معرفی کرم دور چشم چه فواید و چه کاربرد هایی دارد؟
کرم دور چشم چه فواید و چه کاربرد هایی دارد؟

کرم دور چشم چه فواید و چه کاربرد هایی دارد؟

سلام عزیزان ماه سرایی در این مطلب میخواهیم شمارا با این مطلب که کرم دور چشم چه فواید و چه کاربرد هایی دارد آشنا کنیم

کرم دور چشم چه فواید و چه کاربرد هایی دارد؟

 

 

کاربرد کرم دور چشم چیست؟

اگر دقت کنید معمولا روی تمام محصولات آرایشی و بهداشتی و همچنین کرم‌های مختلف مانند ضد آفتاب‌ها و مرطوب کننده‌ها نوشته شده که در زیر چشم استفاده نشود. دلیل این مسئله را می‌دانید؟!

پاسخ ساده این سوال این است که، چون پوست دور چشم خیلی حساس است.

پوست اطراف چشم نازک بوده و غدد چربی بسیار کمی در این ناحیه وجود دارد. به همین خاطر ما با سه پدیده زیر در این قسمت از صورت مواجه هستیم:

  1. خشکی اطراف چشم
  2. پف اطراف چشم
  3. تیرگی اطراف چشم

 

1. ازبین برنده پف زیر چشم

وقتی سن هر فرد بالا می‌رود، پوست او شکننده و حساس می‌شود. این مسئله به ویژه در قسمت زیر و اطراف چشم نمود بیشتری دارد. دلیل این مسئله هم این است که زیر چشم‌ها، کلاژن طبیعی خود را از دست داده و ضعیف می‌شوند. وقتی کلاژن زیر چشم کاهش یافت، چربی زیر پوست برآمده می‌شود و باعث پف کردن ناحیه زیر چشم می‌شود.برای رهایی از این مشکل کرم دور چشم گزینه خوبی خواهد بود. در کرم دور چشم مخصوص پف، از موادی مانند بپتید و رتینول استفاده شده است. این مواد کلاژن سازی پوست را تحریک کرده و باعث می‌شوند ساختار پوست تقویت شود.

4.برای رفع سیاهی

یکی از مشکلاتی که خیلی از افراد با آن درگیر هستند و روی زیبایی چهره تاثیر دارد، تیرگی دور چشم است. دلیل این تیرگی معمولا برجسته شدن رگ‌های خونی زیر پوست می‌باشد. گاهی هم ممکن است این حلقه‌ها به طور کلی ارثی باشند.هر چه سن بالاتر برود این تیرگی‌ها خودشان را بیشتر نشان می‌دهند. عده‌ای معتقدند دلیل تیرگی اطراف چشم‌ها، کم خوابی فرد است اما پژوهشگران پس از انجام تحقیقات متوجه شده‌اند این تیرگی‌ها با بی‌خوابی ارتباطی ندارند.برای حل مشکل تیرگی دور چشم باید از کرم دور چشم حاوی کافئین استفاده کرد. چون این ماده، عروق خونی را سفت‌تر کرده و میزان تیرگی اطراف چشم‌ها را کاهش می‌دهد.

3. برای رفع چروک

در پوست‌های خشک مشاهده می‌کنیم که چین و چروک‌ها در عمق بیشتری از پوست به وجود می‌آیند. همچنین می‌بینیم که چروک روی پوست خشک برجسته‌تر است.اگر پوست صورت آب داشته و هیدراته باشد، پوست شاداب‌تر و جوان‌تر خواهد بود. در صورتی که پوست کم آب شود، کرم مرطوب کننده می‌تواند در رطوبت رسانی به پوست نقش مهمی ایفا کند؛ اما مصرف آن به هیچ وجه در قسمت اطراف چشم توصیه نمی‌شود.برای کمک به رفع کم آبی پوست چشم حتما باید از کرم‌های مخصوص این ناحیه از صورت استفاده شود.

 

 

منبع:مجله ماه سرا

درباره‌ی amirafshar

حتما ببینید

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

دیپینگ و فواید آن برای ناخن : تا به حال در مورد روش های کاشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *