معرفی درمان میخچه پا در منزل با 4 روش کاربردی
درمان میخچه پا در منزل با 4 روش کاربردی

درمان میخچه پا در منزل با 4 روش کاربردی

سلام عزیزان ماه سرایی در این مطلب میخواهیم شمارا با درمان میخچه پا در منزل با 4 روش کاربردی آشنا کنیم

درمان میخچه پا در منزل با 4 روش کاربردی

 

1_درمان میخچه پا با روغن کرچک

استفاده از روغن کرچک یک راه موثر و سریع برای درمان میخچه پا است. اگر از روغن کرچک به طور مرتب استفاده کنید پوست سخت میخچه را نرم می‌کند و به مرور زمان درمان خواهد شد.بهتر است روزی سه بار مقداری روغن کرچک روی میخچه بمالید تا کامل درمان شود.نکته بسیار مهم: به هیچ وجه روی پوست شکاف خورده و خراشیده، روغن کرچک استفاده نکنید.

2_ درمان میخچه کف پا با سنگ پا

سنگ پا سلول های مرده پوست را از بین می‌برد. از آنجا که میخچه هم نوعی پوست مرده به حساب می‌آید، سنگ می‌تواند برای درمان میخچه کف پا مفید باشد.برای استفاده از سنگ پا لازم است ابتدا پاهای خود را حدود ده دقیقه در آب گرم قرار دهید. سپس سنگ پا را خیلی آرام و ملایم روی میخچه کف پا بکشید. با  انجام مکرر این عمل ماتع از خشکی و به وجود آمدن میخچه کف پا می‌گردد.

3_ استفاده از سرکه سیب

سرکه سیب هم خاصیت لایه برداری داشته و می‌تواند سلول‌های مرده پوست را از بین ببرد. علاوه بر این، سرکه سی خاصیت ضد باکتریایی ذاشته و از عفونت میخچه جلوگیری خواهد کرد.به دو روش می‌توان از سرکه سیب استفاده کرد:

۱ برای استفاده از سرکه سیب جهت درمان میخچه پا ابتدا چند دقیقه پاهایتان را در آب گرم بگذارید، سپس پاها را از آب بیرون آورده و مقداری پنبه را به ۱ قاشق غذاخوری سرکه سیب آغشته کنید و پنبه را روی پاهایتان بمالید. بعد به مدت ۵ دقیقه پنبه سرکه‌ای را محکم روی میخچه کف پا نگه دارید.پس از اینکه سرکه خشک شد، ۱ تا ۲ قطره روغن درخت چای روی میخچه بزنید و اجازه دهید جذب شود. این کار به درمان میخچه با کمک بسیاری خواهد کرد.

۲ یک لگن را با آب داغ و صابون پر کنید سپس یک فنجان سرکه سیب به آن اضافه نمایید. به مدت ۱۵ دقیقه پاهایتان را درون این محلول قرار دهید. پس از اینکه پاها را بیرون آورید، با مقداری روغن کرچک، پاها را چرب کنید.

 

4_ درمان میخچه کف پا با سیر

سیر به از بین رفتن بافت میخچه کمک می‌کند. یک عدد سیر را به دو قسمت تقسیم کنید و نصف آن را حدود یک دقیقه روی میخچه پا بمالید. بعد از اینکه یک دقیقه سیر را به میخچه مالیدید، نصف دیگر سیر را روی میخچه بگذارید و آن را با باند بپوشانید و اجازه دهید از شب تا صبح روی میخچه بماند.بهترین زمان استفاده از سیر، شب است.

 

 

منبع:مجله ماه سرا

درباره‌ی amirafshar

حتما ببینید

آرایش و گریم :پیرسینگ و بایدها و نبایدها و نحوه نگهداری از آن

پیرسینگ و بایدها و نبایدها و نحوه نگهداری از آن که باید بدانید.

پیرسینگ و بایدها و نبایدها : یکی از مواردی که در دنیای زیبایی و اکسسورهای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *