مجله ماه سرا

چند راهکار خاص مراقبت های ویژه از پوست در چهار فصل

سلام ماه سرایی عزیز. در این مقاله می خواهیم شما را با چند راهکار خاص مراقبت های ویژه از پوست در چهار فصل آشنا کنیم. از همراهی شما تشکر میکنیم.

یکی از مهم‌ترین فاکتورهای ارزیابی زیبایی افراد،  پوست است . مخصوصا پوست بانوان که اهمیت ویژه ای دارد. عوامل مختلفی وجود دارند، که  بر روی زیبایی  و محافظت آن تاثیردارند. عوامل محیطی مانند تابش مستقیم نور خورشید، سردی و گرمی هوا، خشکی پوست، حساسیت‌ها و از همه مهم تر افزایش سن و تاثیرجدی که روی پوست می گذارد.

 

راز شادابی پوست و فصل ها:

زمانی که فصل ها تغییر میکنند . طبیعتا تابش خورشید، دمای هوا هم از تغییرات دور نیست. پوست ما هم به نسبت تغییرات ، واکنش نشان می دهد. در اینجاست که محصولات آرایشی و بهداشتی به کمک بشریت می آید. تا از ناراحتی های ناشی از مشکلات پوستی رنج نبریم. من از مراقبت در فصل پاییز شروع میکنم. فصل مورد علاقه ی من.

حفظ سلامت پوست در فصل پاییز:

 از مهم‌ترین فصل‌هایی  که باید جدی مراقب سلامت پوست خود باشید فصل پاییز است. اینکه خورشید در وضعیت خاصی قرار می گیرد و به گمان اینکه دیگر از شدت تابش آن کم شده، افراد مراقبت از پوست را مانند تابستان و فصل های دیگر رعایت نمی کنند.

لوازم بهداشتی روتین فصل پاییز:

  • کرم ضد آفتاب : با ذهنیت این که اشعه خورشید،  در فصل پاییز کم می شود، خیلی راحت از کرم ضد آفتاب چشم می پوشید. و اشتباه رایج اکثر افراد کنار گذاشتن کرم ضد آفتاب و آسیب زدن به پوست است. پوست بدن شما نیازبه این کرم دارد. توصیه مجله ماه سرا به شما اینکه از ضد آفتاب باSPF حداقل ۱۵ و بالاتر استفاده کنید.
  • کرم های مرطوب کننده و آبرسان : مراقبت روتین از پوست به صورت روزانه ادامه داشته باشد. مهم ترین قسمت پوست ما ، پوست دست است . که زمانبیشتری را با شستشو می گزارند. وبیشتر درمعرض آلودکی و آسیب است. شما می توانید با توجه به نوع پوست خود از کرم های کیاهی مرطوب کننده پوست بهره ببرید. سایت ماه سرا محصولات عالی را به شما پیشنهاد می دهد.
  •  کرم های روز و شب: شما می توانیدبا توجه به این نوع کرم  شبانه روز نسبت به پوست خود حساس باشید. و در شادابی پوستتان کوشا باشید.
  • کرم های لایه بردار: با توجه به اینکه شما فصل گرم تابستان را پشت سرگذاشته اید. و تابش اشعه خورشید را روی پوست خودداشته اید. اگر هم اهل ورزش های تابستانی بو ده اید، خشکی پوست را بعد از شنا تجربه کرده اید. حالنوبت به پاکسازی و لایه برداری پوستتان است. با لایه بردارها و اسکراپ ها به جنگ از بین بردن سلول های مرده پوست بروید. از لیف و صابون ملایم حتما کمک بگیرید.

معجزه لوسیون ها و ماسک ها:

استفاده از لوسیون ها وقت کافی می خواهد.روش استفاده بدین صورت است که شما یک روز از هفته را اختصاص به استفاده از ماسک مو دهید. از ماسک های مربوط به پوست صورت غافل نشوید. در یک زمان مشخص از شب لوسیون ها را استفاده کنید.

کرم های ترک پا:

با توجه به نوع پوشش کفش های شما در فصل پاییزمراقبت از پا جدی تر می شود. شما باید مراقب خشکی پا، قارچ ها، عفونت ها و ترک های پاشنه پا باشید. پس از مصرف کرم های لایه بردار، مرطوب کننده ها و کرم ترک پا که ماه سرا کرم جی را به شما توصیه می کند. چند راهکار خاص مراقبت های ویژه برای پوست شما در ادامه مقاله بیان می شود.

حفظ سلامت پوست درفصل زمستان:

در فصل زمستان با آب و هوای سرد و خشک روبرو هستیم. هوای سرد بر روی کیفیت و سلامت پوست صورت و بدن شما تاثیرات نا خوشایندی خواهد گذاشت. بسیاری از افراد با سرد شدن هوا از مشکلاتی مانند ترک‌های پوستی دردناکدر قسمت لب‌ها و دست‌ها رنج می‌برند. شما نشان می‌دهیم.

پیشگیری از خشکی پوست:

در روزهای سرد برای محافظت ازپوست دست  از دستکش‌های مناسب استفاده کنید.  برای محافظت از پوست صورت شال گردن، ماسک‌های اسکی در مناطق سردسیرتر و کلاه می‌توانند، گزینه های انتخابی عالی برای گرم نگه داشتن پوست صورت و در کل کاهش احتمال خشک شدن آن کمک کنند.

قبل از رفتن به رختخواب از مرطوب کننده ها و آبرسان ها،بالم روی لب استفاده کنید. و شاهکار آن ها را روی پوست خود ببینید. زودتر از آنکه پوستتان خشک شود به مراقبت پوستتان اهمیت دهید.

کرم ضد آفتاب: با توجه به اشعه UVخورشید و ضرر تابش نور حتی در فصل زمستان، شما نباید ضد آفتاب را فراموش کنید. ضد آفتاب با SPFبالا بهترین انتخاب است.

کرم های لایه بردار: این کرم ها شاهکاری هستند برای پوست شما.از یک طرف سلول های مرده شما را از بین میبرند، و از طرفی آبرسانی به پوستتان را راحتتر میکند. به شادابی پوست شما برای فصل بهار کمک شایانی میکند. در فصل زمستان به پوست قسمت آرنج،زانوها، و قوزک پا توجه ویژه ای داشته باشید. زیبایی بدن شما را چند برابر میکند.چند راهکار خاص مراقبت های ویژه از پوست بدن شما که در ادامه می خوانیم.

استحمام با آب داغ ممنوع:

شاید در اصطلاحعامیانه بارها شنیده اید، که در فصل سرما میگویند: دوش آب داغ میچسبد. غافل از آسیب های آن روی پوست. با گرمای شدید آب رطوبت پوست وچربی های مفید پوست از بین می رود، شما دچار خشکی پوست می شوید.پس استحمام با آب ولرم را ازدست ندهید.

انتخاب رژیم غذایی سالم:

به خاطر خشکی هوا بدن شما بیشتر از هر موقع به آب نیاز دارد. پس با نوشیدن آب فراوان شادابی پوست بدن وصورت خود را حفظ کنید تا پوستتان شاداب بماند.

رژیم غذایی حاوی مقدار کافی از ویتامین ها و مواد معدنی برای سلامت پوست و موی شما نیاز است. بدن شما می تواند با یک رژیم مناسب سه ماه قوی و شاداب بماند.

معجزه ماسک خانگی:

کاهش التهاب و آسیب های ناشی از خشکی پوست در فصل سرما با استفاده از ماسک‌های خانگی بسیار مفید است. شما ترکیبی مناسب از روغن‌های طبیعی برای پوست خود نظیر روغن بادام، آووکادو و یا موادی مانند موز و عسل را تهیه نموده و آن را ۱۵ الی ۲۰ دقیقه بر روی پوست صورت یا بدن خود قرار دهید. ترکیبات  از این دست آبرسانی مناسبی را برای پوست شما به همراه خواهد داشت.

شاهکار بخور:

سیستم گرمایش منازل و آپارتمان ها، بخاری یا هر وسیله گرمایش دیگری است که رطوبت هوا تا حد زیادی کاهش می‌یابد. در نتیجه بهتر است در بخش‌هایی از منزل خود از یک دستگاه بخور مناسب استفاده کنید. با این روش رطوبت کافی به محیط زندگی شما باز می گردد و در نتیجه پوست شما کمتر دچار خشکی خواهد شد.

حفظ سلامت پوست در فصل بهار:

بعد از طی سه ماه سخت، الان شرایط پوست شما حساس تر می شود. وقت این است که اشعه خورشید باپوست شما بازی کند.

استفاده از کرم های ضدآفتاب را از یاد نبرید. هر جند ساعت باید از ضد آفتاب استفاده کنید،تا معجزه آن را ببینید.

برای کاهش لک‌های پوستی از محصولات بهداشتی و مراقبت پوست حاوی آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین‌های ضروری برای شادابی پوست نظیر ویتامین C استفاده کنید. معجزه محصولات در زمینه پیشگری از پیری زودرس پوست و چین و چروک‌ها اثرات بسیار مطلوبی دارند.

مهم بودن آبرسان ها:

 در لیست نکات مراقبت از پوست در فصل‌های مختلف سال آبرسان ها مقدم هستند.  توصیه می‌شود پس از استحمام ، پیش از استراحت و هر زمانی که امکان استراحت پوست شما برای چند ساعت وجود دارد از لوسیون‌ها، کرم‌های نرم کننده و مرطوب کننده و ماسک‌ها متناسب با نوع پوست خود استفاده کنید.محصولات حاوی روغن‌های گیاهی مفید مانند اسطوخودوس، جوجوبا، زیتون و هیدروکسی اسید و هیالورونیک هستند. این محصولات برای کاهش خشکی وچین و چروک پوست شما وحفظ رطوبت تاثیر دارد. مبارزه با خشکی

حفظ سلامت پوست در فصل تابستان:

فصل گرم تابستان و تعریق زیاد بدن. شما را به طرف محصولات خاص بهداشتی سوق می دهد. فصل تابستان و پایه ثابت ضد آفتابها در لوازم آرایشی بانوان.

آرایش در فصل گرما به علت گرمای بالای هوا سبک باشد. میکاپ های سنگین تنفس پوست شما را با با مشکل روبرومیکند. توصیه ما به شما این است که در فصل گرما از استحمام کردن روزانه با آب ولرم غافل نشوید. بعد از استحمام از محصولات مر طوب کننده، لوسیون ها استفاده کنید. اسکراپ ها بهترین گزینه برای پوست شما هستند.

با نامساعد شدن شرایط آب و هوایی و افزایش گرما سرعت پیر شدن سلول‌های پوستی نیز افزایش می‌یابد، لایه‌برداری منظم  باعث بهبود کیفیت و سلامت پوست صورت و بدن شما خواهد شد. خانم های شاغل بیشتر دقت کنند، شما هر روز به محل کار می روید. در نتیجه مراقبتی پوستی در شما بانوان شدت می گیرد. توصیه می کنیم، حتما قبل از خوابیدن دوش گرفته، آرایش را از صورتشان پاک نمایید و از محصولات مراقبت از پوست مثل مرطوب کننده‌ها، لوسیون‌ها و کرم‌های تغذیه کننده پوست استفاده کنید.

منبع: مجله ماه سرا

خروج از نسخه موبایل