رژیم غذایی 18 روزه با کاهش وزن 3 کیلو بدون برگشت پذیری
رژیم غذایی 18 روزه با کاهش وزن 3 کیلو بدون برگشت پذیری

رژیم غذایی 18 روزه با کاهش وزن 3 کیلو بدون برگشت پذیری

با سلام خدمت ماه سرایی عزیز در این مقاله می خواهیم درباره رژیم غذایی 18 روزه با کاهش وزن 3 کیلو بدون برگشت پذیری

نکات جالبی را بیان کنیم باما همراه باشید.

علت های اضافه وزن:

کم خوابی ٬اختلالات هورمونی ٬ مصرف برخی از داروها و استرس در کنار عادات غلط غذایی می توانند زمینه ساز اضافه وزن باشند از جمله علایمی که میتواند شما را درگیر کند.خطربیماری های متابولیک مانند دیابت،کبد چرب،فشار خون، وعوارض ناشی از اضافه وزن مانند کمر درد یا پادرد،اختلالات خواب،احساس سنگینی و خستگی است.در این مقاله رژیم غذایی 18 روزه با رسپی غذاها معرفی می شود.با ما همراه باشید.

شنبه:

صبحانه: پنیر فتا ( 25 گرم) ،نان ( 75 گرم)

ناهار:استانبولی پلو ( 16 قاشق غذاخوری) ،سالادشیرازی ( 1استکان)

شام:نان ( 80 گرم) – تخم مرغ، آب پز ( 1عدد)

یکشنبه:

صبحانه:خامه  تازه غلیظ،عسل -نان ( 87 گرم)

ناهار:کتلت گوشت(وزن پخته) ( 120 گرم)،سالاد فصل ( 200 گرم) ،نان ( 80 گرم)

شام:سوپ جو ( 3استکان)،نان ( 75 گرم)

دوشنبه:

صبحانه:نان ( 75 گرم) – شیره انگور ( 1قاشق مرباخوری) – ارده ( 3قاشق مرباخوری)

ناهار:برنج ( 16 قاشق غذاخوری) – سالاد فصل200 گرم) – مرغ، ران یا سینه، وزن شده )با استخوان،خام ( 120 گرم) زرشک پلو

شام:نان ( 80 گرم) – سبزی خوردن ( 50 گرم) -پنیر فتا ( 25 گرم)

سه شنبه:

صبحانه:نان ( 75 گرم) – تخم مرغ، آب پز ( 1عدد)

ناهار :نان ( 87 گرم) – سالاد فصل ( 200 گرم) – خوراک قارچ ( 1لیوان)

شام:پوره سیب زمینی ( 1لیوان)

 چهارشنبه:

صبحانه:نان ( 75 گرم) – حلوا شکری ( 30 گرم)

ناهار:نان ( 87 گرم) – سالاد فصل ( 200 گرم) – خوراک مرغ ( 1لیوان)

شام:نان ( 80 گرم) – سوپ رشته. ( 1لیوان)

پنج شنبه:

صبحانه :نان ( 75 گرم) – گردو ( 2عدد) – پنیر فتا(25 گرم)

ناهار:نان ( 87 گرم) – سالاد شیرازی1استکان) – کوکوسبزی(وزن پخته) 100 گرم

شام:بمدت یکساعت مصرف هر غذایی و به هر میزان آزاد است بجز(شیرینی،شکلات،نوشابه،سس سفید،آجیل)(در صورت تمایل اجازه داریدشب آزاد را با یکی از شبهای دیگر هفته جابجا کنید).

جمعه:

صبحانه:نان ( 75 گرم) – مربا، ( 1قاشق غذاخوری) -کره ( 10 گرم)

ناهار:پلو با خورشت برنج ( 16 قاشق غذاخوری) – سالاد فصل( 200 گرم) – خورشت دلخواه 1استکان

شام:نان ( 80 گرم) – شیره انگور ( 1قاشق مرباخوری) – ارده ( 3قاشق مرباخوری)

مصرف میوه ها:

شما باید در طول روز به میزان تعیین شده(بدون پوست)ازمیوه جات فصل استفاده نمایید.حتمادرمیوجات
روزانه خودسیب و میوه جات دلخواه فصل بگنجانید.سعی کنید نیمی از میوه جات را با طبع گرم مثل انگور،توت  والباقی از میوه جات موجودفصل مصرف نمایید.(توجه:گردو و پسته تازه و نارگیل جزومیوه جات بحساب نمی آیند و ممنوع است).رژیم غذایی 18 روزه با مصرف میوه بسیار تاثیر گذار است.

قند و شکر:

قند و شکر4عددشما مجاز هستید در طول روز به هر تعداد که تمایل دارید از دمنوش(چای سیاه،بابونه ،به لیمو)استفاده نمایید مشروط بر اینکه فقط به تعداد تعیین شده از حبه قند استفاده نمایید.یک حبه قند حدودا معادل است با یک عدد خرما (یا) 1 عدد انجیر(یا)  5 عدد مویز(یا) 10 عدد کشمش(یا)یک قاشق مربا خوری شکر(یا)3عدد توت خشک ضمنا شمامیتوانیدروزانه از 5 بسته یا 5عدد ازشیرین کننده رژیمی کاندرل (قرص وشکر) استفاده نمایید.

قهوه ونسکافه:

مصرف هر نوعی ازقهوه،نسکافه وآبنبات رژیمی وشکلات تلخ ممنوع است.

پیاده روی:

پیاده روی معمولی 35 دقیقه پياده روي روزانه به ميزان تعيين شده مي باشد و نبايد کم يا زياد گردد چرا که بیشتر رفتن پیاده روی نیز موجب خراب شدن برنامه شما میگردد.و پيوسته و بدون توقف(حتی چند ثانیه و اگر توقف شما کمی طول کشید باید از صفر شروع کنید) و آرام و در محيطي هموار باشد که در منزل يا بيرون و روز يا شب فرق ندارد بر روي تردميل با سرعت سه و نیم تاچهارونیم مجاز است.(توجه داشته باشید هر نوع فعالیت ورزشی دیگر در این رژیم ممنوع است).رژیم غذایی 18 روزه با پیاده روی تاثیر بیشتری دارد.

مصرف شیر و ماست:

شیر یا ماست معمولی 1 لیوان شما میبایست روزانه به میزان تعیین شده از شیر یا ماست کم چرب (تا 2% ) چربی استفاده نمایید.این مقدار تعیین شده علاوه بر شیر ی است که احتمالا داخل جدول غذایی ذکر شده.توجه داشته باشید که میوه جات را بعد از شام و آخر شب مصرف نکنید.

میان وعده:

عصر: چای و نان تُست بروسکتا نان ( 30 گرم) – چای سیاه، دم کرده ( 1لیوان)

مصرف قرص مخمر:

روزي يک عدد وسط غذا (نام لاتین عمومی یک عدد قرص مخمر در روز باعث کمک به روند لاغر شدن(کاهش وزن) می گردد.(توجه:بوی حاصل از قرص مخمر ناشی از بوی طبیعی مخمر خالص میباشد لطفا نگران نباشید.)تعداد/مقدار: به تعدادروزهای رژیم قرص مخمر 21روز است مدت دوره اين رژيم 18روزه

انواع رسپی های موجود در رژیم:

چای و نان تُست بروسکتا :

نان تست را به کمی روغن زیتون آغشته سپس می توانید در ماهیتابه گریل کنید یا در فر برشته نمایید.در ظرف دیگر گوجه فرنگی و ریحان یا جعفری را خرد کرده و با هم مخلوط نمایید سپس روی نان تست بریزید و میل کنید.در صورتی که تهیه برای شما مشکل است و در صورت تمایل می توانید از نان تست ساده نیز استفاده نمایید.

تخم مرغ آبپز :

با توجه به احتمال آلودگی بهتر است تخم مرغ کاملا پخته شود و عسلی نباشد.

ارده شیره :

ارده وشیره انگور را تهیه کرده وبه مقدار مساوی با هم مخلوط نمایید(درصورتی که شیرینی ان برای شمازیاد بود میزان شیره را کمتر کنید)چنانچه در خارج از کشور زندگی می کنید و یافتن ارده شیره و یاحلواشکری برای شما مشکل است  می توانید کرم کنجد را که در سوپرمارکت ها موجود است تهیه و به مقدار توصیه شده مصرف کنید.

آزاد :

شما به مدت یک ساعت آزاد هستید از غذاهای دلخواه و به میزان دلخواه استفاده نمایید مشروط براینکه منافاتی با شرایط،و مشکلات،و بیماریهای شما نداشته باشد و برخلاف نکات ذکر شده در بخش توصیه های ویژه صفحه اول نباشد البته در هر صورت مصرف شیرینی جات ،نوشابه ها،شکلات ها ،دسر ها و سس سفید ممنوع است.شما میتوانید شب آزاد خود را در طول هفته بچر خانید و همچنین میتوانید بجای وعده شام آزاد از وعده ناهار آزاد و یا از وعده صبحانه آزاد استفاده کنید و بجای شبی که آزاد بوده اید از یکی از شام های هفته استفاده نمایید.

سوپ رشته :

ابتدا پیازو رب گوجه فرنگی را کمی تفت دهید وبه آن نمک و فلفل و زردچوبه بیافزایید،سپس هویج خردشده و نخودفرنگی راهم بامقدارکافی آب داخل سوپ بریزیدوکمی هم آب مرغ یا آب گوشت بدون وکمی هم آب مرغ یا آب گوشت بدون چربی به سوپ بیافزایید،سپس سیب زمینی نگینی شده را به سوپ افزوده و دراواخر پخت رشته سوپ و سبزی سوپ شامل جعفری و گشنیز و …را اضافه کنید وبگذاریدتا سوپ کاملا جابیفتد،برای چاشنی این غذا می توانید ازآبلیمو استفاده کنید و سپس سوپ را با نان میل کنید.

پوره سیب زمینی :

سیب زمینی را خوب آبپز کرده و بعد از پوست گرفتن کاملا له کنید تا نرم و لطیف شود و کمی نمک به آن بیافزایید بعد روی حرارت بگذارید و کم کم مقداری شیر به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا شیر جذب سیب زمینی شود در آخر کار مقدار بسیار کم کره به سیب زمینی بیافزایید.

سوپ جو معمولی :

پیاز و فلفل دلمه ای را کمی تفت دهید. نمک و پودرزنجبیل را اضافه کنید و کمی به هم بزنید.  هویج خرد شده را هم با مقدار کافی آب به پیاز اضافه کنید.وبگذارید مواد نیم ساعت بپزند. درظرفی دیگرجو پوست کنده ویا بلغورجو (که از قبل خیس کرده و 2 ساعت کاملا پخته شده است) رابه سوپ اضافه کنید. مقداری آب مرغ یا آب گوشت بدون چربی و همچنین ادویه جات دلخواه به غذا اضافه کنید وبگذارید تا سوپ 10 دقیقه بپزدموقع سرو غذا جعفری ساطوری شده را به سوپ اضافه کرده و سرو کنید.

پلو با خورشت دلخواه :

یکی از خورشت های معمول ودلخواه خود را انتخاب نموده و همراه برنج به مقدار تعیین شده میل نمایید.

کوکو سبزی :

سبزي را خرد كرده ودر صورت تمایل پیاز رنده شده هم افزوده و تخم مرغ را اضافه کرده و نمك و فلفل و زردچوبه را هم ریخته و خوب هم مي زنيم به مقدار بسیار کم روغن کف تابه ریخته و مواد را داخل تابه ریخته و حرارت را ملايم مي كنيم.

خوراک مرغ :

ابتدا پیاز را با رب گوجه فرنگی را بدون روغن تفت دهید و به آن نمک و فلفل و زردچوبه بیافزایید،سپس تکه های مرغ را به پیاز اضافه کرده و هویج را نیزبه غذا بیافزایید و با کمی آب و در حرارت ملایم بگذاریدتا مرغ خوب بپزد،درانتها زعفران دم کرده رابه غذا اضافه کنیدو بگذاریدغذا جا بیفتد.

خوراک قارچ :

پياز خرد شده را بدون روغن در قابلمه تفت دهيد. سيب زميني و فلفل دلمه ای را به پیاز اضافه کرده ونمک و فلفل را به میزان لازم به غذا اضافه کنید . سپس گوجه فرنگي را له کرده و به غذا اضافه کنید وبگذاريد تا سيب زميني ها با حرارت ملايم پخته شوند. در ظرف ديگري قارچ هاي ورقه شده را کمی تفت داده ،و جعفري خرد شده را به قارچ اضافه کرده و يکي دو دقيقه ديگر مواد را روي حرارت بگذارید وسپس به سيب زميني اضافه کنيد و بگذاريد تا غذا جا بیفتد و میل کنید.

زرشک پلو با مرغ :

پیازرا کمی تفت داده و نمک و زردچوبه را اضافه کنید،سپس کمی رب گوجه فرنگی را به غذا بیافزایید وبعد تکه های مرغ را به پیاز اضافه کنید،بگذارید تا مرغ کمی بخارپز شود، سپس مقدار کمی آب ریخته وبگذارید تا مرغ خوب بپزد در اواخر پخت از زعفران دم کرده وکمی آبلیمو به عنوان چاشنی استفاده کنیدو بگذاريد غذا کامل جا بیفتد، و غذا را به همراه برنج میل کنیدو از زرشک تفت داده شده برای تزیین برنج استفاده کنید.

کتلت :

ابتدا سیب زمینی خام پوست کنده را ریز رنده کنید سپس به آن حدود 60 گرم گوشت چرخ کرده بدون چربی(ترجیحا گوسفندی )و پیاز رنده شده و نمک وفلفل و زردچوبه  وتخم مرغ (در صورت بالا بودن چربی خون فقط سفیده )را بیافزایید و  در صورت تمایل می توانید جعفری ساطوری شده هم اضافه کنید،سپس گوشت را خوب ورز دهید و در تابه ای با روغن بسیار کم سرخ کنید.

استانبولی پلو :

پیاز و رب گوجه فرنگی را بدون روغن تفت داده وکمی نمک و فلفل و زردچوبه را اضافه کنید،سپس مقداری سیب زمینی خورد شده را بیافزایید بعد مقدار لازم آب را اضافه کرده و بگذارید تا بپزد بعد برنج را اضافه کرده و بگذارید تا دم بکشد.

نکته مهم:

شما فقط مجاز به مصرف چیزهایی هستید که دربرنامه غذایی گفته شده وغیر از آن مصرف هر چیزی ممنوع است
وعلاوه براین لازم است از موارد زیر نیزپرهیز داشته باشید شیرینی جات-تنقلات و غذاهای چرب-نوشابه و نوشیدنی های
حاوی قند زیاد همچنین سعی کنید برای نتایج بهتر توصیه های زیر را با حوصله و دقت اجرا کنید.سالانه بیست کيلوکاهش وزن خواهيد داشت (در یک دوره بیست ویک روزه خانمها حد اقل یک و نیم تا سه کیلو و آقایان حداقل دو تا چهار کیلو) رژیم غذایی 18 روزه با رعایت گام به گام این رژیم تاثیر مهمی در کاهش وزن دارد.

منبع:مجله ماه سرا

درباره‌ی فاطمه

فاطمه اربابی هستم کارشناس حقوق علاقمند به کامپیوتر و دنیای آموزش در فضای مجازی و اینترنت، در حال حاضر مشغول به محتوا نویسی و وبمستری هستم.

حتما ببینید

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

دیپینگ و فواید آن برای ناخن : تا به حال در مورد روش های کاشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *