معرفی دکوراسیون اتاق نشیمن و برنامه ریزی بهینه برای طراحی و چیدمان مناسب
دکوراسیون اتاق نشیمن و برنامه ریزی بهینه برای طراحی و چیدمان مناسب

دکوراسیون اتاق نشیمن و برنامه ریزی بهینه برای طراحی و چیدمان مناسب

با سلام خدمت همراهان همیشگی مجله سلامت و زیبایی ماه سرا. دراین مقاله درباره ی دکوراسیون اتاق نشیمن و برنامه ریزی بهینه برای طراحی و چیدمان مناسب میخوانید. با ما همراه باشید.

برنامه ریزی بهینه برای چیدمان و طراحی مناسب و زیبای اتاق نشیمن

یکی از قسمت های خانه که از لحاظ چیدمان و دکوراسیون اهمیت بالایی دارد اتاق نشیمن است. دلیل این اهمیت بالا این است که پر رفت و آمد ترین قسمت منزل است. و به تعبیری پیشانی و ویترین خانه میباشد. پس باید در چیدمان وسایل آن و طراحی آن دقت کرد و با وسواس عمل کرد تا بتوان نتیجه ای مطلوب بدست آورد. و فضای زیبا و خاصی را برای اتاق نشیمن ایجاد کرد. و از زیبایی آن لذت برد.

یکی از مسائل مهم برای رسیدن به چنین فضایی و پیاده کردن ایده ی مناسب ، بررسی مقدار فضایی است که در اختیار دارید. و بر اساس اندازه ی فضای در دسترس برای چیدمان وسایل و طراحی محیط اتاق نشیمن برنامه ای بهینه و مناسب طرحی مناسب پیدا کنید. در ادامه ای این مقاله با ما همراه باشید تا راهکارهایی را برای رسیدن به ایده ی مناسب به شما معرفی کنیم.

نقشه باز

ایجاد فضای بیشتر و نقشه ای باز در طراحی اتاق نشیمن به مرور طرفداران زیادی پیدا کرده است. و به این معناست که قسمت های مختلف خانه مثل اتاق نشیمن آشپزخانه محل استراحت و کار با هم تلفیق شده. و فضای اجتماعی تری را در خانه ایجاد کند. تا  اعضای خانواده بیشتر در کنار همدیگر باشند.

برنامه ریزی برای نقشه ی باز

در آپارتمان ها و خانه های نسل جدید حذف کامل دیوارها و ایجاد فضای باز و از بین بردن تمام موانع بهینه فضاهای مختلف خانه بیشتر ترجیح داده می شود. اما در خانه‌ای قدیمی که قسمتهای مختلف آن با دیوار های متعدد جدا شده است. میتوان با برداشتن دیوار ها  میان اتاق نشیمن ، آشپزخانه و اتاق غذاخوری به نقشه ای باز دست پیدا کرد. به علاوه با استفاده از این روش می توانید یک نشیمن دلباز و پرنور را ایجاد کنید. خانواده هایی که دارای فرزند هستند باید قسمتی مخصوص بازی برای بچه ها در نظر بگیرد. برای ترکیب و تلفیق آشپزخانه با اتاق نشیمن دو نکته حائز اهمیت می باشد:

اول اینکه یک هواکش و یا هود با قدرت مکش بالا در آشپزخانه و محل پخت و پز تعبیه کنید.

دوم استفاده از لوازم برقی که صدای پایین دارند را در اولویت قرار دهید. تا آرامش اتاق نشیمن را به هم نزند.

دکوراسیون نقشه باز

برای چیدمان و طراحی دکوراسیون خانه هایی که نقشه های باز دارند. نکته ای که بسیار حائز اهمیت است. این است که فضا را با لوازم و اشیا اضافه بدون استفاده بیهوده پر نکنید. به علاوه استفاده از مبلمانی با ارتفاع بلند و بسیار بزرگ در میانه فضای خانه اشتباه است. زیرا اشیا و لوازمی که بزرگ باشد مانع رفت و آمد راحت در خانه می باشد. از طرفی دیگر گزینه مناسب برای چیدمان مبل در خانه هایی با نقشه باز استفاده از مبل های ال مانند و مبل هایی است که در کنار دیوارها قرار داده میشوند. به این صورت شما فضای کاربردی تری خواهید داشت.

برای پیدا کردن محل مناسب برای قرار دادن مبلمان  لازم است تا اتاق نشیمن را از زاویه های مختلف ببینید. این کار کمک می‌کند تا شما تمام فضایی که در اختیار دارید را زیر نظر بگیرید. و بتوانید محل مناسب برای قرار دادن آنها پیدا کنید. تا مبلمان را در موقعیتی قرار دهید که عملکرد بهتری دارد. نکته مهم دیگری که در چیدمان منزل هایی که نقشه باز دارند مهم است این است. که فضا ها و قسمت های مختلف خانه را با استفاده از وسایلی مانند فرش  کمد های کوتاه استفاده کرد. تا از نظر ظاهری اتاق نشیمن آشپزخانه و دیگر قسمت های خانه را از یکدیگر جدا کرد.

نقشه سنتی

همانطور که می‌دانید در خانه های قدیمی قسمت ها و فضاهای مختلف خانه با دیوار از یکدیگر جدا می شوند. و فضای منظم تر برای زندگی ایجاد  می‌شود. در این سبک معماری هر قسمت خانه کاربرد مجزا و جداگانه خود را دارد. و بدون ایجاد مزاحمت قسمت های دیگر خانه میتوان از آن متناسب با کاربردش استفاده کرد.

امتیازات نقشه سنتی

این سبک معماری و طراحی نقشه داخلی ساختمان در گذشته بیشتر مورد استفاده قرار می گرفته. و هنوز هم خانواده های زیادی هستند که این سبک را بیشتر می پسندند. یکی از دلایل مهم محبوبیت کاربردی بودن این سبک این است. که به دلیل شرایط اجتماعی عدم امنیت اقتصادی و روز به روز سخت تر شدن شرایط معیشت و تهیه مسکن مستقل برای افراد  بعضی از خانواده ها اولین خانه مستقل که در آن ساکن می شوند را برای سکونت فرزندانشان در آینده هم در نظر دارند. و اینجاست که سبک معماری سنتی که در آن قسمتهای مختلف یک خانه با دیوار کاملا از یکدیگر جدا می شوند. قابلیت این را ایجاد می‌کند که دو یا چند خانواده در یک خانه بدون ایجاد مزاحمت برای هم هم زندگی کنند. همچنین این سبک معماری  از این جهت نیز می‌تواند خوب باشد. که فضای کافی و مناسب خصوصی برای هر یک از اعضای خانواده در دسترس می باشد. و همه در خانه احساس راحتی بیشتری خواهند کرد.

دکوراسیون نقشه سنتی

برای طراحی دکوراسیون خانه هایی که نقشه سنتی دارند چیدمان وسایل در فضا ها و قسمت های مختلف خانه نیاز نیست که یک سبک واحد را استفاده کرد. و می توان هر بخش از خانه را متناسب با سلیقه فردی که از آن فضا استفاده می کند طراحی کرد. مثلاً برای طراحی اتاق فرزندان متناسب با سلیقه خودشان می توانید یک فضای مدرن را ایجاد کنید. در حالی که در اتاق استراحت خودتان سبک روستایی را به کار برده اید.

در کل در سبک معماری سنتی دستتان برای پیاده کردن سبک های متنوع و متناسب با فضای مورد نظر باز تر است.

منبع: مجله ماه سرا

درباره‌ی Mohamad

حتما ببینید

انتخاب رنگ های تیره روی دیوار های اتاق نشیمن و فضای داخلی خانه

انتخاب رنگ های تیره روی دیوار های اتاق نشیمن و فضای داخلی خانه

سلام ماه سرایی های عزیز. در این مقاله می خواهیم شما را با انتخاب رنگ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *