مجله ماه سرا

همسرداری : علائم و علت سردشدن رابطه عاشقانه چیست ؟

همسرداری : علائم و علت سردشدن رابطه عاشقانه چیست ؟

همسرداری : علائم و علت سردشدن رابطه عاشقانه چیست ؟

علت سردشدن رابطه عاشقانه :

تعداد زیادی از زوج ها از یکنواختی و سرد شدن رابطه خود گله مند هستند و برای برگرداندن رابطه به روزهای گرم و عاشقانه خود تلاش می کنند و عده ای نیز هیچ اهمیتی نمی دهند،جالب است بدانید برای حفظ رابطه عاشقانه خود و پیشگیری از یکنواختی و سرد شدن آن باید رفتارهای مناسبی با همسرتان داشته باشید.در این مطلب به بررسی و تحلیل علت سردشدن رابطه عاشقانه پرداخته می شود خالی از لطف نیست تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

علائم، علل و راه حل های سرد شدن رابطه عاشقانه :

معمولا بیشتر زوج ها زندگی خود را با عشق شروع می کنند ولی با گذشت زمان رابطه عاشقانه آنها رو به سردی می رود و آن شور هیجان اولیه را ندارد.عشق مانند یک گل است و باید به آن رسیدگی کرد.در ادامه به معرفی علت و راه حل های سرد شدن رابه عاشقانه می پردازیم.با ما همراه باشید.

فاصله گرفتن:

در رابطه عاشقانه که سرد شده زوج ها علاقه ای ندارند که اوقات خود را با یکدیگر بگذارنند و حس می کنند بدون همسرشان زندگی بهتری دارند.

گذراندن اوقات بیشتر با دوستان:

از مهم ترین نشانه های سرد شدن رابطه عاشقانه می توان به گذرندان همسر بدون خانواده با دوستان اشاره کرد،در این مواقع همسر علاقه زیادی دارد که در اوقات فراغت با دوستانش باشد.

خسته شدن از مصاحبت با همسر:

در رابطه سرد شده حرف ها و نظرات همسران در نگاه یکدیگر خسته کننده و تکراری است و فرد دوست دارد که همسرش سکوت کند.

پرداختن به ایرادها:

در شروع زندگی مشترک همسران برای جذب یکدیگر به عیب های یکدیگر هیچ توجهی نمی کنند و در این مواقع فقط خوب های یکدیگر به چشمشان می آید.ولی با سرد شدن رابطه حس تنفر در طرفین به وجود می آید و فقط به بررسی عیب های یکدیگرر می پردازند.

عدم گفتگوی محبت آمیز:

در رابطه ای که سرد شده زوج ها اصلا با هم گفتگوی عاشقانه و محبت آمیز ندارند و ارتباط عاطفی آنها از روی وظیفه و اجبار است.

سرزنش یکدیگر:

تیغ انتقاد در رابطه ای که رو به سردی می رود بسیار برجسته نشان داده می شود و در طرف مقابل هیچ چیز خوبی نمی بینیم که بخواهیم از آن تعریف کنیم.

فراموش نمودن خاطرات خوب:

در رابطه ای که به سردی می گراید دو نفری که روزی عاشق یکدیگر بودند، در مقابل هم قرار می گیرند و فقط با یکدیگر هم خانه هستند و همه خاطرات خوب را فراموش می کنند و یا حس می کنند که همه آن حس ها و روز های خوش اشتباه بوده است.

علت سرد شدن رابطه

دعوا و بحث:

دعواهای زیاد و مکرر حتی بر سر کوچکترین مساله از نشانه های مهم سرد شدن رابطه است.هنگامی که زوج ها روز به روز از هم فاصله می گیرند، دیگر قادر به حل مشکلاتشان نیستند،در صورتیکه رابطه سالم باشد دو طرف احساسات و هیجانات خود را مدیریت می کنند و به سرعت به دعوا و بحث خاتمه می دهند.

سکوت نمودن به جای حرف زدن:

سکوت کردن و حرف نزدن یکی از دیگر نشانه های مهم سرد شدن رابطه است در این مواقع ترجیح می دهید با هم حرفی نزنید و یا سکوت را ترجیح می دهید.

علت های اصلی سرد شدن رابطه عاشقانه بین زن و شوهر ها:

ترک بیش از اندازه همسر :

یکی از مهم ترین مسائلی که موجب نابودی رابطه می شود ترک بیش از اندازه همسر است.گذراندن اوقات بیشتر با همسر یکی از اساسی ترین مسائل ازدواج است،و اگر همسران برای یکدیگر وقت نگذارند و از هم فاصله می گیرند.و این احساس تنهای و انزوا موجب درگیری و هتک حرمت و در نهایت جدایی می شود.

نقد و سرزنش بیش از حد همسر :

انتقاد و سرزنش یکدیگر از مهم ترین مسائل سرد شدن رابطه است.همسران با انتقاد از یکدیگر موجب آزرده شدن و دلخور کردن همسرشان می شوند.

اهمیت ندادن به همسر و درک نکردن وی:

از جمله مواردی که موجب عمیق تر شدن رابطه زناشویی می شود صحبت کردن است.اگر زوج ها با هم گفتگوی مفیدی نداشته باشند، به تدریج از یکدیگر فاصله گرفته و رابطه آنها سرد می شود.در این مواقع به مردان توصیه می شود که زمانی که همسرشان در حال صحبت است به او توجه بیشتر ی کنند، چون روح زنان لطیف است و مردی که به صحبت های همسرش دقت نکند موجب ایجاد حس بد در او می شود.

دلایل سرد شدن رابطه

عذرخواهی نکردن :

در زندگی تمام زوج ها دعوا و بحث وجود دارد، و برای پایدار ماندن رابطه عاشقانه بعد از هر درگیری لفظی از یکدیگر عذر خواهی کنید.عذر خواهی موجب می شود که تنش ها به سرعت از بین برود و فاصله ها کم شود.و عذر خواهی نکردن موجب بیشتر شدن کینه و افزایش مشاجره می شود.

نادیده گرفتن نیاز های واقعی :

یکی از عواملی که موجب ایجاد دوستی پایدار بین زوج ها می شود،هدیه دادن است ولی خانم ها بیشتر از گرفتن هدایای گرانقیمت نیاز به مهر و محبت دارند.و مردان باید به این موضوع واقف باشند که فقط هدیه دادن نمی تواند همه نیاز های جسمی و روحی همسرشان را برآورده کند.بلکه باید روش های ابراز عشق و محبت را یاد بگیرند.

عدم اظهار محبت :

عدم اطلاع از داشتن علاقه موجب سرد شدن رابطه می شود. و این تفکر زمانی در همسران بروز می کند که طرف مقابل محبت و دوست داشتنش را بروز نمی دهد.ابراز محبت همسران را شیفته یکدیگر نموده و موجب پایدارتر شدن رابطه می شود.

بی اطلاعی از اسلوب صحیح روابط زناشویی:

عدم آشنایی با روش های صحیح رابطه زناشویی از مهمترین عوامل  ایجاد ناسازگاری و طلاق در بین خانواده ها می باشد. و زوج ها برای پایدارتر شدن رابطه باید اسلوب صحیح رابطه زناشویی را آموزش ببینند.

راه حل و روش جلوگیری از سرد شدن رابطه عاشقانه :

بیشتر انسان ها علاقه دارند که عشق زندگی شان را پیدا کنند و برای حفظ رابطه رمانتیک خود تلاش زیادی می کنند.داشتن رابطه عاشقانه تلاش مداوم را می طلبد.برای پیشگیری از سرد شدن رابطه عاشقانه از این راهکارها استفاده کنید:

شناخت هیجان های طرف مقابل:

برای داشتن یک رابطه رمانتیک ابتدا لازم است هیجانات خود را به خوبی شناسایی و مدیریت کنید و فقط هیجانات مثبت خود را بروز دهید و در هنگام ناراحتی و عصبانیت با همسر خود فقط گفتگو کنید.

در جهت ایجاد تغییرات سازنده حرکت کنید:

عیب ها و ایرادات خود را پیدا کنید و سعی در رفع و بهبود ابعاد شخصیت خود داشته باشید تا بهترین رابطه را با همسر خود داشته باشید.

با یکدیگر قرار عاشقانه بگذارید:

همیشه ترتیب قرار ملاقات گذاشتن در خانه بسیار سرگرم کننده است و به حفظ رابطه کمک فراوانی می کند،اما گاهی اوقات در خارج از خانه قرار بگذرید تا تاثیر بیشتری در حفظ رابطه داشته باشد.

دلایل سرد شدن رابطه عاشقانه

به مسافرت بروید:

رفتن به مسافرت دو نفره به حفظ رابطه کمک زیادی می کند.هر از گاهی با همسرتان به مسافرت بروید و فرزندانتان راهمراه خود نبرید.

از فضای مجازی دوری کنید:

سرچ در فضای مجازی و چت با دیگران موجب دور شدن همسران از یکدیگر و سرد شدن رابطه می شود.در زمانی که در کنار همسرتان قرار دارید، دور فضای مجازی را خط کشیده و از با هم بودن لذت ببرید.

این اصول را در روابط خودتان حفظ کنید:

پایه گذاری رابطه عاشقانه بر سه مولفه تعهد، صمیمیت و عناصر عشق میوجب تجربه داشتن یک رابطه عاشقانه و زندگی پایدار می شود.

تلاش برای داشتن لحظات رومانتیک :

برای داشتن خاطراتی زیبا و جذاب در ذهن خود برای آینده حتما سعی کنید لحظات رومانتیکی را برای همسرتان رقم بزنید و ابراز عشق را فراموش نکنید و به یکدیگر احترام بگذارید.

با همسر ارتباط چشمی برقرار کنید:

گاهی اوقات فقط با همسرتان ارتباط چشمی برقرار کنید و فقط به چشم های یکدیگر نگاه کنید.برقراری رابطه چشمی موجب برانگیخته شدن احساسات شگفت انگیزی در دو طرف می شود.

میزان بحث های بی سرانجام را کاهش دهید:

برای داشتن یک رابطه سالم و به دور ا زهر دغدغه ای سع یکنید که میزان بحث های بی سرانجام را کاهش و به کیفیت رابطه خود بیاندیشید.

علت سردشدن رابطه عاشقانه

به زبان عشق با همسرتان صحبت کنید:

برای پیشگیری از سرد شدن رابطه با یکدیگر به صورت صمیمی ، پر از احساس و صادقانه صحبت کنید.

به خواسته ها و آرزوهای طرف مقابل احترام بگذارید:

برای موفقیت در رابطه مهم ترین عامل احترام گذاشتن به یکدیگر است از پر رنگ تر کردن نقاط ضعف دست بردارید و اگر حس می کنید که عشقتان دیگر برای شما احترامی قائل نیست، حد و مرزهایی را برای به دست آوردن مجدد احترام وضع کنید.

حد و مرز برای رابطه تان تعیین کنید:

در این مرحله و بعد از وضع حد و مرز به آرامی و مهربانانه ترین لحن نگرانی ها و استرس های خود را بیان کنید و در آرامش کامل برای همسرتان مشخص کنید که چه نوع رفتارهایی برای شما قابل تحمل و یا غیر قابل تحمل است.

موانع ارتباطتان را بیابید:

یکی از مهم ترین موانع ارتباطی انتقاد است.پس سعی کنید از یکدیگر انتقاد نکنید و دستور ندهید.ضمنا به یاد داشته باشید یکی از نکاتی که به رابطه بسیار آسیب می زند تهدید کرده است چه به صورت مستقیم یا غیر مستقیم.

گفتار پایانی :

دوستان و همراهان عزیز در این مطلب به بررسی و تحلیل علت سردشدن رابطه عاشقانه پرداخته شد امیدوارم برایتان مفید و سازنده باشد.برای مطالعه مطالب بیشتر در مورد نکات همسرداری و زناشویی می توانید به مجله ماه سرا مراجعه نمایید.

خروج از نسخه موبایل