معرفی گیاه سیاه دانه و تاثیر آن بر روی ریزش مو
گیاه سیاه دانه و تاثیر آن بر روی ریزش مو

روغن گیاه سیاه دانه و تاثیر آن بر روی ریزش موی سر

سلام عزیزان ماه سرایی در این مقاله می خواهیم درباره روغن گیاه سیاه دانه و تاثیر آن بر روی ریزش مو نکاتی را بیان کنیم ، با ما همراه باشید.

 

روغن گیاه سیاه دانه و تاثیر آن بر روی ریزش مو

حفظ سلامت پوست سر

روغن سیاه دانه دارای خواص ضد التهابی، ضد قارچی، ضد باکتری، ضد ویروسی و ضد درد است که به حفظ سلامتی پوست سر کمک می کند، با شوره سر، اگزما و پسوریازیس نیز مبارزه می کند و علاوه بر این به مرطوب نگه داشتن پوست سر کمک کرده و چربی سر را متعادل می سازد.

تحریک و افزایش رشد مو روغن سیاه دانه حاوی نیگلون و تیموکینون است ،که هر دو آنتی اکسیدانی قدرتمند هستند و معمولا برای بیماران مبتلا به آلوپسی آندروژنی یا آلوپسی آرها تجویز می شود.

 

کاهش ریزش مو

رایج ترین فایده روغن سیاه دانه کاهش ریزش مو است ،زیرا گیاه سیاه دانه حاوی 100 ماده مغذی مختلف بوده که منبع اصلی تغذیه و بهبود فولیکول های مو می باشند بنابراین ریزش مو را مهار خواهد کرد.

 

پیشگیری از سفید شدن مو

روغن سیاه دانه حاوی اسید لینولئیک است. که از کاهش سلول های رنگدانه در فولیکول ها جلوگیری می کند . همچنین درمانی موثر برای افرادی است که مبتلا به ویتیلیگو ( بیماری پوستی که در آن سلول هایی که رنگدانه تولید می کنند تخریب شده اند) هستند.

 

نرم کننده مو

سبوم (روغن تولید شده در پوست سر) موها را مرطوب و تغذیه می کند. برخی افراد چربی لازم را در پوست سر خود ندارند و بنابراین موهای آن ها خشک است. روغن سیاه دانه تولید سبوم را در پوست سر را به حالت طبیعی برگردانده مو را نرم کرده و حالت می دهد.

 

پیشگیری از آسیب دیدن مو

رادیکال های آزاد روی پوست سر سبب تخریب موها می شوند. روغن دانه سیاه حاوی آنتی اکسیدان هایی است که اثرات رادیکال های آزاد را روی موها خنثی می کند . این امر به سالم نگه داشتن مو و پوست سر و پیشگیری از آسیب آن ها کمک می کند.

 

بهبود گردش خون

روغن سیاه دانه حاوی بیومولکول های امگا 3 و 6 است. که گردش خون را به ویژه در ناحیه سر افزایش می دهد. و باعث رشد سریع مو در عرض چند هفته خواهد شد.

برای تقویت رشد مو می توانید از روغن کلونجی به تنهایی یا به همراه ترکیبات دیگر استفاده کنید.

 

منبع: مجله ماه سرا

 

 

 

 

 

 

 

 

درباره‌ی Mohamad

حتما ببینید

10 برند آرایشی معتبر و معروف که هر خانمی باید بشناسد .

10 برند آرایشی معتبر و معروف که هر خانمی باید بشناسد

با سلام خدمت همراهان عزیز و همیشگی مجله ماه سرا در این مقاله می خواهیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *