معرفی چند فایده خیلی خوب برای پوست به کمک استفاده از روغن میوه نسترن
چند فایده خیلی خوب برای پوست به کمک استفاده از روغن میوه نسترن

چند فایده خیلی خوب برای پوست به کمک استفاده از روغن میوه نسترن

سلام عزیزان ماه سرایی در این مطلب ما به چند فایده خیلی خوب برای پوست به کمک استفاده از روغن میوه نسترن پرداخته ایم.لطفا با ماه همراه باشید

چند فایده خیلی خوب برای پوست به کمک استفاده از روغن میوه نسترن

در این مطلب ما به چند فایده خیلی خوب برای پوست به کمک استفاده از روغن میوه نسترن پرداخته ایم.لطفا با ما همراه باشید.

اگر ما بخواهیم به شما درباره روغن ها پیشنهادی به جز روغن نارگیل بدهیم کار دشواری است.ولی زمانی که شما به فواید روغن ها توجه می کنید درمی یابید که یک نوع روغن در رقابت شدیدی با روغن نارگیل است.و آن هم روغن میوه نسترن و یا همان روغن دانه میوه نسترن است.

روغن میوه نسترن چیست؟

از گلبرگ های گل رز می توان اسانس آن را به دست آورد.ولی درباره ی روغن میوه نسترن و یا روغن گل رز باید از دانه های روغنی که در باسن گل است آن را به دست آورد.در واقع باسن گل رز به قسمت پایینی گل رز می گویند و که پس از گل دهی و ریختن گلبرگ های آن همچنان باقی خواهد ماند.این روغن را در بذر های بوته گل رز که اکثرا در شیلی رشد پیدا می کند برادشت می شوند.این روغن را می توان سرشار از ویتامین‌ها، آنتی اکسیدان‌ها و اسیدهای چرب که از آن برای درمان لکه های پوستی تیره استفاده می شود نام برد.به علاوه آنها باعث می شود که به پوست خشک و خارش دار آبرسانی شود.و حتی باعث می شود که جای زخم کاهش یابد و التهاب و چروک های کم عمق پوست نیز کاهش پیدا کنند.

فواید روغن میوه نسترن برای پوست و غیره

1.دارای خواص ضدپیری است

به کمک این روغن می توان فواید بسیاری برای ضد پیری برای پوست را بیان کرد.بسیار زیاد بدون چربی و سبک است.از مزیت های بسیار خوب این روغن می توان داشتن مقادیر زیاد آنتی اکسیدان و قابلیت نفوذ به لایه های عمیق پوست را بیان کرد.به این گونه که این توانایی را دارد که به صورت مناسب پوست را آبرسانی کرده علائمی را که پیری را نشان میدهد کاهش می دهد.به طور طبیعی با افزایش سن تولید کلاژن کم می شود.ولی به کمک مقدار زیادی که از روغن گل رز موجود است این روغن این توانایی را دارد که به تحریک ویتامین سی و تولید کلاژن در پوست کمک کند.

با مطالعه ای که در 5 سال گذشته به دست آمده. این به دست می آید که به کمک 60 روز درمان موضعی به کمک ویتامین سی می توان یک روش جوان‌سازی پوست که بسیار مناسب است. و باعث زیاد شدن سنتز کلاژن در تمام گروه‌های سنی با حداقل عوارض جانبی می‌شود.

2.به درمان خراش‌های پوستی و زخم‌های حاصل از آکنه کمک می کند

از مزیت های دیگر این روغن می توان به چربی موجود در روغن میوه نسترن اشاره کرد.که می تواند کمک کند که از دست خراش‌های پوستی و زخم‌های حاصل از جوش و آکنه راحت شوید. وقتی که شما این روغن را به شکل موضعی مصرف کنید. اسید های چربی که در آن موجود است می تواند به عنوان یک نرم کننده کار کند. و به شما پوست لطیفی را بدهد.به علاوه آن می تواند یک آبرسان خیلی مناسب برای پوست شما باشد. مطالعات این را به ما نشان می دهد که این روغن در درمان اگزما نیز مناسب است.

3.سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند

از باسن میوه نسترن می توان به عنوان یک منبع گیاهی ویتامین سی نام برد.این قابلیت را دارد که کمک کند به درمان عفونت ها و تقویت سیستم ایمنی بدن.یک دانشگاه به این نتیجه رسیده است. که از گل رز می توان به عنوان مکمل برای ویتامین سی استفاده کرد.به اضافه این گفتارها نوعی آنتی اکسیدان نیز هست.ویتامین سی نیز مسئول تولید کلاژن در بدن است.از عناصر مهم در ساختمان استخوان ها و عضلات می توان کلاژن را نام برد.این موضوع را گفته اند که این ماده مغذی مهم می تواند به جذب آهن کمک کند.آهن بسیار برای بدن مهم است.به این دلیل که آهن ضروری است برای تولید گلبول های قرمز و در ادامه آن باعث می شود که خون رسانی در بدن موثر شود.

 

منبع:مجله ماه سرا

درباره‌ی amirafshar

حتما ببینید

آموزش فرکردن مو های آسیب دیده از رنگ و دکلره به روش ماه سرا

آموزش فرکردن مو های آسیب دیده از رنگ و دکلره

با سلام و درود خدمت همراهان عزیز و همیشگی مجله ماه سرا در این مقاله …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *