معرفی چگونه شباهت فرزندان با پدر ومادر در ازدواج موثر است؟
چگونه شباهت فرزندان با پدر ومادر در ازدواج موثر است؟

چگونه شباهت فرزندان با پدر ومادر در ازدواج موثر است؟

سلام عزیزان ماه سرایی در این مطلب میخواهیم بدانیم که چگونه شباهت فرزندان با پدر ومادر در ازدواج موثر است؟لطفا با ما همراه باشید

چگونه شباهت فرزندان با پدر ومادر در ازدواج موثر است؟

چگونه شباهت فرزندان با پدر و مادر از نظر شخصیتی و روانی حقیقت دارد؟آیا این مسئله می‌تواند در ازدواج تأثیر داشته باشد؟ افراد زیادی معتقدند که ویژگی‌های شخصیتی فرزندان ورفتارهای آنها کاملاً میتواند با والدین فرزندان تفاوت داشته باشد. و نمیتوان فرزندان را بر اساس خانواده‌های آنها قضاوت کرد.این موضوع در حالی است که برخی معتقدند در مورد انتخاب برای ازدواج از رفتارهای والدین افراد می‌توان الگو گرفت..

موضوع شباهت فرزندان با پدر و مادر چقدر حقیقت دارد؟

بسیاری از دلایل وجود دارد که شباهت فرزندان با پدر و مادر را باعث می‌شوند.  یکی ازدلایل این مسئله این است که پدر و مادرها سبک‌های تربیتی متناسب با خصوصیات رفتاری خود را برای فرزندانشان انتخاب میکنند. این سبک‌های تربیتی بر خلق و خو و رفتار فرزندان به طورمستقیم تأثیر‌گذاراست.نمونه ای بر این گفتاراین است: والدینی که در زندگی خود افراد آسان‌گیری هستند در تربیت فرزندانشان نیز فشار و کنترل کمتری را بر آن‌ها تحمیل می‌کنند. و درنتیجه به احتمال زیاد فرزندان آسان‌گیری مانند خود را پرورش می‌دهند. .

باید به این مسئله توجه کنید که تربیت والدین و نوع خصوصیات آن‌ها تنها موردهای تعیین کننده در ویژگی‌های افراد نیستند. و هر فردی که به دنیا می آید با ویژگی‌های منحصربه فرداست.پس ممکن است در طول زندگی خود در محیط‌های مختلفی قرار بگیرند و براثر تجربیات خاص خود به ویژگی‌های متفاوتی نسبت به خانواده دست یابند.

مشکلات فرزندان به واسطه تجربه های آسیب زای والدین

افرادی که در ازدواج دچار شک و تردید نسبت به خانواده فرد مقابل می‌شوند به مراکز مشاوره مراجعه می‌کنند. برای نمونه ازدواج با کسی که والدینی درگیر اعتیاد دارد برای هرآدمی آسان نیست و نگرانی‌های بسیاری را به همراه می‌آورد.

با این حال باید گفت که شما نمی‌توانید بر اساس ضعف‌ها و نقایص والدین و شباهت فرزندان با پدر و مادر، آن‌ها را قضاوت کنید.باید به عنوان یک فرد مستقل به او نگاه کرده تا از سلامت روان فرد مورد نظر اطمینان پیدا کنید.پس نگاه کنید که تا چه حد برای متمایز شدن از محیط آسیب‌زای خود تلاش کرده است.

چه‌بسا انسان هایی به بزرگ‌ترین موفقیت ها دست یافته‌اند. با وجود ضعف‌های خانوادگی که داشته اند.پس باید درنظرداشته باشید که این موارد نباید موجب سهل‌انگاری شما در انتخابتان شود. چرا که زندگی دوران کودکی در محیط آسیب زا ممکن است تاثیرات پایداری در شخصیت و روان افراد بگذارد..

 

منبع:مجله ماه سرا

درباره‌ی amirafshar

حتما ببینید

زناشویی:علائم و نشانه های زندگی با زن خودشیفته که باید مردان بدانند.

زناشویی:علائم و نشانه های زندگی با زن خودشیفته که باید مردان بدانند.

زندگی با زن خودشیفته : یکی از نکاتی که باید مردان در زمان انتخاب همسر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *