

رتینوئیدهای موضعی:

این دسته از داروهای موضعی به شکل کرم و ژل هستند، حاوی ویتامین A رتینولهستند که به درمان پوست کمک می کنند.خوراکی نیستند. طی چند هفته زمان میبرد تا پوست شما درمان شود.

روش دیوفینگ:

پزشک می تواند در این روش یک سوزن مخصوص و استرلیزه شده محتویات میلیا را مشخص کند و آن را از بین ببرد. روشی بسیار حساس که در نزدیکی چشم‌تان انجام می‌شود. واین روش در تخصص پزشک پوست است.

روش کرایوتراپی و درمان با لیزر:

میلیوم ها با این دو روش هم قابل درمان هستند. کرایوتراپی یا همان سرما درمانی است. که روش درمانی ارزشمندی است. این روش ازنیتروژن مایع برای انجماد استفاده می شود. عوارض این روش باز به خاطر ناحیه حساس چشم است. که با درد ، زخم و تغییر رنگ پوست همراه می شود. روش لیزر هم یک نوع پوست سایی است. در این روش لایه ی فوقانی پوست را که آسیب دیده لایه برداری می کنند. این روش از پرطرفدارترین روش تبدیل شده است. رازهای شگفت انگیز میلیا در این مقاله مطرح شد.

توصیه های ماه سرا برای میلیا:

  • رها کردن میلیا ها، هرگز میلیوم ها را دستکاری نکنید. با روش های درمانی طی چند هفته از شرشان راحت می شوید
  • با افسردگی ناشی از میلیا به پزشک مراجعه کنید. راه صددرصد تضمینی برای میلیا وجود ندارد. اما شما می توانید با مراقبت از پوست خود آن را کاهش دهید. و از مراحل جدی تر مثل سرطان پوست جلوگیری کنید.
  • بخور پوستتان را فراموش نکنید.
  • همواره از ضد آفتاب ها و کلاه برای جلوگیری از اشعه خورشید روی پوستتان استفاده کنید.
  • پاکسازی و تمییز کردن پوست قبل از خواب

میلیا در نوزادان:

نیمی بیشتر از نوزادان در 6 ماه اول تولدشان به عارضه میلیا دچار می شوند. این امر کاملا طبیعی است. سعی نکنید میلیوم کودک خود را دستکاری نکنید.نیازی به مراجعه به پزشک هم نیست. زیرا امکان دارد با روش پزشک برای از بین بردن میلیوم ها التهاب وقرمزی را در پیش داشته باشد. و خطر جدی آلوده شدن ناحیه چشم یا هر جایی که این عارضه را داشته باشد.

 

منبع: مجله ماه سرا

درباره‌ی ریحانه

حتما ببینید

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

دیپینگ و فواید آن برای ناخن : تا به حال در مورد روش های کاشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *