معرفی درباره کلاژن چه می دانید؟خواص کلاژن برای پوست و مو
درباره کلاژن چه می دانید؟خواص کلاژن برای پوست و مو

درباره کلاژن چه می دانید؟خواص کلاژن برای پوست و مو

سلام عزیزان ماه سرایی در این مطلب ما به این موضوع که درباره کلاژن چه می دانید؟خواص کلاژن برای پوست و مو پرداخته ایم لطفا با ما همراه باشید

 

درباره کلاژن چه می دانید؟خواص کلاژن برای پوست و مو

در این مطلب ما به این موضوع که درباره کلاژن چه می دانید؟خواص کلاژن برای پوست و مو پرداخته ایم. لطفا با ما همراه باشید.

این ماده یعنی کلاژن در واقع یکی از بیشترین پروتئین هایی است که در بدن یافت می شود.کلاژن مقدار بسیاری از پوست و مو و ناخن را  تشکیل می دهد.اگر به آن یک نگاه علمی داشته باشیم. می توان گفت که این پلی پپتید در واقع مخلوطی از اسید های آمینه مانند پرولین و گلیسین است.این ماده در همه ی بافت های همبند در بدن انسان وجود دارد. که از جمله آن می توان به اندام های حیاتی اشاره کرد.هرچه که شامپو ها و محصولات زیبایی از مزایای کلاژن می گویند. و این چیز را فریاد می زنند ولی باید این را بدانیم که مزیت های واقعی و مناسب در واقع از درمان داخلی سرچشمه می گیرد. و نه از یک درمان موضعی.

کلاژن چیست؟

در واقع و از لحاظ علمی از کلاژن به عنوان یک اسید آمینه با زنجیره بلند یاد می شود. و این اسید آمینه بیشترین پروتئین در بدن است.کلاژن از چند اسید آمینه ی منحصر به فرد تشکیل شده است.این اسید آمینه ها عبارت اند از :گلیسین، پرولین، هیدروکسی و آرژنین.این اسیدآمینه ها در طبیعت فقط در بافت حیوانی یافت می شود.این ها مخصوصا در استخوان ها و بافت همبند پیدا می شود.جالب است که این موضوع را بدانید که علت خاصیت ارتجاعی پوست و قدرت مو را ثبات بافت همبند باعث می شود.

باید بدانید که پروتئین کلاژن 30 درصد از کل پروتئین بدن را و 70 درصد از پروتئین پوست را تشکیل می دهد. واقع، پروتئین کلاژن تا ۳۰ درصد از کل پروتئین بدن و ۷۰ درصد از پروتئین پوست را می‌سازد. البته باید توجه داشت که یک امر طبیعی وجود دارد. و این امر طبیعی این است که با افزایش سن انسان  تولید کلاژن طبیعی بدن کاهش می‌یابد.عوامل مختلف و بسیار زیادی وجود دارد. که می تواند باعث شود که بدن کلاژن کمتری تولید بکند.از این عوامل می توان به استرس و رژیم غذایی نامناسب و عدم تعادل سلامت روده و چند موارد دیگر اشاره کرد.

مزایای کلاژن برای پوست

درست است که از کلاژن به عنوان ماده ای مفید برای کل بدن یاد می شود ولی باید به این موضوع اشاره کرد که به شکل  محسوس‌تری برای پوست مفید است.علت این موضوع این است که به هر اندازه که انسان پیرتر می شود اپیدرمیک و یا لایه بیرونی پوست نازک می‌شود.این موضوع باعث می شود که  خاصیت ارتجاعی پوست طی فرآیندی تحت عنوان الاستوسیس از دست برود.این موضوع عادی است که با توجه به این مطلب   نشانه‌های بیشتری از پیری و چین و چروک زیادتر در افراد بوجود می‌آید.

اما خبر خوب و مطلب امیدوار کننده این است که تغییرات ایجاد شده برای همیشه و یا غیرقابل بازگشت نیست.در اصل بر طبق مطالعه هایی که در سال قبل صورت گرفته است به این نتیجه رسیده اند که زن هایی که به طور مداوم و منظم به مدت 8 هفته هیدرولیز کلاژن (فرم پپتید) مصرف کرده اند  تا 20 درصد از میزان چین و چروک‌های آن ها کاسته شده است.

سایر مزایای کلاژن

علاوه بر سلامت استخوان و مفاصل، کلاژن می‌تواند برای استخوان‌ها و مفاصل به همان مقداری که برای سلامت پوست مفید است، مفید باشد. با کمک به تولید طبیعی کلاژن بدن و فراهم کردن یک منبع زیستی از اسیدهای آمینه، کلاژن می‌تواند در طول زمان سلامت استخوان و مفاصل را بهبود بخشد.

 

منبع:مجله ماه سرا

درباره‌ی amirafshar

حتما ببینید

10 برند آرایشی معتبر و معروف که هر خانمی باید بشناسد .

10 برند آرایشی معتبر و معروف که هر خانمی باید بشناسد

با سلام خدمت همراهان عزیز و همیشگی مجله ماه سرا در این مقاله می خواهیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *