انواع پایه های دکلره و نحوه صحیح دکلره مو بانوان
انواع پایه های دکلره و نحوه صحیح دکلره مو بانوان

انواع پایه های دکلره و نحوه صحیح دکلره مو بانوان

سلام در این مقاله می خواهیم درباره انواع پایه های دکلره و نحوه صحیح دکلره مو بانوان صحبت کنیم .

با ما همراه باشید تا تجربه انواع رنگ مو را با خیال راحت داشته باشید.

مسئله مهمی که برای رنگ کردن مو در بانوان مهم است انواع پایه های دکلره و نحوه صحیح دکلره مو می باشد.

‌ ‍ پایه های دکلره:

  • قرمز
  • قرمز نارنجی
  • نارنجی قرمز
  • نارنجی

هر گاه موها به هریک از چهار رنگ فوق برسد می گوییم مو در حد دکلره ضعیف رنگ باز کرده و مو دیگر بیشتر از این مقاومت نداشته است. بنابراین رنگهای انتخابی برای این پایه ها می تواند شامل قهوه ای متوسط(پایه چهار)بلوطی،مسی،آکاژو،فندقی تیره و قهوه ای صدفی باشد.

  • نارنجی زرد
  • زرد نارنجی
  • زرد(پایه زرد را پاستیل نیز می گویند)

به این سه پایه دکره متوسط می گویند. رنگهای آکاژو،قهوه ای روشن،بلوند تیره،رنگهای خاکستری پایه پنج وشش می تواند رنگ های انتخابی باشد.

  • زرد روشن
  • زرد خیلی روشن
  • پلاتینه تا سفید

به این دو پایه دکلره قوی می گویند بلوند روشن،بلوند طلایی،بلوند خاکستری و بلوند زیتونی می تواند از رنگهای انتخابی باشد.

طریق روشن کردن مو با اکسیدان:

رنگ مو در جذابیت چهره شما بسیار موثر است بنابراین باید در انتخاب آن دقت کنید و رنگ مویی را انتخاب نمایید که با چهره تان سازگار تر است . شما می توانید با روشی که در زیر برایتان می گوییم بدون نیاز به دکلره که آسیب های زیادی به مو و پوست وارد می کند ، موهایتان را روشن و بلوند کنید.
قبل از رنگ کردن مو بدون دکلره باید بدانید که سه نوع اکسیدان وجود دارد که عبارتند از :اکسیدان شماره 1 یا 6 درصد، شماره 2 یا 9 درصد و شماره 3 یا 12 درصد که باید با توجه به رنگ دلخواه از اکسیدان مناسب استفاده کنید.

رنگساژ چیست؟

موها وقتی رنگ یا مش می‌شوند در ابتدا خیلی شفاف و زیبا هستند ولی بعد از مدتی زیبایی و شفافیت اولیه را از دست می‌‌دهند. در این زمان یک رنگساژ دوباره زیبایی را به موها بازمی‌گرداند. در واقع رنگساژ همان رنگی است كه به وسیله مقدار مناسبی از آب ضعیف شده است، مدت مکث رنگساژ 10 دقیقه است ولی اگر رنگساژ در پنج دقیقه هم جواب داد، می‌توانیم مو را بشوییم. نحوه رنگساژ كردن روی کلاه مش یا به طور کلی بر مو مانند شامپو زدن است. برای رنگساژ کردن یک شماره تیره‌تر از پایه دکلره کار استفاده می‌شود. مثلا اگر پایه دکلره به 6 برسد، رنگساز پایه 5 استفاده می‌کنیم.

چگونه رنگساژ بسازیم؟

۱ تا ۱۵ سانت رنگ از تیوپ درآورید، یعنی ۴/۱درصد تیوپ از رنگ مورد نظرتان (بستگی به رنگ دلخواه و زمینه موها دارد) که البته معمولا با رنگ‌های بلوند از شماره ۸ تا ۱۰ رنگساژ زیبا می‌شود. حالا این رنگ را با ۷۵ سی‌سی اکسیدان یك و به همان میزان هم آب ترکیب کنید و خوب به هم بزنید. این ترکیب باید از رنگ معمولی که درست می‌کنید خیلی رقیق‌تر باشد. بعد مواد را روی تمام موها پخش کنید و به آرامی شانه کنید. حالا اگر برای مش می‌خواهید رنگساژ کنید زمان مکث یك دقیقه و اگر روی رنگ باشد، ۱۵دقیقه زمان کافی است. در نهایت موها را آبکشی کنید تا ببینید که چقدر رنگ‌ موهایتان شفاف شده‌ است.

اگر می‌خواهید موهای خود را به وسیله دكلره روشن كنید آن را حتما به آرایشگر خود بسپارید زیرا كار بسیار حساسی است. اگر خواستید موهای خود را با دكلره ترمیم ریشه كنید باید یك سانت باشد كه با یك مرحله انجام شود.
اگر موهای خود را زیاد دكلره و رنگ می‌كنید حتما ازماسك‌ موهای مناسب برای جلوگیری از خشك شدن آنها استفاده کنید.

منبع :مجله ماه سرا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

درباره‌ی فاطمه

فاطمه اربابی هستم کارشناس حقوق علاقمند به کامپیوتر و دنیای آموزش در فضای مجازی و اینترنت، در حال حاضر مشغول به محتوا نویسی و وبمستری هستم.

حتما ببینید

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

دیپینگ و فواید آن برای ناخن : تا به حال در مورد روش های کاشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *