معرفی روشهای درمان برای رفع چین و چروک پوست صورت
روشهای درمان برای رفع چین و چروک پوست صورت

روشهای درمان برای رفع چین و چروک پوست صورت

سلام عزیزان ماه سرایی در این مقاله می خواهیم درباره روشهای درمان برای رفع چین و چروک پوست صورت نکاتی را بیان کنیم با ما همراه باشید.

 

عامل ایجاد چین وچروک پوست

به خطوط روی پوست، چین‌وچروک می‌گویند. با افزایش سن، پوست شما کلاژن و الاستین کمتری تولید می‌کند. این امر باعث نازک شدن و کاهش مقاومت پوست در برابر آسیب‌ها می‌شود. عوامل محیطی، کم‌آبی و سموم، منجر به ایجاد چین و چروک می‌شوند. چین و چروک بخش جدایی‌ناپذیر و طبیعی فرایند پیری است؛ بنابراین هیچ دلیلی برای ترس از آن وجود ندارد. البته روش‌هایی طبیعی برای کاهش سرعت فرایند پیر شدن صورت وجود دارد که در ادامه به شما خواهیم گفت.‌

 

روشهای درمان برای رفع چین و چروک پوست صورت

از ضدآفتاب استفاده کنید

اکثر ما می‌دانیم استفاده از کرم ضدآفتاب و ضد لک با SPF (فاکتور محافظت در برابر خورشید) بالای ۳۰، از ابتلا به سرطان پوست جلوگیری می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهد استفاده از ضدآفتاب، علائم پیری را به تأخیر می‌اندازد. استفاده روزانه از کرم ضدآفتاب مناسب و مرطوب‌ کننده خوب، در بلندمدت روی سلامت پوست شما تأثیر می‌گذارد.

 

از مصرف دخانیات پرهیز کنید

مصرف دخانیات افزون بر اینکه برای سلامت شما مضر است، باعث پیری زودرس صورت‌تان می‌شود. تفاوت قابل توجهی بین روند پیری پوست افرادی که دخانیات مصرف می‌کنند با افرادی وجود دارد که دخانیات مصرف نمی‌کنند. این امر نشان می‌دهد مصرف دخانیات روی پوست صورت شما تأثیر منفی می‌گذارد.

حتی قرار گرفتن در معرض دود غیرمستقیم دخانیات نیز خطر ابتلا به بسیاری از سرطان‌ها و بیماری‌ها را افزایش می‌دهد و باعث آسیب به پوست می‌شود.

 

از روغن نارگیل استفاده کنید

روغن نارگیل یک نرم‌کننده طبیعی است. مالیدن روغن نارگیل روی پوست باعث پر کردن فواصل موجود در اپیدرم و رفع چین‌ و چروک صورت و نرم شدن پوست‌تان را در پی دارد. روغن نارگیل نه تنها باعث نرم شدن پوست می‌شود بلکه به حفظ رطوبت پوست نیز کمک می‌کند. روغن نارگیل برای درمان خشکی پوست نیز مؤثر است.

 

حالت خوابیدن خود را تغییر دهید

بعضی چین‌وچروک‌ها به علت حالت خوابیدن شما به وجود می‌آیند که به آنها چروک‌های فشاری می‌گویند. هر شب، زمانی‌که صورت‌تان را روی بالش قرار می‌دهید، به پوست‌تان فشار وارد می‌شود. این فشار به مرور زمان، باعث ضعیف‌تر شدن بعضی قسمت‌های پوست می‌شود.

 

منبع : مجله ماه سرا

 

درباره‌ی Mohamad

حتما ببینید

10 برند آرایشی معتبر و معروف که هر خانمی باید بشناسد .

10 برند آرایشی معتبر و معروف که هر خانمی باید بشناسد

با سلام خدمت همراهان عزیز و همیشگی مجله ماه سرا در این مقاله می خواهیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *