مجله ماه سرا

انواع برس مو و کاربرد هر کدام از آن ها برای مو

با سلام خدمت همراهان همیشگی مجله ماه سرا. در این مقاله درباره ی انواع برس مو و کاربرد هر کدام از آن ها برای مو میخوانید. با ما همراه باشید.

انواع برس مو و کاربرد هر کدام از آن ها برای مو

یکی از کارهایی که تبدیل به عادت شده و تقریبا همه آنرا انجام میدهند برس کشیدن مو است. برس کشیدن مو میتواند در موقع از شبانه روز انجام شود. با برس کشیدن مو پوست سر هم ماساژ داده میشود و درنتیجه گردش خون زیر پوست بیشتر میشود .که برای سلامت موها مفید است. علاوه بر اینها با برس کشیدن چربی  های مفید کف سر را به ساقه ی مو منتقل میکنید و باعث نرم تر شدن مو میشوید. همچنین برس برای خشک کردن موها بعد از حمام هم کاربرد دارد. اما در این مقاله متوجه میشوید هر کدام از برس ها کارایی مختلف خود را دارند. و هر کدام به منظور خاصی باید استفاده شوند تا نتیجه ی دلخواه حاصل شود.

انواع برس مو و کاربرد های هرکدام

1.برس چهارگوش صاف

از این نوع برس برای صاف کردن و خشک کردن موهای بلند استفاده میشود. این برس هرچه پهن تر و بزرگ تر باشد موهای بیشتری در خود جای میدهد. در نتیجه موها بهتر خشک میشود و بیشتر حالت ابریشمی پیدا میکنند. اگر موهای بلندی دارید و برای خشک کردن آنها به دردسر می افتید با استفاده از این برس میتوانید خیلی سریع تر و راحت موهایتان را خشک کنید و آنهارا در حالتی ایده آل قرار دهید.

2.برس پارویی

برس هایی که شانه های نرم و انعطاف پذیر دارند و کف آنها حالت بالشتی دارند برای باز کردن گره های مو بسیار عالی است. بعضی افراد برای شانه زدن موها بعد از حمام به مشکل برمیخورند. موهایی که بعد از حمام گره میخورند برای شانه زدن مشکل ایجاد میکنند. برای شانه زدن این نوع موها علاوه بر اینکه از برس پارویی استفاده باید استفاده شود. شانه زدن هم باید از انتهای مو شروع شود و بعد از بازشدن گره های مو به سمت ریشه مو ادامه پیدا کند. استفاده از این روش گره های مو را به خوبی باز میکند و دیگر مویی به خاطر فشاری که میبیند کنده نمیشود.

3.برس حالت دهنده

شکل اینگونه برس ها حالت منحنی دارد باشانه هایی همه رو به یک طرف هستند . پشت آن کوسن قرار دارد و هیچ سوراخی برای رفت و برگشت هوا وجود ندارد. این نوع برس برای حالت دهی به موها معمولا استفاده میشود. این برس بخاطر حالتی که دارد میتواند به ریشه مو حجم مناسبی بدهد و برای حالت دهی موها به سمت بالا موثر باشد. مخصوصا برای موهایی که زخیم تر هستند میتواند موج های زیبایی ایجاد کند

این نوع برس دو نوع دندانه مصنوعی و طبیعی دارد. بدیهی است برای آسیب کمتر به مو و محافظت بیشتر از آن باید از نوع طبیعی استفاده کرد.

4.برس دندانه دار بادی

این نوع برس ها بخاطر شکافی که در  انتهایشان دارند برای خشک کردن موها مناسب هستند. همچنین بخاطر حالتی که دارند زمان خشک کردن را به حداقل میرسانند و بهتر به موها حالت میدهند. برای استفاده از موس مو ، این نوع برس پیشنهاد میشود.

5.برس های گرد کوچک

افرادی که موهای نازک و شکننده دارند پیشنهاد میشود از این نوع برس استفاده کنند. برای حالت دادن و مرتب کردن موهای نازک از نوع چوبی آن استفاده کنید زیرا آسیب کمتری به مو میزند.

6.برس های گرد سرامیکی

برس گرد سرامیکی برای موجدار کردن و فر کردن مو استفاده میشود. دلیل این کاربرد این است که سرامیک حرارت سشوار را درون خود نگه میدارد و به طور مساوی به موها منتقل میکند. این برس یک اتو موی فر به حساب می آید.

منبع: مجله ماه سرا

 

خروج از نسخه موبایل