مجله ماه سرا

اسرار داشتن پوست زیبا و شاداب با انواع ماسک های طبیعی و خوراکی

با سلام خدمت عزیزان و همراهان همیشگی مجله ماه سرا در این مقاله می خواهیم درباره اسرار داشتن پوست زیبا و شاداب با انواع ماسک های طبیعی و خوراکی نکات جذابی را بیان کنیم با ما همراه باشید.

پوست صاف و زیبا:

داشتن پوستی صاف و زیبا برای همه بانوان جذاب است و همه بانوان بلا استثناء عاشق داشتن پوستی صاف و یکدست و بدون هزچ گونه لک و نقصی هستند، در این مقاله شما را با اسرار داشتن پوست زیبا و شاداب با انواع ماسک های طبیعی و خوراکی آشنا می کنیم.با ما همراه باشید.

علت به وجود آمدن لک:

بروز لک در صورت یکی از شایع ترین مواردی است که پای بیشتر بانوان را به مطب پزشکان متخصص پوست می کشاند.درست است بعضی از لک ها به سیستم بدن ضررری وارد نمی کند ولی از لحاظ روحی ممکن است آسیب فراوانی در پی داشته باشد.و ممکن است باعث منزوی شدن افراد شود.

بررسی بروز انواع لک ها:

لک بارداری:

اولین و مهمترین عوامل بروز لک در بانوان بارداری است و در دوران بارداری در دوماهه سوم بارداری لک ها روی صورت بازوها و ران ها بروز می کند و بیشترین جایی که بروز لک ایجاد مشکل می کند بازوها و صورت است.مخصوصا در رده سنی 20 تا 40 ساله.این لک ها به ملاسما معروف هستند،و در بانوانی که پوست تیره تری دارند بیشتر بروز می کند.این لک ها بعد از زایمان برطرف می شوند ولی بعضی از این لک ها به درمان جدی نیاز دارند.مخصوصا لک های که در بالای لب،گونه ها و پیشانی بروز می کند.

مصرف قرص های ضد بارداری:

علت بعدی که باعث بروز لک در صورت بانوان می شود مصرف قرص های ضد بارداری است.خانم های زیادی برای جلوگیری از بارداری به مصرف قرص های ضد بارداری روی می آورند و ناخواسته باعث بروز لک های در صورت خود می شوند.بانوانی که در هنگام مصرف این قرص ها دچار لک می شوند.شک نکنند که در زمان بارداری دچار لک خواهند شد.از علائم مشخصه این لک ها می توان به این نکته اشاره کرد که در تابستان و زیر نور خورشید تشدید شده و حتی بعد از قطع قرص های ضد بارداری بازهم وجود دارند.توصیه می شود بعد از قطع قرص ها حتما درمان ضد لک را شروع کنید.

آفتاب:

یکی از عواملی که باعث ایجاد لک می شود،قرار گرفتن در معرض نور خورشید است.و معمولا جاهایی که مورد تهاجم و بروز لک است بینی و گونه هاست.و برای جلوگیری از بروز لک می توانید از نقاب و ضد آفتاب استفاده کنید.تا هم بتوانید از نور خورشید و فواید ان بهره ببرید و هم از آسیب های آن در امان بماند.

لوازم آرایشی:

بعضی از لوتزم آرایشی هم می توانند در بروز لک دخیل باشند،صابون ها و مواد آرایشی معطر فاکتورهایی زیادی ردر ایجاد لک دارند مخصوصا بعد از اصلاح.پس سعی کنید بعد از اصلاح صورت از مواد طبیعی و ارگانی استفاده کنید.

کبد:

بیمارهای کبدی هم می تواند در بروز لک نقش موثری داشته باشد.مخصوصا افرادی که کبد چربی دارند،دچار بروز لک روی گونه ها می شوند.برای رفع این لک ها حتما باید به درمان کبد چرب بپردازید.از مصرف غذاهای فست فودی خودداری کنیدو درنهایت برای درمان خانگی آن می توانید به مدت 1 ماه آب ولرم و خاکشیر را مخلوط و ناشتا میل نمایید.تا صورتی درخشان و بدون لک داشته باشید.

روش درمان لک ها با انواع ماسک ها:

ماسک آب برنج:

این ماسک یکی از اسرار زنان چینی در داشتن صورتی زیباست.ماسک آب برنج حاوی ترکیبات فلاونویید است، و باعث محکمی و سفتی و براق شدن پوست صورت می شود.اگر به طور مداوم از این ماسک هر روز استفاده کنید دیگر جایی برای جولان دادن لک و چین و چروک در صورت شما باقی نمی ماند.برای این ماسک کافی است 1 فنجان آب برنج را در طرف شیشه ای ریخته و حوله کاغذی را در آن قرار دهید.و اجازه دهید 10 دقیقه حوله در آب برنج باقی بماند.سپس حوله را از آب برنج بیرون آورده و به آرامی فشار دهید تا آب اضافی آن گرفته شود،سپس به مدت 20 دقیقه حوله را روی صورت بگذارید بماند.باتکرار روتین و هر روزه این ماسک با لک و چین چروک برای همیشه خداحافظی کنید.

ماسک پوست موز:

برای جوان سازی و کاهش چین و چروک نیازی به لوازم آرایشی و داروهای گران قیمت نیست به راحتی می توانید در منزل با استفاد از 1 موز و 1 قاشق غذاخوری عسل یک ماسک فوق العاده درست کنید ،فقط کافی است موز را با عسل ترکیب کرده و به مدت 15 دقیقه روی پوست صورت و گردن بماند.و بعد صورتتتان را با آب سرد بشویید.یکی از اسرار جوان سازی پوست استفاده مکرر از این ماسک است.

ماسک گل رز:

با استفاده از گل رز و آب خمیری درست کنید،روزانه از این ماسک روی صورت خود استفاده کنید و اجازه دهید تا 15 دقیقه این خمیر روی پوستتان بماند و بعد صورتتان را با آب سرد بشویید.

ماسک عسل:

یکی از اسرار داشتن پوست زیبا و بدون لک استفاده از ماسک عسل و آب برنج است.عسل به علت وجود مواد آنتی اکسیدانی و مرطوب کننده در حفظ و شادابی پوست کمک بسیاری می تواند داشته باشد.فقط کافی است که 2 قاشق غذاخوری آب برنج را با 1 قاشق غذاخوری عسل ترکیب کرده و این محلول را روی پوست صورت ماساژ داده و به مدت 15 دقیقه اجازه دهید بماند،این ماسک باعث نرمی و لطافت پوست می شود و حتما باید روی پوست تمیز استفاده شود.این ماسک مخصوص دور چشم و کاهش چین و چروک اطراف چشم است.

ماسک لیمو:

یکی از ماسک های که در درمان لک و آکنه بسیار موثر است ترکیب موز رسیده و آب لیمو است.فقط کافی است موز رسیده را له کرده و با چند قطره آب لیمو ترکیب نموده و به مدت 10 دقیقه رو پوست خود بگذارید و برای همیشه با لک و آکنه صورتتان خداحافظی کنید. این ماسک را هفته ای 3 بار باید تکرار کنید،تا به نتیجه دلخواه برسید.

ماسک روغن نارنج:

ماسک روغن نارنج یکی از ماسک های پرطرفدار در بین بانوان است.علت این طرفداری خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی و وجود ویتامین C است.و به درمان و پیشگیری آکنه و لک کمک شایانی می کند.کافی است کمی از روغن نارنج را با کمی کرم دست و صورت ترکیب کرده و مستقیما روی پوست ماساژ داده و به عنوان یک ضد لک استفاده کنید و اگر علاقمند به استفاده زیاد از روغن نارنج دارید می توانید آن را با کمی آب رقیق کرده و به عنوان یک شویندهاستفاده کنید.

ماسک گلیسیرین:

گلیسیرین یک پاک کننده و نرم کننده عالی برای پوست صورت است و یکی از اسرار داشتن پوست زیبا مادران قدیمی استفاده از روغن گلیسیرین است.کافی است 3 قاشق شیر را با 1 قاشق گلیسیرین ترکیب کرده و با استفاده از پنبه روی صورت خود بمالید و بعد از 10 دقیقه ترکیب را پاک کرده و صورت را خشک کنید و مجددا از همان ترکیب روی پوست صورت بزنید و اجازه دهید در تمام طول شب روی صورتتان باقی بماند.این ترکیب عالی به شما در داشتن یک صورت زیبا و بدون لک کمک بسیاری می کند.

چند نکته کلیدی برای داشتن پوستی صاف و درخشان:

مصرف تونرهای گیاهی(روغن نارگیل،سرکه سیب،گلاب)

لایه برداری های طبیعی

مداومت در استفاده از انواع ماسک های گیاهی

استفاده از روغن های طبیعی به عنوان ضد لک،آبرسان،مرطوب کننده

ماساژ مداوم پوست

مراقبت از پوست در هر لحظه

درمان قبل از بروز مشکلات پوستی

مصرف زیاد آب

مصرف سبزیجات و میوه های تازه

مصرف دمنوش های طبیعی

استفاده از شوینده های طبیعی و غیر صابونی

با رعایت چند تکنیک فوق همیشه پوست صاف و روشن و بدون لک خواهید داشت.

منبع:مجله ماه سرا

خروج از نسخه موبایل