آبلیمو و خواص شگفت انگیز آن برای زیبایی و سلامتی پوست و مو

آبلیمو و خواص شگفت انگیز آن برای زیبایی و سلامتی پوست و مو

سلام دراین مقاله میخواهیم شما رابا آبلیمو و خواص شگفت انگیز آن برای زیبایی و سلامتی پوست و مو آشنا کنیم. با ماه سرا همراه باشید .

خواص آبلیمو :

خوردن آبلیمو از ابتلاء به بیماری های مشروحه ی ذیل جلوگیری میکند .طاعون_رقیق شدن خون_بری بری_سرما خوردگی_ ذالت الریه_ذات الجنب وبا آبلیمو و خواص شگفت انگیز آن بیشتر آشنا شوید.

درخت لیمو داری مقدار زیادی ویتامین رادیو اکتیو است. بطور آشکار بر روی بدن ما چه سالم و چه ناخوش منافع عجیب دارد. لیمو شیرین برای هدیه به بیماران خوب است ولی هر چه لیمو ترش تر باشد ویتامینش بیشتر و منافعش زیاد تر است. ترشی بهترین حافظ ویتامین (ث C) میباشد از این جهت میوه های ترش ویتامین (ث C) زیادتری دارد ولیکن لیمو شیرین ایران ویتامین (ث C) آن بیش ازلیمو شیرین اروپا میباشد لیمو تب بر می باشد، تنگی نفس را را خاموش میکند. بیماری رماتیسم و بیماری قند_ سفلیس _غلظت خون و عدم توانایی جنسی را معالجه میکند. تمام اینها دلیل گلو درد _ سوزاک _زخمهای تب خال هم با آبلیمو معالجه میشوند حتی بیماری آنفلوانزا .

آب لیمو نرم کننده موی سر:

لیمو با روشن و نرم کردن موهای سفید به پوشاندن آن ها کمک می‌کند. موهایتان را با آبلیمو بشویید تا درخشان تر شوند. چند قطره آبلیمو را با آب انگور فرنگی هندی یا کاملا ترکیب کنید. این ترکیب را هر شب قبل از خواب استفاده کنید. این کار نه تنها به جلوگیری از ریزش مو کمک می‌کند، بلکه از سفید شدن زودهنگام مو نیز جلوگیری می‌کند.

آبلیمو و خواص شگفت انگیز آن برای زیبایی و سلامتی پوست و مو

درمان خارش سر با لیمو:

لیمو در درمان خارش سر بسیار مؤثر است چرا که سطحpH پوست سر را تنظیم می‌کند، و در نتیجه تولید روغن اضافه را، که عامل اصلی تولید شوره است، کاهش می‌دهد.

درمان شپش سر با لیمو ترش:

آبلیمو به خاطر ماهیت اسیدی آن، در کشتن شپش سر نیز بسیار مؤثر است. آبلیمو را با سرکه، تخم مرغ، و سیر ترکیب کنید و با مشکلات مرتبط با شپش سر خداحافظی کنید.

لیمو درمان کک و مک:

آب لیمو یکی از موثرترین ترکیبات برای درمان کک و مک ها و به همان اندازه موثر برای از بین بردن لکه های قهوه ای می باشد. آبلیمو ترش دارای خواص روشن کنندگی پوست می باشد که بطور خوبی لکه های تیره روی پوست را از بین برده و سفید می کند.ماسک های خانگی برای درمان لکه های پوستی و شفافیت پوست است .

مقداری آب لیمو ترش تازه را بر روی ناحیه ای از پوست که دارای کک و مک است بمالید و به آرامی ناحیه مورد نظر را ماساژ دهید. بگذارید آب لیمو به مدت 10 تا 15 دقیقه بر روی پوست باقی بماند سپس پوست را با آب ولرم شستشو دهید. این کار را دو بار در روز تکرار کنید.

منبع مجله ماه سرا:

 

 

درباره‌ی ریحانه

حتما ببینید

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

دیپینگ و فواید آن برای ناخن : تا به حال در مورد روش های کاشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *