تکنیک های طلایی برای شیو کردن صورت و مراقبت های پوست در زمان شیو

تکنیک های طلایی برای شیو کردن صورت و مراقبت های پوست در زمان شیو

سلام ماه سرایی عزیز. در این مقاله می خواهیم شما را با تکنیک های طلایی برای شیو کردن صورت و مراقبت های پوست در زمان شیو آشنا کنیم.

شیو کردن صورت:

برای شیوکردن موهای صورتمان روش‌های بسیار زیادی وجود دارد.با تیغ معمولی تا کرم‌های موبر و حتی لیزر. جالب بدانید موها و پرزهای روی صورت حتی اگر دیده نشوند، در میک‌آپ شما تاثیرگذارند و محصولات آرایشی به خوبی روی صورت ثابت نباشد.

شما هم از آن دسته افرادی هستید، که عقیده دارند که بعد از تیغ زدن موها ضخیم‌تر رشد می‌کنند؟  این عقیده حقیقت ندارد و مو بعد از شیو کردن ضخیم‌تر و بیشتر نمی‌شود. تکنیک های طلایی برای شیو کردن بسیار است.

زیرا فولیکول مو بریده و نصف می‌شود، احساس زبری و ضخیم‌تر بودن بیشتر می‌شود ولی در واقع فقط تیزتر شده است. بسیاری از زنان برای از بین بردن موهای زائد صورت خود از تیغ یا ژِیلت استفاده می‌کنند. اگر استفاده از این روش برای شما راحت‌تر است، باید برخی احتیاط‌ ها را هم بشناسید تا پوست صاف و بدون التهاب داشته باشید. شیو صورت را درون حمام یا حتی بعد از آن انجام دهید تا پوستی نرم و صاف‌تر داشته باشید. این روش برای افرادی که موهای صورت ضخیم دارند هم مناسب است چون بخار داغ باعث نرم شدن مو می‌شود.شما حتی می توانید، از روغن قبل از اصلاح استفاده کنید، این روغن را اغلب مردان قبل از اصلاح به کار می‌برند. این روش از بریده شدن پوست توسط تیغ هم جلوگیری می‌کند.

نوع ژیلت برای اصلاح:

در بازار ژیلت های مختلفی وجود دارد. اما شما از خود تراش دو تیغه استفاده کنید، این تیغ‌ها برای قسمت‌های حساس بهتر عمل می‌کنند. حتی مدل‌ یک تیغه هم از قرمزی و بریدگی هم جلوگیری می‌کند. استفاده ازتیغ‌های مخصوص ابرو را برای شیو از دست ندهید.

عدم استفاده از ژیلت های 4 یا 5 لبه خودداری کنید. ژیلت باید متناسب با پوست صورت باشد. ژیلت های مردانه برای موهای زمخت مردان ساخته شده و از رویش موهای زیر پوستی جلوگیری می کند.

توصیه ماه سرایی ها به شما:

توصیه ماه سرا برای شما:  تیغ را چند بار روی یک ناحیه نکشید چون این کار باعث آسیب به پوست می‌شود و روی ظاهر صورت تأثیر منفی می‌گذارد. بعد از اصلاح صورت، از کرم آب‌رسان برای پوست صورت خود استفاده کنید.تکنیک های طلایی برای شیو پوست شمابسیار است.

شما هر روز اصلاح می‌کنید، باید تیغ تان را هفته ای یکبار دور بیندازید‎.

از اولین باری که شما شروع به استفاده از تیغ برای اصلاح موهای صورت و بدن خود کرده‌اید سال ها می‌گذرد، اما این به این معنا نیست که همیشه اصلاح با تیغ را درست انجام می‌دهید.

گرچه شما در استفاده از تیغ مهارت دارید، سوختگی ها، شکاف‌ها و موهای فرو‌‌‌‌‌‌رفته در پوست،بسیار شایع هستند.

تکنیک های طلایی برای شیو کردن صورت و مراقبت های پوست در زمان شیو

رایج ترین اشتباهات معروف باتیغ:

  • پوستتان را قبل ازاصلاح کف مالی نمیکنید: ژل ها و کرم های اصلاح مخصوص این کار در بازار وجود دارد.این کرم ها باعث میشود، تیغ به آرامی ‌روی پوست لیز بخورد، شما با استفاده از این کرم ها و کف ریشها  هیچ گونه حالت کشیدن یا نیشگون گرفتن پوست را تجربه نخواهیدکرد. با این روش از سوختگی و التهاب پوست در امان خواهید بود .استفاده از آب هم برای رطوبت در اصلاح مناسب است.تکنیک های طلایی برای شیو کردن را در ادامه مقاله می خوانیم.
  • بیشتر از یک هفته ازتیغ یکبارمصرف استفاده میکنید: تیغه‌های کند باعث برآمدگی ناشی از تیغ، سوزش و شکاف می‌شوند و تیغه‌های قدیمی‌ محل تجمع باکتری است و باعث عفونت می شود. قانون کلی در شیو کردن این است که اگر شما احساس می کنید،تیغ پوست یا مو را می‌کشد، آن را دور بیندازید. زیرا تیغ قدیمی پوست شما را به شدت تحریک می کند.
  • برخلاف جهت رویش مو تیغ می زنید:  این روش  اصلاحی ‌نزدیک تر به سطح پوست و پوست صاف تری بعد از اصلاح با تیغ را ایجاد می کند، اما باعث درد نیز خواهد شد. اما عوارض بد آن این است که، نوک کند موها می‌تواند با این روش به سمت داخل پوست رشد کند. ژل ها یا سرم های مخصوص اصلاح می توانند، التهاب‌های ناشی از تیغ زدن را تسکین می‌دهد.
  • نکات دقیق تر برای شیو صورت:

  • با سرعت زیاد اصلاح می کنید: باعث می شود، پوستتان را ببرید،و تحریک کنید یا برخی از قسمت ها را اصلاح نکنید. برای جلوگیری از هرگونه مشکلات پوستی از حرکات ملایم و نرم استفاده کنید. احتمال خیلی زیاد با صلاح سریع شما پوست خود را می برید. برای جلوگیری از خونریزی نقطه بریده شده را فشار دهید.
  • عدم استفاده از مرطوب کننده ها بعد از اصلاح: می دانستیداگر شما بعد از شیو صورت پوست را مرطوب نکنید. و کلا غافل شوید. لایه های رویی پوست شما به علت لایه برداری و اصلاح با تیغ، خیلی زود خشک می شود و رطوبت خود را از دست می دهد.
  • وارد کردن فشار زیاد روی تیغ:  چه خوباست شما در شیو کردن صورت هم با لطافت با پوستتان رفتار کنید. زیرا فشار بر پوست سطح پوست ناهموارتر می‌شود، زیرا در جاهایی که تیغ پایین می‌آید، فرورفتگی ایجاد می‌کنید. تیغ‌های چند لبه، بسیار نزدیک به سطح پوست اصلاح انجام می‌دهند. حال  اگر فشار بیش از حد بر پوست وارد کنید، باعث عفونت و رشد مو  در داخل پوست می‌شوند.

فوایدشیو کردن صورت:

  1. شاداب کردن پوست شما: باشیو کردن صورت سلول های مرده پوست از بین می رود.
  2. جذب کردن ویتامین های محصولات آرایشی: شیو کردن باز شدن منافذ باز پوست را به دنبال دارد. و موجب جذب بهتر محصولات آرایشی و بهداشتی به پوست شما می شود.
  3. شما می توانید بعد ازشیو صورت، روغن ویتامین ای، آلوئه ورا و محصولات حاوی آنتی اکسیدان را روی پوست بمالید تا نتیجه ی بهتری ببینید.
  4. داشتن آرایش زیباتر و جذاب تر:با شیو کردن آرایش شما خیلی عالی تر روی پوستتان می نشیند.

سادگی و آسان بودن شیو:

با شیو کردن شما از دردهای بند انداختن و وکس رهایی می یابید.

آماده سازی صورت برای شیو:

  • پاکسازی صورت و شستن صورت با آب ولرم به همراه یک پاک کننده ی ملایم
  • استفاده ازکف ریش و ژل مخصوص صورت تا ژیلت به پوست شما آسیب نزند.
  • استفاده از مرطوب کننده پس از شیو کردن، برای آبرسانی به پوستتان.

توصیه هایی برای اصلاح بهتر برای شما:

اگر روی صورت خود جوش های فعال یا آکنه وزخم هایی دارید که با شیو کردن دچار عفونت های شدید روی پوست می شوید. لطفا از شیو کردن صورت خودداری کنید.
قبل از شیو کردن ژیلت خود را استریل کنید، بدین صورت که چند دقیقه داخل ظرف الکل قرار دهید. با این روش از عفونت باکتریایی جلوگیری می شود.
نکته خیلی مهم اینکه از ژیلت بدن برای شیو صورت استفاده نکنید. اگرشما از یک ژیلت برای شیو  استفاده کنید،صورت را مستعد التهاب و عفونت می کنید. و به ایجاد موهای زیر پوستی دامن میزنید.منبع: مجله ماه سرا

درباره‌ی ریحانه

حتما ببینید

آموزش فرکردن مو های آسیب دیده از رنگ و دکلره به روش ماه سرا

آموزش فرکردن مو های آسیب دیده از رنگ و دکلره

با سلام و درود خدمت همراهان عزیز و همیشگی مجله ماه سرا در این مقاله …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *