معرفی اشعه های مضر خورشید و راه های جلوگیری از آسیب های احتمالی
اشعه های مضر خورشید و راه های جلوگیری از آسیب های احتمالی

اشعه های مضر خورشید و راه های جلوگیری از آسیب های احتمالی

با سلام خدمت ماه سرایی های عزیز. در این مقاله راجع به اشعه های مضر خورشید و راه های جلوگیری از آسیب های احتمالی مطالب مهمی را بخوانید. پیشاپیش از همراهی شما تشکر میکنیم.

اشعه های مضر خورشید و راه های جلوگیری از آسیب های احتمالی

 

نور خورشید برای سلامتی بسیار مفید است و میتواند حتی برخی از بیماری هارا هم درمان کند. اما به همان اندازه که مفید است میتواند مضر باشد اگر مراقبت های لازم انجام نشود. درصد بالایی از علائم پیری ناشی از اشعه خورشید است. ضرر اشعه خورشید تا جایی است که میتواند منجر به سرطان پوستی نیز بشود. پس برای اینکه هم از فواید آن بهره مند شوید و هم جلوی ضررهای احتمالی را بگیرید باید یک سری مراقبت هایی را به صورت مرتب انجام دهید.

 

راه های مقابله با ضررهای ناشی از نور خوشید

استفاده از ضد آفتاب

ضد آفتاب برای پوست مثل لباس برای بدن است. همانطور که هنگام خارج شدن از منزل لباس مناسب را فراموش نمیکنید استفاده از ضدآفتاب را هم نباید فراموش کنید. اشعه های مضر خورشید در هوای ابری و بارانی هم به سطح زمین میرسند پس دائما باید از ضد آفتاب استفاده کرد.

 

لایه برداری از پوست

یکی از پایه های ثابت مراقبت از پوست لایه برداری است . لذا لایه برداری و از بین بردن پوست های مرده از سطح پوست باید به صورت مرتب انجام شود. با لایه برداری پوستی تمیز و روشن داشته باشید.

 

 

پوست خود را مرطوب نگه دارید

وقتی شما مدت زمان زیادی را در معرض نور خورشید قرار میگرید ، یا پوست در معرض آب نمک یا کلر موجود در آب استخر قرار میگیرد رطوبت خود را از دست میدهد. وقتی رطوبت کاهش پیدا کند چین و چروک ها پدیدار میشوند. پس استفاده مرتب و دائمی از مرطوب کننده را فراموش نکنید. استفاده از مرطوب کننده علاوه بر پیشگیری از پیری پوست میتواند به شادابی بیشتر پوست و افزایش الاستیسته پوست نیز کمک کند.

 

LED  درمانی کنید

در این نوع نور درمانی ، نور های مختلف اعم از قرمز یا آبی با طول موج های مختلف استفاده میشود. این نور درمانی میتواند به افزایش کلاژن پوست کمک کند. قبل از خرید دستگاه های مربوطه حتما با متخصص پوست مشورت کنید. برای اینکه نور درمانی با کیفیت تری داشته باشید به متخصصین این کار مراجعه کنید.

 

جمله ی «پیشگیری بهتر از درمان است» دقیقا مناسب مراقبت از پوست در برابر نور خوشید است. پیشگیری هم آسان تر ، هم موثر تر و هم کم هزینه تر است. برای پیشگیری ضررهای احتمالی کار سختی ندارید فقط باید یک سری نکات را مدنظر داشته باشید:

*پیک نور آفتاب بین ساعت 10 صبح تا 4 بعد از ظهر است. در این ساعات سی کنید زیر آفتاب قرار نگیرید.

*حتما از عینک آفتابی استفاده کنید و در صورت امکان از کلاه نقاب دار استفاده کنید.

*استفاده از محافظ SPF با طیف گسترده.

اگر این نکاتی که گفته شد را مانند یه برنامه روتین روزانه انجام دهید و دائما مراقب پوست خود باشید میتوانید تا سنین بالاتری از پوست زیبای خود لذت ببرید.

 منبع: مجله ماه سرا

درباره‌ی Mohamad

حتما ببینید

10 برند آرایشی معتبر و معروف که هر خانمی باید بشناسد .

10 برند آرایشی معتبر و معروف که هر خانمی باید بشناسد

با سلام خدمت همراهان عزیز و همیشگی مجله ماه سرا در این مقاله می خواهیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *