معرفی چند راهکار برای جلوگیری از لکه های سیاه حاصل از جوش
چند راهکار برای جلوگیری از لکه های سیاه حاصل از جوش

چند راهکار برای جلوگیری از لکه های سیاه حاصل از جوش

سلام عزیزان ماه سرایی ما در این مطلب می خواهیم به شما چند راهکار برای جلوگیری از لکه های سیاه حاصل از جوش را بگوییم.لطفا با ما همراه باشید.

چند راهکار برای جلوگیری از لکه های سیاه حاصل از جوش

ما دراین متن به شما چند راهکار برای جلوگیری از لکه های سیاه حاصل از جوش را می گوییم. لطفاً این موضوع را قبول کنید که صبح که از خواب بلند می شوید اگر با یک جوش بر روی صورت خود مواجه شوید به سراغ آن جوش می روید. و طوفان به پا می کنید. ولی ممکن است پس از آن حرکت به دلیل لک لک شدن صورت خود احساس خوبی نداشته باشید. این موضوع موضوعی است که اکثر آدم ها با آن مواجه هستند. و آن را مخفیانه انجام می‌دهند پس به جوانب مثبت آن فکر نکنید.

ما از یک کارشناس زیبایی راهنمایی مناسبی را برای کمک به روشهای پاکسازی این لک‌ها گرفتیم. ولی خود او نیز به این موضوع معترف شد. که خودش نیز این کار تخلیه را انجام می‌دهد. این کارشناس گفته است که ممکن است که منافذ مسدود مزمن به درمان حرف‌های نیاز داشته باشد. ولی اکثر میتوان جوشهای سر سیاه و سر سفید را در خانه از بین برد. این کارشناس بر این عقیده بود که نیازی نیست که برای تخلیه جوش های سر سفید به مراکز تخصصی مراجعه کرد. او می‌گوید که اگر در یک شب جوش سر سفید کوچک در کنار بینی مشاهده شد به هر گونه که شده آن را تخلیه کنید.

با دستکش یا پوشش انجام دهید

اگر می خواهید جوش های صورت خود را تخلیه کنید سعی کنید یک محیط استریل را پدید آورید. به علت اینکه محیط استریل کمک می کند که باکتری ها در محیط پخش نشود. ولی اگر بر خلاف این امر عمل کنید ممکن است که خطرات بسیاری در تخلیه جوش ها به وجود بیاید. قبل از اینکه جوش صورت خود را تخلیه کنید حتماً از این موضوع مطمئن شوید. که صورت و دست های تان تمیز و بهداشتی است. کارشناس زیبایی این موضوع را پیشنهاد می‌کند که از دستمال و یا دستکش یکبار مصرف خانگی به جای دستان خالی استفاده کنید. با این کار مانع ورود باکتری‌ها می‌شوید. که احتمال دارد در زیر ناخن ها پنهان شده باشد و در تماس با پوست آسیب دیده قرار بگیرد.

پاکسازی و مرطوب‌سازی کنید

مهمترین موضوع پاکیزه کردن پوست قبل از تخلیه است تمیز کردن را بگذارید برای بعد از آن. کارشناس زیبایی توصیه ای دارد که در آن می گوید آن ناحیه مورد نظر را با شیر پاک کنید. و با عصاره فندق پاکسازی بکنید. و پس از انجام این کار می توانید بر روی آن مرطوب کننده ملایم بمالید. کارشناس زیبایی از تنها کاری که پس از عمل جراحی باید انجام بدهید به این موضوع اشاره می‌کند که فقط و فقط باید آلودگی ها را پاک کنید. ولی باید این کار را به شیوه بهداشتی تمیز کنید و محیط را نیز پاکیزه نگه دارید.

از ابزار مرغوب استفاده کنید

موضوع مهم دیگری که کارشناس زیبایی توصیه می کند این است که از ابزارهایی که از کارایی آنها مطلع هستید استفاده کنید. ابزاری که کارایی آن را نمی دانید به هیچ وجه کمک نگیرید. همچنین می‌گویند در داروخانه‌ها بسیاری از ابزارهای تخلیه کننده و ابزارهای معیوب وجود دارد. که دردی را از شما دوا نمی‌کند. استفاده از این ابزارها فقط ممکن است باعث خراشیدگی و آسیب زدن به نواحی پوست شود. این کارشناس به ما گفت فقط خدا می داند که یک سری از این ابزارها برای چه درست شدن. و چگونه باید از آنها بهره برد. ولی او نیز می گوید حتی اگر ابزاری را می خرید که استفاده از آن را نمی دانید سعی کنید بهترین آن را تهیه کنید.

چرک های سمج و سرسخت را با بخار خارج کنید

کارشناس زیبایی پیشنهاد می‌کند که اگر با حفره های مزاحم سر و کار دارید. و می خواهید صورتتان را به آسانی تمیز کنید بخار پارچه خیس را امتحان کنید. برای کمک گرفتن از این روش می‌گوید که یک لیف را در آب داغ بزنید. پس از آن لیف را بر روی صورت خود و در نزدیکی محلی که می خواهید ۵ دقیقه و یا بیشتر عمل تخلیه جوش را انجام دهید بمالید. پس از انجام این کار خواهید دید که بیرون می آید.

مشکل را از ریشه متوقف کنید

نظری که کارشناس زیبایی درباره تمیز کردن منافذ پوست می دهد این است. که از یک روش آسان که با انجام آن از بین رفتن منافذ اطمینان حاصل می‌کنید کمک بگیرید. و این روش روزانه شستشو با یک لیف خیس است. او می گوید از دستانتان برای تمیز کردن منافذ پوست نمی توانید کمک بگیرید. به این دلیل که دستان قادر به کشتن سلول های مرده پوست نیستند.

 

منبع:مجله ماه سرا

درباره‌ی amirafshar

حتما ببینید

آموزش فرکردن مو های آسیب دیده از رنگ و دکلره به روش ماه سرا

آموزش فرکردن مو های آسیب دیده از رنگ و دکلره

با سلام و درود خدمت همراهان عزیز و همیشگی مجله ماه سرا در این مقاله …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *